اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال انگلیس اعلام شد.

خبرگزاری فارس: فهرست نهایی تیم ملی فوتبال انگلیس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، فهرست نهایی و 23 نفره تیم ملی فوتبال انگلیس برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

روی هاجسون همان طور که قرار بود امروز و سر ساعت قید شده این اسامی را اعلام کرد تا بازیکنان انتخاب شده طی روزهای آینده در اردوی آماده سازی این تیم حاضر شوند.

بدین ترتیب اسامی اعلام شده به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان‌ها:

جو هارت (منچسترسیتی)، بن فاستر (وست برومویچ)، فریزر فورستر (سلتیک)

مدافعان:

گلن جانسن (لیورپول)، کریس اسمالینگ، فیل جونز (منچستریونایتد)، لوک شاو (ساوتهمپتون)، گری کیهیل (چلسی)، فیل جاگیلکا، لیتون بینز (اورتون)

هافبک‌ها:

استیون جرارد، جوردن هندرسن (لیورپول)، فرانک لمپارد (چلسی)، جک ویلشر (آرسنال)، آدام لایانا (ساوتهمپتون)، جیمز میلنر (منچسترسیتی)، راس بارکلی (اورتون)، رحیم استرلینگ (لیورپول)، الکس اوکسلید چمبرلین (آرسنال)

مهاجمان:

ریکی لمبرت (ساوتهمپتون)، وین رونی (منچستریونایتد)،‌ دنیل استاریج (لیورپول)، دنی ولبک (منچستریونایتد)



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:54 AM نويسنده : REZA ا

سایت «Sports Mole» در گزارشی به معرفی ۱۰ بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران پرداخته است.

خبرگزاری فارس: ۱۰ بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران؛ از مارادونا تا عقاب آسیا
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس، «Sportsmole» در گزارشی به معرفی 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران پرداخت و نوشت: حضور ایران در دوره‌های مختلف جام‌جهانی با لحظات خاطره‌انگیز زیادی همراه بوده است.

از تساوی یک بر یک ایران مقابل اسکاتلند در اولین حضورش در این مسابقات تا پیروزی 2 بر یک بسیار مهم این تیم مقابل آمریکا در دیداری به شدت سیاسی که 20 سال بعد رقم خورد، حضور ایران در این مسابقات فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

ایران هنوز نتوانسته است از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند و تلاش خواهد کرد تا تابستان امسال در برزیل این رکورد را در چهارمین حضورش در این مسابقات بهبود بخشد.

در فاصله 31 روز مانده به رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل «Sports Mole» نگاهی دارد به 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران:

10- جواد نکونام (حضور در تیم ملی از سال 2000، 136 بازی ملی، 37 گل)

مردی که کاپیتانی تیم ملی ایران را در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل بر عهده دارد، جواد نکونام، بازیکن خط میانی این تیم است که تاکنون 136 بازی ملی در 14 سال به نام خود ثبت کرده است. با این حال چند بازیکن نقش کلیدی در راهیابی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل داشته‌اند و نکونام در صدر جدول گلزنان ایران در مسیر صعود به این رقابت‌ها قرار گرفت. بازیکن 33 ساله تجربه حضور در رقابت‌های جام‌جهانی با تیم ملی ایران را دارد و در دو مسابقه مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2006 آلمان بازی کرده و تنها دیدار پایانی تیمش مقابل آنگولا را به دلیل محرومیت از دست داد. از طرف دیگر وی در صحنه بین‌المللی به ایران کمک کرد تا در رقابت‌های چلنج کاپ 2003، بازی‌های آسیایی 2002 و رقابت‌هاب قهرمانی غرب آسیا 2004 به قهرمانی برسد.

وی مدتی را در تیم اوساسونا در لالیگا سپری کرد و در بیش از 150 مسابقه در شش سال حضورش در این تیم به میدان رفت. وی در سال 2012 به ایران بازگشت و با قرار گرفتن در رده دوم انتخاب برترین بازیکن آسیا در سال گذشته باز هم به درخشش خود در آسیا ادامه داد.

