گزارشی از تحولات مربیگری شالکه در مدت 18 سال + تصویر

 

گزارشی از تحولات مربیگری شالکه در مدت 18 سال + تصویر

تیم فوتبال شالکه در حالی روز گذشته ینس کلر را عزل کرد و به جایش دی‌ماتئو را برگزید که در 18 سال گذشته 10 مربی عوض کرده است.

خبرگزاری فارس: گزارش فارس از تحولات مربیگری شالکه در مدت 18 سال + تصویر

 

به گزارش خبرگزاری فارس روز گذشته اتفاق مهمی در باشگاه قدیمی فوتبال آلمان یعنی «شالکه 04» رخ داد. مسئولان تیم با ریشه ژرمن‌ها عاقبت حکم عزل «ینس کلر» را صادر کردند.

و بعد به جایش «روبرتو دی‌ماتئو»‌ سکان هدایت آبی‌پوشان اشراف‌زده را بر عهده گرفت.

با مروری در تاریخ 18 سال گذشته باشگاه، مشخص می‌شود شالکه‌ای‌ها طی این مدت 10 مربی عوض کرده‌اند تا به دی‌ماتئو برسند که دو سال قبل، چلسی انگلیس را به مقام قهرمانی اروپا رساند.

در گزارشی که در پی می‌آید به اختصار به تحولات مربی‌گری در این تیم آلمانی نگاهی انداخته می‌شود.

1- هوب استیوونس:

از سال 1996 تا 2002 هوب استیوونس، مربی معروف هلندی زمامدار شالکه 04 بود. او با گلزن‌کرشنی‌ها در سال 1997 فاتح جام یوفا شد. او با شالکه در این سال‌ها قهرمان دل‌ها شد. در سال 2001 و 2002 مربی هلندی با تیمش فاتح جام حذفی شد تا این که رهسپار هرتابرلین شد. تیمی دیگر از آلمان که هیچوقت به محبوبیت دوران حضور در شالکه نرسید.

 

2- فرانک نوی‌بارت:

بعد از استیوونس، رودی آسائور مدیر جاه‌طلب آن موقع شالکه به سراغ «فرانک نوی‌بارت» رفت. اما این مربی که در وردربرمن برای خود آوازه‌ای داشت،‌ بعد از 9 ماه اخراج شد. چون شالکه تا رده ششم جدول نزول کرد.

3-یوپ هاینکس:

بعد از عزل نوی‌بارت، شالکه‌ای‌ها مربی‌گری موقت را به مارک ویلموتس سپردند تا اینکه در فصل 2004-2003 یوپ هاینکس روی نیمکت داغ تیم آبی‌پوش نشست. با هدایت او «سلاطین آبی» در بوندس‌لیگا هفتم شدند.

فصل بعد از آن وقتی در هفته چهارم مسابقات،‌ هاینکس 3 باخت کسب کرد، درب خروج هم به وی نشان داده شد.

آن موقع آسائور می‌گفت یوپ هاینکس تمریناتش قدیمی است در حالی که تیمش پیشرفته است. همین هاینکس قبل از حضور در شالکه، رئال را قهرمان اروپا کرد. در سال 2013 هم بایرن را فاتح اروپا کرد.

4- رالف رانگنیک:

بعد از هاینکس، شالکه‌ای‌ها به سراغ رالف رانگنیک رفتند. با او تا نایب قهرمانی بوندس‌لیگا پیش رفتند. اما فصل بعد و در هفته شانزدهم به او نیز حکم عزل داده شد.

5- میرکو اسلوم‌کا:

در زمانی که رانگنیک در شالکه کار می‌کرد، دستیارش «میرکو اسلوم‌کا» بود. وی با حمایت باشگاه آلمانی به عنوان سرمربی جدید برگزیده شد و تیم آبی‌پوش را به نیمه نهایی جام یوفا رساند.

در بوندس‌لیگا نیز مقام چهارمی گرفت و از راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا بازماند. فصل بعد مقام دومی را کسب کرد و به لیگ قهرمانان رسید. تحت هدایت او در لیگ قهرمانان تیم او در سال 2008 تا یک چهارم نهایی جام بالا‌ آمد.

بعد از آن اسلوم‌کا عزل شد و این در حالی بود که تیم شالکه در رده سوم جای داشت.

6- فرد روتن:

بعد از اسلوم‌کا ، شالکه‌ای‌ها باز هم به نیروهای خودی اعتماد کردند و دستیارش یعنی «مایک بوسکنس» را به عنوان سرمربی موقت برگزیدند. وی البته تا پایان فصل عهده دار کار بود تا اینکه فرد روتن در فصل 2009 -2008 زمام امور را در دست گرفت. این مربی هلندی در گلزن‌کرشن کامیاب نشد. زیرا در هفته بیست و پنجم مجبور شد وداع کند. 

در این هنگام تیم آلمانی در رده هشتم جدول به سر می‌برد و باز تا پایان فصل بوسکنس به عنوان مربی موقت عمل کرد.

7-فلیکس ماگات:

در ماه جولای سال 2009 فلیکس ماگات کارش را در تیم سنتی بوندس‌لیگا آغاز کرد. او شالکه را نایب قهرمان بوندس‌لیگا کرد و در جام حذفی تا نیمه نهایی بالا آمد. در فصل 2011-2010 اقدام به خرید 14 بازیکن جدید کرد و 16 بازیکن هم فروخت.

بعد از آنکه فصل بعد شروعی کاملا ضعیف داشت،‌ در ماه مارس سال 2011 از مقامش عزل شد. در این هنگام شالکه در بوندس‌لیگا در رده دهم ایستاد. اما در لیگ قهرمانان تا یک چهارم نهایی صعود کرد و به فینال جام حذفی آلمان رسید.

8- رالف رانگنیک:

بعد از ماگات مسئولان یک‌بار دیگر مسئولیت مربیگری را به رالف رانگنیک سپردند. تحت هدایت وی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینترمیلان برنده شدند. اما در نیمه نهایی از منچستریونایتد شکست خوردند.

البته او با تیمش فاتح جام حذفی آلمان شد. اما در سپتامبر سال 2011 به علت بیماری افسردگی از مقامش استعفا داد.

9-هوب استیوونس:

شالکه یک‌بار دیگر به مربی سابقش بازگشت و هوب استیوونس را به کار گمارد. اما در فصل 2012-2011 بعد از گذشت 17 هفته از مقامش عزل شد.

10-ینس کلر:

در سال 2012 و بعد از استیوونس، حکم استخدام به نام ینس کلر زده شد. مربی که دو بار شالکه‌ای‌ها را در لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد. اما همواره آماج حملات و انتقادات واقع شد.

در روز سه‌شنبه 15 مهر ماه (دیروز) حکم عزل وی صادر شد و به سرعت روبرتو دی‌ماتئو زمام امور را در دست گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 18 / 7 / 1393 ا 5:38 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.