۱۰ لحظه به یادماندنی در جام جهانی
۱۰ لحظه به یادماندنی در جام جهانی 

پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به ۱۰ لحظه فراموش نشدنی این جام اشاره می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: ۱۰ لحظه به یادماندنی در جام جهانی + تصویر
 

به گزارش خبرگزاری فارس، جام جهانی 2014 برزیل با قهرمانی تیم ملی آلمان به پایان رسید. آنها با تک گل ماریو گوتسه در دقیقه 113 موفق به شکست آرژانتین شدند و در ورزشگاه ماراکانا برای چهارمین بار جام را بالای سر بردند. این نخستین قهرمانی ژرمن‌ها پس از سال 1990 بود. آنها در آن جام نیز یک بر صفر آرژانتین را مغلوب کرده بودند.

در زیر به 10 لحظه بزرگ و ماندگار در این جام اشاره می‌شود.

1. تحقیر برزیل

 

برزیل قصد داشت در این جام جهانی ناکامی در جام 1950 که با شکست دو بر یک این تیم در ماراکانا مقابل اروگوئه همراه بود را جبران کند اما در نیمه نهایی با نتیجه عجیب هفت بر یک مقابل آلمان شکست خورد. خیلی سخت است که بخواهیم به تمامی گل‌ها اشاره کنیم اما گل سوم آلمان که با پای چپ تونی کروس در دقیقه 24 وارد دروازه برزیل شد کار میزبان را تمام کرد. پنج گل در 19 دقیقه از نیمه نخست به ثمر رسید تا برزیل بدترین شکست خود در تاریخ جام جهانی را بپذیرد. این نخستین شکست خانگی برزیلی‌ها از سال 1975 تاکنون بود.

2. آن گاز

 

لوییس سوارز با دو گلی که وارد دروازه انگلیس کرد به قهرمان کشورش بدل شد اما با کاری که در رویارویی مقابل ایتالیا انجام داد از دید بسیاری بسیار بد ذات نمود کرد. او شانه جورجیو کیه‌لینی، مدافع ایتالیا را گاز گرفت. ایتالیایی‌ها پس از آنکه اروگوئه از روی یک ضربه کرنر به گل رسید تا بازی را یک بر صفر ببرد هنوز هم در حال اعتراض به آن اتفاق بودند. درست است که سوارز از صعود تیمش به مرحله بعد خوشحال بود اما دیری نپایید که او چهار ماه از تمامی فعالیت‌های فوتبالی و از حضور در 9 دیدار اروگوئه محروم شد. سوارز خیلی زود از کیه‌لینی عذرخواهی کرد. او به تازگی با 81 میلیون یورو راهی بارسلونا شده است.

3. گل قهرمانی

 

ماریو گوتسه، هافبک بایرن مونیخ در جام جهانی نمایش خوبی نداشت و در بازی‌های حذفی از ترکیب ثابت کنار گذاشته شد اما وقتی در رویارویی با آرژانتین به میدان آمد همه چیز را تغییر داد. دقیقه 113 و زمانی که بازی با تساوی بدون گل پیگیری می‌شد و سایه پنالتی روی دیدار قرار گرفته بود، این بازیکن 22 ساله سانتری از سوی آندره شورله دریافت کرد. او توپ را کنترل کرده و به قعر دروازه سرخیو رومرو فرستاد و نامش را در تاریخ فوتبال ثبت کرد.

4. خطا روی نیمار

 

ماجراجویی برزیل در جام جهانی زمانی به پایان رسید که خوان زونیگا کلمبیایی با زانو به کمر نیمار کوبید. مهاجم برزیل که تا آن زمان چهار گل زده بود و بار تیم ملی کشورش را به دوش می‌کشید با برانکارد و در حالی که می‌گریست از زمین بیرون برده شد. خیلی زود مشخص شد وی دچار شکستگی از ناحیه مهره کمر شده و نمی‌تواند در دیدارهای بعد برزیل را همراهی کند. سلسائو موفق شد کلمبیا را دو بر یک شکست بدهد و راهی نیمه نهایی شود اما در آن مرحله هفت بر یک به آلمان باخت. آنها در دیدار رده بندی هم سه بر صفر به هلند باختند. در دیدارهای بعدی هواداران با در دست داشتن پیراهن نیمار نام او را فریاد می‌زدند.