 

9- حسن روشن (1974 تا 1980، 48 بازی ملی، 13 گل)

حسن روشن با وجود حضور کوتاه در تیم ملی نسبت به بسیاری از اسامی این فهرست تأثیر زیادی در موفقیت تیمش داشت و همچنان در کشورش با محبوبیت از او یاد می‌شود. وی که از سن 17 سالگی کارش را از تیم تاج تهران که اکنون به استقلال معروف است، شروع کرد، به سرعت خودش را به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیمش اثبات کرد و توانست در رسیدن تاج به قهرمانی لیگ ایران در سال‌ 1975 و جام حذفی 1977 تأثیرگذار باشد.

بزرگ‌ترین موفقیت‌های وی در سطح بین‌المللی قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی 1974 و قهرمانی آسیا دو سال پس از آن بود. روشن بازیکنی کلیدی در راهیابی تیمش به اولین جام‌جهانی تاریخ فوتبال این کشور در سال 1978 بود اما نتوانست به دلیل مصدومیت در این رقابت‌ها حاضر شود.

 

8- احمدرضا عابدزاده (1988 تا 1998، 79 بازی ملی، بدون گل زده)

یکی از محبوب‌ترین بازیکنان در سال‌های اخیر فوتبال ایران، احمدرضا عابدزاده بود که به دلیل عملکردش در رقابت‌های جام‌جهانی 1998 خود را در قلب هواداران ایران جا داد. در حالی که تیم ملی نتوانست از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فرانسه صعود کند، نمایش‌ عابدزاده درون دروازه ایران تضمین داد که ایران در دومین حضورش در این مسابقات عملکرد شرم‌آوری نداشته باشد.

دروازه‌بان ایران نام «عقاب آسیا» را به دلیل عملکردش درون دروازه کسب کرد و در دو سال آخر حضورش در تیم ملی بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت و 38 بار به عنوان کاپیتان تیم ملی درون دروازه ایستاد.

عابدزاده به تیم ملی کمک کرد تا علاوه بر حضور در جام‌جهانی دو بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد در حالی که توانست شش عنوان قهرمانی در لیگ، جام حذفی و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورد.

 

7- ناصر حجازی (1968-1980، 62 بازی ملی، بدون گل زده)

تنها رقیب عابدزاده برای عنوان بهترین دروازه‌بان در تاریخ فوتبال ایران ناصر حجازی است که او نیز به دلیل عملکردش در رقابت‌های جام‌جهانی مورد توجه زیادی قرار گرفت. حجازی پس از رقابت‌های 1978 از منچستریونایتد پیشنهادی دریافت کرد و به مدت یک ماه با این باشگاه تمرین کرد.

حجازی حتی پیش از رقابت‌های جام‌جهانی با ایران به موفقیت‌های زیادی دست یافت و در فاصله چهار سال به تیم ملی کمک کرد تا به عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی بازی‌های آسیایی برسد. او در سن 29 سالگی به دلیل سیاستی که در این کشور حاکم بوده و به بازیکنان بالاتر از 27 سال اجازه حضور در تیم ملی را نمی‌داد، از حضور در بازی‌های ملی کنار رفت.

وی در سطح باشگاهی در سال 1970 عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورد و پنج سال بعد قهرمان لیگ ایران شد. فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ او را در رده دوم بهترین دروازه‌بانان آسیا در قرن بیستم قرار داده است.

 

6- کریم باقری (از 1993 تا 2010، 87 بازی ملی، 50 گل ملی)

شاید پرحرارت‌ترین هوادار تیم چارلتون اتلتیک را هم بتوان برای فراموش کردن نام کریم باقری بخشید اما این هافبک با مبلغ 400 هزار پوند در سال 2000 راهی این تیم شد. به هر حال چند مصدومیت، دعوت به تیم ملی و موضوعات خارج از زمین باعث شد تا او تنها 15 دقیقه برای این تیم به میدان برود.

نمی‌توان عملکرد این بازیکن را با چنین تجربه ناموفقی سنجید. رکورد گلزنی وی از خط میانی یک پدیده بود و او می‌توانست با هر وسیله توپ را به تور بچسباند. مهم‌ترین ویژگی وی شوت‌های طوفانی از راه دور وی بود اما او در بازی هوایی هم خطرناک بود و توانست گل‌های زیادی را به این صورت به ثمر برساند.

