محرومیت سوارز، فساد فیفا، نتایج عجیب و تعجب بلاتر از انتخاب مسی
محرومیت سوارز، فساد فیفا، نتایج عجیب و تعجب بلاتر از انتخاب مسی

رئیس فیفا در نشستی خبری در خصوص محرومیت سوارز، فساد فیفا، شگفتی‌های جام و تعجبش از انتخاب مسی به عنوان بهترین بازیکن جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل صحبت کرد.

خبرگزاری فارس: محرومیت سوارز، فساد فیفا، نتایج عجیب و تعجب بلاتر از انتخاب مسی
 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از یورکشایر تایمز، رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل یکشنبه با قهرمانی آلمان به پایان رسید و در این مسابقات اتفاقات زیادی رقم خورد.

* محرومیت سوارز پس از گاز گرفتن کیه‌لینی

سوارز پس از عمل شرم آور گاز گرفتن جورجیو کیه‌لینی در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی مقابل ایتالیا به خانه فرستاده شد. این سومین باری بود که او بازیکنی را گاز گرفت تا کمیته انضباطی فیفا او را از تمام فعالیت‌های فوتبالی به مدت چهار ماه محروم کند. اروگوئه‌ای ها از این محرومیت بسیار ناراحت شدند اما بلاتر اعلام کرد که این مجازات کاملا خارج از اختیار وی است.

رئیس فیفا از اینکه سوارز بسیار زود رقابت‌های جام‌جهانی را ترک کرده، ابراز تأسف کرد و اعلام کرد که امیدوار است سوارز خیلی زود دوباره برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کند.

بلاتر در آخرین نشست خبری خود در ریودوژانیرو گفت: من با وی در چنین مجازاتی همدردی می‌کنم؛ بسیار سخت است اما به عنوان رئیس فیفا باید تصمیمی را که توسط یکی از کمیته‌های مستقل ما گرفته شده، بپذیرم. امیدوارم که این بازیکن به خاطر عملکرد خوبی که در زمین نشان داده است، به فوتبال برگردد. من توانایی‌های تکنیکی و تاکتیکی و شم گلزنی او را دیده‌ام. امیدوارم که برگردد. او در حال حاضر در یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان است.

* نمره 9.25 برای جام‌جهانی برزیل

پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی نگرانی‌های زیادی در خصوص امنیت، حمل و نقل و ورزشگاه‌ها وجود داشت اما بلاتر معتقد است که برزیل 2014 تمام این آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. رئیس سوئیسی فیفا این مسئله را که این مسابقات برترین دوره جام‌جهانی در تاریخ 84 ساله خود بوده را رد کرد اما گفت: شب گذشته با استفاده از تمام کامپیوتر‌ها، حساب‌های شخصی در فیس‌بوک و غیره این مسئله را بررسی کردیم و نمره 9.25 از 10 را برای آن تعیین کردیم. برزیل نسبت به آفریقای جنوبی پیشرفت داشته (وی نمره 9 را برای آفریقای جنوبی در نظر گرفته بود). آنهایی که در دانشگاه‌ها نمره 10 می‌گیرند با استادها سر و کار دارند.

تعداد کمی از دوره‌های جام‌جهانی از لحاظ هیجان می‌توانند با جام‌جهانی 2014 برزیل رقابت کنند. 171 گل در این مسابقات رد و بدل شد؛ رکوردی که تنها در جام‌جهانی 98 فرانسه به ثبت رسید. همچنین نتایج شگفت‌انگیز زیادی در این مسابقات رقم خورد.

* بزرگترین شگفتی جام شکست اسپانیا یا برزیل؟

صعود کاستاریکا به مرحله یک‌چهارم نهایی داستان خبری بسیار خوبی بود؛ کلمبیا نیز با رسیدن به جمع هشت تیم برتر شگفتی ساز شد در حالی که عملکرد الجزایر، سوئیس و مکزیک نیز تحسین‌برانگیز بود اما بزرگترین شگفتی جام بین دو قدرت بزرگ دنیای فوتبال رخ داد. پیروزی هفت بر یک آلمان مقابل برزیل بزرگ‌ترین پدیده تاریخ جام‌جهانی بود.

با این حال از نظر بلاتر پیروزی پنج بر یک هلند مقابل اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی اهمیت فراوانی داشت. وی در این باره گفت: وقتی آن مسابقه را دیدم به خصوص نیمه دوم را؛ به نظرم آمد که این اتفاق بسیار خاصی است. چیزی که این جام‌جهانی را بسیار خاص می‌کند، کیفیت فوتبال و بازی‌های آن است. در دوره‌های اول تیم‌ها تمایل داشتند که شکست نخورند. این بار تیم‌ها با جنگندگی و فوتبال هجومی کارشان را شروع کردند و این تا پایان مسابقات حکمفرما بود. این دوره استثنایی بود و توقعات را از روسیه برای میزبانی دوره بعدی بسیار بالا می‌برد.

* هو شدن بلاتر و فساد فیفا

وی در خصوص هو شدنش در این مسابقات ادامه داد: اگر در این کار باشید باید با این مسائل زندگی کنید.

بلاتر در پاسخ به سوال یکی از زنان خبرنگار حاضر در این نشست در خصوص فساد در فیفا با تندی گفت: گوش کن خانم؛ وقتی که در باره فساد صحبت می‌کنید باید مدارکی در اختیار داشته باشید.

* تعجب بلاتر از اهدای توپ طلا به مسی

بلاتر تأیید کرده است که از دیدن اینکه لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن رقابت‌ها را کسب کرده، تعجب‌زده شده است.

مسی توپ طلا را پس از شکست آرژانتین مقابل آلمان در فینال جام‌جهانی به دست آورد. مسی در مرحله گروهی چهار گل برای تیمش به ثمر رساند اما به جز حضور قدرتمند در نیمه اول بازی مقابل بلژیک، ستاره بارسلونا نتوانست در سایر مسابقات مرحله حذفی عملکرد خوبی داشته باشد.

رئیس فیفا در این باره گفت: وقتی دیدم که مسی برای گرفتن جایزه بهترین بازیکن جام‌جهانی بالا آمد، خودم هم تعجب کردم.

آرین روبن از هلند، جیمز رودریگوئز مهاجم کلمبیا و توماس مولر که با آلمان قهرمان جهان شد، در میان برترین‌ها برای کسب این جایزه بودند. بلاتر بر این باور است که مسی در شروع مسابقات با گلزنی مقابل بوسنی، ایران و نیجریه کارش را خوب شروع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شروع مسابقات را در مقایسه با راهیابی آرژانتین به فینال در نظر بگیرید، می‌توان گفت که مسابقات مرحله گروهی اهمیت زیادی داشتند و من فکر می‌کنم دلیل تصمیم آنها برای انتخاب مسی هم همین بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 24 / 4 / 1393 ا 3:34 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.