5. رکورد گلزنی

 

میروسلاو کلوزه 36 ساله با گلی که در دقیقه 23 وارد دروازه برزیل کرد موفق شد رکورد گلزنی خود در جام‌های جهانی را به 16 رسانده و رکورد پیشین که متعلق به رونالدوی برزیلی بود را پشت سر بگذارد. کلوزه در تساوی دو بر دو آلمان با غنا موفق شده بود با رکورد رونالدو مساوی کند. کلوزه که بهترین مهاجم نسل خودش است در چهار جام جهانی حضور داشته و 71 بار هم برای ژرمن‌ها گلزنی کرده است.

6. جیمز

 

در حالی که پیش از آغاز جام جهانی بسیاری روی درخشش لیونل مسی آرژانتینی، نیمار برزیلی و کریستیانو رونالدو پرتغالی تمرکز کرده بودند، این جیمز رودریگز کلمبیایی بود که با نمایش خیره کننده تیمش را به یک چهارم نهایی رساند. او با 6 گلی که وارد دروازه حریفان کرد موفق شد عنوان آقای گلی مسابقه‌ها را از آن خود کند. جیمز از فاصله 25 متری و در حالی که توپ را با سینه کنترل کرده بود با پای چپ توپ را به سمت دروازه برزیل شوت زد تا توپ پس از برخورد با تیر افقی از خط دروازه حریف بگذرد. ممکن است بسیاری پس از تماشای گل‌های رابین فان پرسی به اسپانیا و تیم کیهیل به هلند، گل‌های آنها را بهتر از گل جیمز بدانند اما بدون شک این گل یکی از بهترین‌های جام بود.

 

7. رقص

 

هیچ کس نمی‌تواند مانند کلمبیایی‌ها برقصد. شادی‌های پس از گل آنها برای همیشه در ذهن باقی می‌مانند. رقص آنها حتا از رقص بازیکنان کامرون در جام جهانی 1990 ایتالیا هم بهتر بود. پابو آرمرو، دفاع چپ کلمبیا پس از گلزنی مقابل یونان در دیدار نخست به سمت نیمکت ذخیره‌ها رفت. همه دور او قرار گرفتند و به شکلی افسانه‌ای رقصیدند. کلمبیا 12 گل زد و به یک چهارم نهایی رسید.

 

8. درگیری هم‌تیمی‌ها

 

جام جنجالی کامرون وقتی بدتر شد که در شکست چهار بر صفر این تیم مقابل کرواسی، بنویت آسو‌اکوتو با ضربه سر هم‌تیمی‌اش یعنی بنجامین موکانجو را مورد حمله قرار داد. بازیکنان دو تیم با حضور در این صحنه دو هم‌تیمی را از هم جدا کردند. فولکر فینک، سرمربی کامرون پس از این رخداد اعلام کرد دیدن چنین صحنه‌ای حالش را به هم زده است. الکس سانگ، هافبک کامرون نیز در آن دیدار و در برابر دیده داور با آرنج به صورت ماریو مانژوکیچ کوبید تا اخراج شود. جنجال‌هایی در مورد دریافت پول، رشوه، تبانی و آسیب دیدگی ساموئل اتوئو، کاپیتان کامرون هم گریبان این تیم را در جام جهانی گرفت.

 

9. شکرگذاری بازیکنان الجزایر

 

الجزایر با گلی که سوفیانه فقولی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه بلژیک کرد به 28 سال انتظار برای گلزنی در جام جهانی پایان داد. شکر کردن خدا به این شکل که فقط از سوی تیم‌های عرب در جام‌های جهانی دیده شده‌اند یک بار دیگر نمایان شد. مسلمانان برای تشکر از خدا روی زانو خم می‌شوند و بدین شکل او را شکر می‌کنند. الجزایری‌ها آن دیدار را دو بر یک باختند اما 6 گل دیگر وارد دروازه حریفان کردند تا در نهایت در یک هشتم نهایی دو بر یک به آلمان باخته و حذف شوند.

 

10. تیر دروازه

 

وقت‌های تلف شده بازی برزیل و شیلی و در حالی که بازی با تساوی یک بر یک پیگیری می‌شود. مائوریسیو پینیا، مهاجم شیلی شوتی سنگین را به سمت دروازه سلسائو روانه کرد. برزیلی‌ها خوش شانس بودند که توپ به تیر دروازه برخورد کرد زیرا در غیر این صورت پینیا به قهرمان ملی شیلی بدل می‌شد و برزیل وداعی زودهنگام و تلخ با جام می‌داشت. شیلی که در جام‌های جهانی 2010، 1998 و 1962 نیز به دست برزیل حذف شده بود در صورت پیروزی می‌توانست انتقام سختی از سلسائو بگیرد. پس از آن دیدار، پینیا صحنه مربوط به برخورد توپ با تیر دروزاه را روی بدنش خالکوبی کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 24 / 4 / 1393 ا 3:39 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.