او یک بار در یک دیدار ملی هفت گل و یک بار هم 6 گل به ثمر رساند؛ در حالی که وی در دیدار مقابل استرالیا که به صعود تیمش به جام‌جهانی 1998 فرانسه منجر شد، یارانش را به بازی برگرداند، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار او را در میان 10 بازیکن برتر قرن بیستم آسیا قرار داده است.

 

5- خداداد عزیزی (از 1992 تا 2006، 47 بازی ملی، 11 گل)

در حالی که باقری در دیدار مقابل استرالیا ایران را به بازی برگرداند، این خداداد عزیزی بود که توانست گل تساوی را برای ایران به ثمر برساند تا این تیم راهی جام‌جهانی شود. به همین دلیل است که این مهاجم همیشه در قلب هواداران فوتبال ایران جا دارد اما او فراتر از تنها یک گل شگفت‌انگیز بود.

عزیزی علاوه بر حضور در جام‌جهانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال‌های 1996 و 2000 برای تیم ملی ایران بازی کرد. او در اولین تورنمنتی که برای ایران بازی کرد توانست بزرگ‌ترین تأثیرش را به جا بگذارد و با وجود سوم شدن ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات شناخته شد.

عملکرد وی در این رقابت‌ها باعث شد که وی به عنوان مرد سال آسیا در سال 1996 انتخاب شود؛ به تیم کلن آلمان ملحق شود و سه سال را در آن تیم سپری کند. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار او را در میان 8 بازیکن برتر فوتبال قرن بیستم آسیا قرار داده است.

 

4- علی پروین (از 1970 تا 1980، 76 بازی ملی، هشت گل)

یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه فوتبال پرسپولیس، علی پروین است که با راهیابی به رقابت‌های جام‌جهانی 1978 نام خودش را به عنوان یکی از اعضای کلیدی این باشگاه ایرانی به ثبت رسانده است.

این هافبک در سطح باشگاهی 18 سال در تیم پرسپولیس بازی کرد و سپس به مدت 17 سال هدایت این تیم را در دست گرفت. وی همچنین به عنوان رئیس باشگاه نیز فعالیت کرد. وی در روزهای فوتبال حرفه‌ای‌اش چهار عنوان قهرمانی در لیگ ایران و جام حذفی را به دست آورد و پنج بار با دو باشگاه مختلف قهرمان لیگ استان تهران شد.

پروین با کمک به تیم ملی برای رسیدن به سه عنوان قهرمانی در چهار سال، عناوین مختلفی در سطح ملی به دست آورده است. موفقیت در بازی‌های آسیایی 1974 در میان دو قهرمانی آسیا نیز از افتخارات این بازیکن بود. وی به عنوان چهاردهمین بازیکن برتر قرن بیستم فوتبال آسیا توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار معرفی شده است.

 

3- مهدی مهدوی کیا (از 1996 تا 2009، 111 بازی ملی، 13 گل)

در حالی که ایران رقابت‌های جام‌جهانی 1998 فرانسه را در مرحله گروهی ترک کرد، عملکرد آنها در کل یک موفقیت برای این تیم محسوب می‌شد زیرا آنها توانستند اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها را کسب کنند و در دو بازی دیگر نیز عملکرد خوبی داشته باشند. مهدی مهدوی کیا را به عنوان بهترین بازیکن ایران در آن مسابقات می‌شناسند که بیشتر آن به دلیل قرار گرفتن وی در تیم ستاره‌های آن مسابقات بود.

وی همچنین گل پیروزی بخش ایران در دیدار معروف مقابل آمریکا را به ثمر رساند و یک‌بار دیگر در سال 2006 در جام‌جهانی برای تیم ملی به میدان رفت. وی تا آن زمان به دلیل حضور مؤثر در هامبورگ به خوبی در آلمان شناخته شده بود.

عملکرد وی در بوندس‌لیگا باعث شد وی دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال این تیم انتخاب شود و در تیم منتخب قرن این باشگاه نیز قرار بگیرد. وی در سال 1997 به عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا انتخاب شد و شش سال بعد در رده بزرگسالان همین افتخار را کسب کرد. وی به تیم ملی ایران کمک کرد تا در سال 2003 در رقابت‌های چلنج کاپ قهرمان شود.

