ایتالیا؛ تیمی با تنوع تاکتیکی/ حمله به پنجمین جام

 

 
ایتالیا؛ تیمی با تنوع تاکتیکی/ حمله به پنجمین جام

تیم ملی فوتبال ایتالیا با عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل به این کشور می‌آید تا بتواند پنجمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را کسب کند.

خبرگزاری فارس: ایتالیا؛ تیمی با تنوع تاکتیکی/ حمله به پنجمین جام

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایتالیا یکی از تیم‌های پرافتخار حاضر در جام جهانی 2014 برزیل به شمار می‌رود و امروز از زوایای گوناگون این کشور اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* ایتالیا

این کشور در جنوب اروپا واقع شده و پایتخت آن رم است. ایتالیا از شبه جزیره‌ای با همین نام و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. امروزه این کشور، کشور توسعه یافته به حساب می‌آید و جزو 8 کشور صنعتی قرار دارد. واحد پول ایتالیا یورو و زبان رسمی این کشور ایتالیایی است. جمعیت این کشور را بالغ بر 60 میلیون نفر تشکیل می‌دهند که باعث شده ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت دنیا و بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان باشد. این کشور آب و هوایی معتدل دارد و دو کشور مستقل اما بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو را در خود جای داده است. البته یک تکه از خاک ایتالیا هم در بیرون خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود. رم پایتخت ایتالیا به عنوان پایتخت امپراطوری رم و اقامتگاه پاپ برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

* جغرافیای ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و مساحت کل آن 301 هزار و 323 کیلومتر است که تقریبا یک پنجم ایران به حساب می‌آید و 7 هزار و 600 کیلومتر ساحل در ایتالیا وجود دارد. نکته جالب در مورد نقشه کشور ایتالیا این است که این کشور شبیه چکمه است. ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان‌مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. در شمال این کشور به دلیل وجود رشته کوه آلپ سرد و در جنوب ایتالیا تقریبا هوا  گرم است. بلندترین نقطه ایتالیا کوه مونته بیانکو با ارتفاع 4 هزار و 808 است.

* مردم ایتالیا

مردم ایتالیا را گروه‌های نژادی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، آلبانی‌تبار و ایتالیایی‌های یونانی‌تبار تشکیل می‌دهند. در سال 2005 نزدیک به 5.8 درصد از جمعیت ایتالیا را خارجی‌ها تشکیل دادند. بیش از 11 درصد از کودکانی که در این کشور به دنیا می‌آیند دست کم یکی از والدینشان خارجی بودند. بیشترین مهاجرت به این کشور از اروپای شرقی، شمال آفریقا،‌ آسیا و آمریکای لاتین انجام شده است.

* زبان ایتالیا

عمده ایتالیایی‌ها رومی‌تبار هستند و زبان‌های رایج در ایتالیا هم تقریبا همگی شاخه‌هایی از زبان رومی به شمار می‌روند. البته در این کشور گویش‌های دیگری وجود دارد که حالت نیمه رسمی یا محلی دارند. هر چند که بسیاری از این زبان‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند. ایتالیایی زبان رسمی ایتالیاست که از سال 1861 تاکنون به صورت رسمی دراین کشور وجود دارد.

* مذاهب ایتالیا

اکثریت مردم این کشور کاتولیک هستند اما پروتستان‌ها و مسلمانان هم در این کشور زندگی می‌کنند. امروزه نزدیک به یک میلیون نفر مسلمان در ایتالیا وجود دارند که حدود 50 هزار نفر آن ایتالیایی هستند.

* اقتصاد ایتالیا

از مهمترین صنایع ایتالیا می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، ‌وسایل نقلیه، مواد غذایی، البسه، کشتی‌سازی و پتروشیمی اشاره کرد. هر چند که گندم،‌جو،‌سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، ماهی و انگور هم از محصولات مهم کشاورزی و دامپروری ایتالیا هستند. تولید سالیانه الکتریسته در این کشور ماهانه 241 میلیارد کیلووات ساعت است.

* فوتبال ایتالیا

ایتالیا با 4 قهرمانی در جام‌جهانی در سال‌های 1934- 1938- 1982 و 2006 دومین تیم موفق جهان در رقابت‌های جام جهانی پس از برزیل است. همچنین ایتالیا قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های اروپا و مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی را در اختیار دارد. از بازیکنان معروف این کشور می‌توان به مالدینی، توتی، دل‌پیه‌رو، باجو، اینزاگی، برگومی، روسی، دونادونی، نستا، کاناوارو و باره‌سی اشاره کرد. نخستین بازی ملی تیم ملی فوتبال ایتالیا در سال 1910 با پیروزی 6 بر دو مقابل فرانسه بوده و بهترین پیروزی این کشور برد 9 بر صفر مقابل آمریکا به حساب می‌آید. این تیم اما بدترین شکست خود را با نتیجه 7 بر یک با باخت از مجارستان کسب کرده است.

* نظر کارشناس

جواد زرینچه/تیم ملی فوتبال ایتالیا هم مانند برزیل به این جام می آید تا جام جهانی را برای فوتبالدوستان و هواداران قشنگ و زیبا کند که این هم به خاطر تنوع بازی لاجوردی‌پوشان ایتالیا است.‌ آنها در دفاع مستحکم و در خط میانی و هجومی قدرتمند هستند و توان بالایی در ضدحملات دارند و در مجموع فکر می‌کنم ایتالیا امسال تیم قدرتمندی داشته باشد.تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2014 با تیم‌های کاستاریکا، اوروگوئه و انگلیس هم‌گروه است که فکر می‌کنم به جز اوروگوئه که یک مقدار از لحاظ قدرتی و سرعتی شبیه ایتالیا بازی می‌کند و می‌تواند در دیدار مقابل این تیم کار را برای لاجوردی‌پوشان سخت کند، شاگردان پرندلی مقابل انگلیس و کاستاریکا مشکلی نداشته باشند و این هم به خاطر تنوع تاکتیکی و بازیکنان این تیم است.فکر می‌کنم در مجموع امسال ایتالیا نسبت به هم‌گروه‌هایش وزنه سنگین‌تری دارد و به جز اروگوئه که رقیب اصلی این تیم در گروهش محسوب می شود انگلیس و کاستاریکا مقابل ایتالیا حرفی برای گفتن نداشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:48 AM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.