همه آنچه لازم است در مورد فینال و فینالیست های لیگ قهرمانان بدانید

همه آنچه لازم است در مورد فینال و فینالیست های لیگ قهرمانان بدانید

شفقناورزشی- برای اولین بار در تاریخ لیگ اروپا، دو باشگاه از یک شهر به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اند.

 

به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی و به نقل از گل، دو باشگاه مادریدی رئال و اتلتیکو پس از طی کردن یک مسیر طولانی و دشوار به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و تا به فینال اروپایی رنگ و بویی کاملا مادریدی ببخشند.

 

ورزشگاه و زمان برگزاری فینال

 

بزرگترین رخداد فوتبالی جهان در سطح باشگاهی روز 24 می(3 خرداد) و در ورزشگاه "استادیو دا لوز" در شهر لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد. این ورزشگاه متعلق به باشگاه بنفیکا است و در سال 1954 افتتاح و در سال 2003 و پیش از مسابقات یورو 2004 در پرتغال بازسازی شد. ظرفیت این ورزشگاه 647/65 نفر است.

 

این ورزشگاه قبلا هرگز میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا نبود است اما در شهر لیسبون قبلا هم یک بار دیگر  در سلا 1967 یک فینال لیگ قهرمانان برگزار شده بود. این فینال بین دو تیم سلتیک و اینترمیلان برگزار شد که نهایتا با پیروزی 2-1 سلتیک به پایان رسید.

 

فینالیست ها چگونه به این مرحله رسیدند؟

 

در شرایطی که در چند سال گذشته قدرت مسلط فوتبال اسپانیا، کاتالان های بندر بارسلونا بودند و در پنج فصل گذشته چهار بار فاتح لالیگا شدند و همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان محسوب می شدند. این بار کاتالان ها نتوانستند کاری از پیش ببرند و دو قدرت از پایتخت اسپانیا خود را به فینال رسانده اند. جالب اینکه خود بارسلونا هم جلوی یکی از دو فینالیست مغلوب و از لیگ قهرمانان کنار رفت.

 

رئال مادرید

 

تیم نام آشنای رئال مادرید برای سیزدهمین بار است که قدم به فینال لیگ قهرمانان می گذارد و به دنبال کسب دهمین جام قهرمانی خود است. رئال مادرید در این زمینه بین باشگاههای اروپایی رکورد دار است. با این حال مدت ها از آخرین باری که آنها در فینال لیگ قهرمانان حاضر بوده اند، می گذرد. آخرین بار آنها در سال 2002 مقابل بایرن لورکوزن قرار گرفتند که توانستند با غلبه بر این باشگاه آلمانی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

 

جالب آنکه رئال مادرید برای رسیدن به فینال سه تیم آلمانی را پشت سر گذاشت. آنها در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع دو بازی رفت و برگشت 9-2 شالکه را در هم کوبیدند. در مرحله یک چهارم نهایی به سختی و با نتیجه 3- 2 در مجموع از سد بوروسیا دورتموند گذشتند و نهایتا در نیمه نهایی هم تیم پرآوازه و پرمهرۀ بایرن مونیخ را مجموعا 5-0 شکست دادند.

 

در مرحله گروهی شاگردان آنچلوتی تقریبا قرعه آسانی داشتند و مقابل تیم های یوونتوس، گالاتسرای و کپنهاگن 5 پیروزی و یک تساوی به دست آوردند تا به اقتدار به عنوان صدرنشین گروه صعود کنند.

 

اتلتیکو مادرید

 

سرخ و سفید پوشان مادرید هم با یک رکورد جالب به فینال لیگ قهرمانان رسیدند آنها در تمام بازی های این فصلشان در لیگ قهرمانان رنگ شکست را به خود ندیدند. اتلتیکویی ها در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع 5-1 تیم صاحب نام آ.ث میلان را گل باران کردند. در مرحله یک چهارم نهایی با حریف اسپانیایی و پرقدرتی به نام بارسلونا مواجه شدند که توانستند با شکست 2-1  این تیم به چمع چهار تیم نیمه نهایی برسند. اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی با یک تساوی بدون گل در خانه و یک پیروزی 3-1 در استمفورد بریدج لندن، چلسی را شکست داد تا در کنار رقیب همشهری اش "ال دربی" دیگری را این بار در لیسبون رقم بزنند.

 

اتلتیکو هم مانند رئال در مرحله گروهی به 5 پیروزی و یک تساوی دست یافت. آنها در این مرحله با زنیت، پورتو و آسترا وین همگروه بودند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:50 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.