 

2- علی کریمی (از 1998 تا 2013، 127 بازی ملی، 38 گل)

به جرأت می‌توان او را بااستعدادترین بازیکن فوتبال ایران دانست؛ کنترل توپ علی کریمی و دریبل‌های سرگرم‌کننده‌اش لقب مارادونای آسیا را از سوی هواداران به او داد. رکورد 127 بازی ملی او را در رده سوم آمار بازی‌های ملی ایران قرار داده. جواد نکونام و علی دایی تنها کسانی هستند که بازی‌های ملی بیشتری نسبت به او دارند.

کریمی که اولین بازی ملی‌اش برای ایران را کمی پس از حذف ایران از رقابت‌های جام‌جهانی 1998 فرانسه انجام داد، هشت سال بعد به عضوی کلیدی برای ایران در راهیابی به رقابت‌های جام‌جهانی 2006 آلمان تبدیل شد. او می‌توانست با حضور در ترکیب تیم کارلوس کی‌روش برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل، دومین حضورش در این مسابقات را تجربه کند.

علی کریمی در سطح باشگاهی در سال 2005 به تیم بایرن‌مونیخ آلمان ملحق شد و در اولین فصل حضورش قهرمانی در لیگ و جام حذفی را با این تیم به دست آورد. او پس از آن با شالکه نیز توانست یک قهرمانی دیگر در جام حذفی آلمان به دست آورد. وی در سال 2004 به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شد و در سال 2012 در حالی که 34 سال سن داشت در انتخاب بهترین بازیکن آسیا در رده دوم قرار گرفت.

1- علی دایی (از 1993 تا 2006، 149 بازی ملی، 109 گل)

در حالی که علی کریمی از لحاظ تکنیکی بهتر از علی دایی بود، رکورد گلزنی دایی در سطح ملی را نمی‌توان نادیده گرفت. وی جایگاهی منحصر به فرد در تاریخ فوتبال به خود اختصاص داده و با عبور از فرانتس پوشکاش در سال 2003 عنوان برترین گلزن در سطح بین‌المللی را به خود اختصاص داد.

آمار 149 بازی ملی او را به بازیکنی با بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران تبدیل کرده و در رده چهاردهم دنیا قرار داده است. وی در رقابت‌های جام‌جهانی 1998 و 2006 برای ایران به میدان رفت؛ هرچند نتوانست در هیچ‌یک از این مسابقات برای تیمش گلزنی کند.

وی در سطح باشگاهی یک سال فوق‌العاده را در بایرن‌مونیخ سپری کرد و فرانتس بکن باوئر، اسطوره این باشگاه او را یک «مهاجم در کلاس جهانی» توصیف کرد. دوران کوتاه حضور وی در آلمان با یک قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام حذفی همراه بود؛ در حالی که وی در آخرین سال حضورش در بایرن‌مونیخ به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شد.

ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیدار خواهد کرد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:51 AM نويسنده : REZA ا

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا، بازیکنان مورد نظرش را برای دفاع از عنوان قهرمانی در جام جهانی برزیل اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی اسپانیا برای دفاع از مقام قهرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس ویسنته دل‌بوسکه فهرستی را در اختیار قرارداد که قهرمان دوره قبل جام جهانی را در تمرینات آماده‌سازی جام جهانی همراهی می‌کنند.

فهرست اعلام شده به این شرح است:

*دروازه‌بان:

ایکر کاسیاس (رئال مادرید)، پپ رینا (ناپولی)، دیوید دخه‌آ (منچستریونایتد)

*خط دفاع:

سزار آزپیلیکوئتا(چلسی)، ژرار پیکه (بارسلونا)،‌ سرخیو راموس(رئال مادرید)،‌ جوردی آلبا(بارسلونا)، آلبرتو مورنو (سویا)،‌خاوی مارتینز(بایرن مونیخ)،‌ رائول آلبیول(ناپولی)،‌خوان فران(اتلتیکومادرید)،‌ دنیل کارواخال(رئال مادرید)،

*خط میانی:

سرخیو بوسکتس(بارسلونا)،‌ ژابی آلونسو(رئال مادرید)، کوکه(اتلتیکومادرید)،‌ اندر ایرورتاسپه ژاوی (بارسلونا)، تیاگو آلکانترا(بایرن مونیخ)، پدرو (بارسلونا)،‌ خسوس ناواس(منچسترسیتی)،‌دیوید سیلوا(منچسترسیتی)، سسک فابرگاس(بارسلونا)،‌خوان ماتا(منچستریونایتد)،‌ سانتی کازورلا(آرسنال)، آندرس اینیستا(بارسلونا)

*خط حمله

‌ دیگو کاستا(اتلتیکومادرید)،‌داوید ویا(اتلتیکومادرید)،‌فرناندو تورس(چلسی)،‌ آلوارو نگردو(منچسترسیتی)،‌فرناندو یورنته(یوونتوس)



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:50 AM نويسنده : REZA ا
 

اسامی تیم ملی فوتبال ایتالیا توسط چزاره پرندلی برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

خبرگزاری فارس: اسامی تیم ملی ایتالیا اعلام شد/ پیرلو و بوفون در جمع لاجوردی‌پوشان

به گزارش خبرگزاری فارس، چزاره پرندلی 30 بازیکن را در فهرست اولیه بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایتالیا قرار داد.

*دروازه‌بانان:

جیان لوئیجی بوفون، سالواتوره سیریگو، ماتیا پرین

*خط دفاع:

ایگناسیو آباته، آندره بارزاگلی، لئوناردو بونوچی، گابریل پالتا، آندره رانوکیا، جورجیو کیلینی، ماتیا دیشیلیو، کریستیان ماجیو، متیو دارمیان، مانوئل پاسکوال

*خط هافبک:

آندره پیرلو، کلودیو مارکیسیو، تیاگو موتا، مارکو وراتی، ریکاردو مونتولیوو، دانیله دروسی، آنتونیو کاندروا، مارکو پارولو، آلبرتو آکوئیلانی، رومولو

*خط حمله:

ماریو بالوتلی، آنتونیو کاسانو، آلیسیو چرچی، چیرو ایموبیله، جوزپه روسی، ماتیا دسترو، لورنزو اینسینیه



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:49 AM نويسنده : REZA ا

اسامی تیم ملی فوتبال پرتغال برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

خبرگزاری فارس: اسامی تیم ملی پرتغال اعلام شد/ رونالدو رهبر سلسائوی اروپا
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس، اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال پرتغال برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

بر این اساس کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال 2013 جهان رهبری سلسائو اروپا را در برزیل برعهده خواهد داشت.

*دروازه‌بانان:

روی پاتریسیو، بتو، ادواردو، آنتونیو لوپس

*خط دفاع:

آلمیدا، آنتونس، برونو آلوس، کونترائو، ژائو پریرا، نتو، په‌په، ریکاردو کاستا، رولاندو

*خط میانی:

آندره گومس، ژائو ماریو، ژائو موتینیو، میگوئل ولوسو، رائول میرلس، روبن آموریم، ویلیام کاروالیو

*خط حمله:

کریستیانو رونالدو، ادر، هلدر پوستیگا، هوگو آلمیدا، ایوان کاوالیرو، نانی، رافا، کوارشما، وارلا، ویرینیا

ا



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:48 AM نويسنده : REZA ا

کادر فنی تیم ملی آرژانتین فهرست 30 نفره تیمش را برای حضور در جام جهانی 2014 را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: فهرست 30 نفره آرژانتین اعلام شد/ توز جام جهانی را از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس، آلخاندرو سابلا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین، یکی از حریفان ایران در جام جهانی 2014 ترکیب تیمش را برای حضور در برزیل اعلام کرد.

فهرست آرژانتین به ترتیب زیر است:

دروازه‌بان‌ها: سرخیو رامرو، ماریانو آندوخار، آگوستین اوریون

مدافعان: پابلو زابالتا، فدریکو فرناندز، ازوگویل گری، مارکوس روخا، هوگو کامپاگنارو، مارتین دمیکلیس، خوزه باسانتا، نیکولاس اوتامندی، لیساندرو لوپز، گابریل مرکادو

هافبک‌ها: خاویر ماسکرانو، فرناندو گاگو، لوکاس بیگلیا، اور بانگا، ریکاردو آلوارز، آگوستو فرناندز، خوزه سوسا، آنخل دی‌ماریا، ماکسی رودریگویز، فابین رینائودو، انزو پرز

مهاجمان: لیونل مسی، گونزالو هیگوین، سرخیو آگوئرو، رودریگو پالاسیو، ازگوئل لاوتزی، فرنادو دی‌سانتو



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:46 AM نويسنده : REZA ا

 

اسامی تیم ملی فوتبال فرانسه برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، اسامی تیم ملی فو

خبرگزاری فارس: اسامی تیم‌ملی فرانسه اعلام شد/ غیبت ستاره تیم قهرمان لیگ برتر

تبال فرانسه برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

در میان دعوت شدگان نامی از گائل کلیچی و سمیر نصری هافبک منچستر سیتی تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس دیده نمی‌شود.

*دروزاه‌بانان:

هوگو لوریس، استیو مانداندا، میکائیل لاندرو

خط دفاعی:

متیو دبوشی، باکاری سانیا، لارن کوشیلنی، ممدو ساخو، رافائل واران، مانگالا، پاتریس اورا، لوکاس دین

خط میانی:

یوهان کابایه، کلمنت گرنیه، ماتوئیدی، ماووبا، پوگبا، سیسوکو، والبوئنا

خط حمله:

کریم بنزما، اولیویه ژیرو، آنتوان گریزمان، ریبری، رمی

بازیکنان ذخیره: استفان روفیه، لوک پرین، بنوت تریمولیانز، مورگان شیندرلین، رمی کابلا، ماکسیم گونالنز، آلکساندر لاکازت



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:46 AM نويسنده : REZA ا

لیست ۳۰ نفره تیم ملی فوتبال هلند برای شرکت در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل اعلام شد.

خبرگزاری فارس: فان‌خال لیست ۳۰ نفره هلند را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، پاتریک فان آنولت که از چلسی به صورت قرضی به تیم ویتسه آرنم منتقل شده است، یکی از بازیکنانی بود که انتخابش در فهرست اولیه معرفی شده از سوی لوئیس فان خال برای تیم ملی هلند جای تعجب داشت. مدافع چپ هلندی اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه در اواخر نوامبر انجام داد که در دقایق پایانی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد.

گرگوری فان در ویل که در جام‌جهانی 2010 نیز بازی کرده است یکی از بازیکنانی است که نامش در این فهرست 30 نفره به چشم نمی‌خورد. مدافع راست پاری‌سن‌ژرمن در این فصل با مصدومیت مواجه بود اما همچنان انتظار می‌رفت که به ترکیب تیم ملی هلند راه یابد.

با این حال فان‌خال ترنس کونگولو، بازیکن 20 ساله و تونی ویلهنا بازیکن 19 ساله که هر دو از فاینورد هستند و تاکنون در بازی‌های ملی به میدان نرفته‌اند، را انتخاب کرده است.

وسلی اشنایدر با وجود اینکه پیش از این با واکنش به اعلام اسامی دعوت شده از سوی فان‌خال به انتقاد از وی پرداخته و اعلام کرده بود که وی در صدد تغییر تاکتیک تیم است، به همراه روبین فان‌پرسی و آرین روبن در این فهرست حضور دارند.

فان خال اعلام کرده که سیستم بازی هلند در برزیل باید به 5-3-2 تغییر یابد. هفت بازیکن از این فهرست جدا خواهند شد تا در نهایت ترکیب 23 نفره‌ای از بازیکنان باقی بمانند و این فهرست نهایی دوم ژوئن اعلام خواهد شد.

هلند در رقابت‌های جام‌جهانی با تیم‌های اسپانیا، استرالیا و شیلی دیدار خواهد کرد.

فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هلند به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: یاسپر سیلسن (آژاکس)، تیم کرول (نیوکاسل یونایتد)، میشل وورم (سوانسی سیتی)، جروئن زوئت (پی اس وی آیندهوون)

مدافعان: دیلی بلایند (آژاکس)، استفان دی وریج، داریل جانمات، ترنس کونگولو، برونو مارتینس ایندی (فاینورد)، کریم رِکیک (آیندهوون)، پاتریک فان آنولت (ویتسه آرنم)، پائول ورهاف (آگزبورگ)، تونی ویلهنا (فاینورد)، رون ولار (استون ویلا)، جوئل ولتمن (آژاکس)

هافبک‌ها: جوردی کلاسی (فاینورد)، جوناتان دی گوزمان (سوانسی سیتی)، نایجل دی یونگ (میلان)، لروی فر (نورویچ سیتی)، آرین روبن (بایرن‌مونیخ)، وسلی اشنایدر (گالاتاسرای)، رافائل فان‌در فارت (هامبورگ)، جئورجینیو ویجنالدوم (آیندهوون)

مهاجمان: جیان پائول بوئتیوس (فاینورد)، ممفیس دیپای (آیندهوون)، کلاس یان هونتلار (شالکه 04)، دیرک کویت (فنرباغچه)، جرمایت لنس (دیناموکیف)، کوئینسی پرومس (توئنته آنشد)، روبین فان‌پرسی (منچستریونایتد)



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:43 AM نويسنده : REZA ا

اسطوره هلندی بارسلونا معتقد است این باشگاه باید به خاطر تمام کارهایی که والدس انجام داده از او قدردانی کند.

خبرگزاری فارس: کرویف: بارسلونا باید مجسمه والدس را بسازد

به گزارش خبرگزاری فارس، یوهان کرویف اعلام کرد که باشگاه بارسلونا در این فصل عالی کار کرده است و آنها هم مانند اتلتیکومادرید شایسته قهرمانی در لالیگا هستند.

وی اظهار داشت: هرگز درباره اینکه چه تیمی شایستگی قهرمانی را دارد و چه تیمی لیاقتش را ندارد، صحبت نکرده‌ام اما فکر می‌کنم که بارسلونا در این فصل کاملا عالی کار کرده و هنوز شانس قهرمانی در لیگ را دارد.

کرویف ادامه داد: اتلتیکو مادرید در این فصل موفقیت زیادی کسب کرده است و تیم بسیار جنگنده‌ای است.

اسطوره باشگاه بارسلونا در خصوص تمدید قرارداد لیونل مسی خاطرنشان کرد: پس از قضیه نیمار همه چشم‌ها به تمدید قرارداد مسی بود اما درباره ژاوی که او هم تمام تلاشش را برای بارسلونا انجام داده چه می‌توان گفت؟ این تقصیر نیمار نیست. او یک قربانی است. مدیر برنامه‌های او کارش را خوب انجام نداد.

وی خاطرنشان کرد: این کار اخلاقی نبود که سران بارسا در ملأ عام با لوئیس انریکه دیدار کنند در حالی که هنوز لیگ به پایان نرسیده. من نمی‌دانم برنامه بارسلونا چیست. باید ببینیم عقاید انریکه چگونه با باشگاه جور در می‌آید.

کرویف در خصوص اهمیت ویکتور والدس گفت: بارسلونا باید به خاطر تمام کارهایی که والدس انجام داد، مجسمه او را بسازد. باید در جمع از بازیکنان قدردانی شود نه به صورت خصوصی.



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:41 AM نويسنده : REZA ا

سردار آزمون در اردوی اتریش پیراهن شماره ۸ تیم ملی را بر تن کرد.

خبرگزاری فارس: میراث جادوگر به آزمون رسید؟/ پیراهن شماره ۸ تیم ملی بر تن سردار+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار آزمون، مهاجم ایرانی روبین کازان روسیه که روز گذشته به اردوی تیم ملی در اتریش اضافه شد، امروز عکسی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده که این عکس این بازیکن را با شماره 8 نشان می‌دهد.

نکته جالب اینکه آزمون در شرح این عکس نوشته: علی آقا کریمی؛ با اجازه به خاطر شمارت که دست منه! کوچکیتم!...

آزمون در ادامه شرح این عکس نوشته است: 6 تفنگدار!

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:40 AM نويسنده : REZA ا

ریو فردیناند و سرخیو آگوئرو در سفری تبلیغاتی چالش جدیدی را در سنگاپور تجربه کردند.

خبرگزاری فارس: رقابت دو منچستری در سنگاپور+عکس

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ریو فردیناند کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در یک تور تبلیغاتی در سنگاپور به همراه سرخیو آگوئرو حضور دارد.

این دو بازیکن که در تیم‌های همشهری من‌یونایتد و من‌سیتی توپ می‌زنند به نظر می‌رسد در این سفر هم رقابت‌شان ادامه دارد.

آگوئرو و فردیناند رقابتی هم در خوردن غذای جنوب شرق آسیا داشتند.

این دو به تمرین تای‌چی (ورزشی سنتی و ذهنی) هم پرداختند.

انتهای پیام/آ



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:40 AM نويسنده : REZA ا

 

بازیکن مسلمان تیم فوتبال آرسنال انگلیس با صوتی زیبا و دلنشین آیات قرآن را در مسجدی در غرب لندن تلاوت کرد.

خبرگزاری فارس: قرآن خواندن زیبا و دلنشین بازیکن آرسنال انگلیس+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، واسریکی آبو دیابی هافبک تیم فوتبال آرسنال انگلیس در مسجدی در غرب لندن آیه‌های قرآن را با صوتی زیبا و دلنشین تلاوت کرد.

دیابی هافبک 28 ساله و فرانسوی از فصل 6-2005 در آرسنال حضور دارد. 

پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بازیکن مسلمان آرسنال انگلیس در دوران مصدومیت خود بیش از 19 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:37 AM نويسنده : REZA ا
 
خبرگزاری فارس: وداع جالب کاتالان‌ها با پویول+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه بارسلونا در بخشی از سایت خود برای وداع هواداران بارسلونا در سراسر دنیا با کاپیتان پویول دست به ابتکار جالبی زده است. در بخشی از این سایت نوشته شده: هواداران سراسر دنیا می‌توانند شخصاً در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با پویول وداع کنند.

هواداران بارسلونا می‌توانند با کارلوس پویول که در پایان فصل تیم را ترک می‌کنند، خداحافظی کنند. هواداران می‌توانند عکس شخصی خود را با موهای پویول منتشر کنند. علاوه بر این، این عکس‌ها روی نقشه جهانی نشان داده خواهد شد تا مشخص شود که هواداران بارسلونا از کدام قسمت‌های دنیا هستند.

برخی از بازیکنان تیم اصلی بارسلونا مانند اینیستا، آلوس، پیکه و ژاوی با این شیوه با پویول وداع کرده‌اند.



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:35 AM نويسنده : REZA ا

 

خبرگزاری فارس: ۳۲۰ میلیون تومان پاداش قهرمانی نیجریه در برزیل
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال نیجریه برای آماده‌سازی تیم ملی این کشور جهت حضور در مسابقات برزیل 2014 رقم قابل توجهی را کنار گذاشته است.

براساس اعلام رسانه‌ها بودجه آماده‌سازی این تیم تا پایان حضور آن در کشور برزیل بالغ بر 12 میلیون دلار خواهد بود.

مطابق اطلاعات کسب شده در صورتی که تیم نیجریه برنده مسابقات شود، هر یک از بازیکنان 100 هزار دلار(320 میلیون تومان) پاداش خواهند گرفت.

نیجریه در گروه F با ایران، آرژانتین و بوسنی‌ و هرزگوین همگروه است.

انتهای پیام/ی



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:33 AM نويسنده : REZA ا

 

خبرگزاری فارس: بلاتر: دادن میزبانی جام جهانی به قطر اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری فارس، سب بلاتر در گفت‌وگویی با یک شبکه تلویزیونی سوئیسی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در زندگی اشتباه می‌کنیم. بی‌شک اعطای حق میزبانی به قطر، اشتباه بود.

آنچه در گزارش کمیته فنی آمد، حکایت از این داشت که هوا در تابستان بسیار گرم است اما اکثریت اعضای رای‌دهنده، قطر را انتخاب کردند.

وی شایعه دریافت برخی از مقامات برای دادن رای به سود قطر را تکذیب کرد. وی اظهار داشت: اصلا بحث رشوه و یا خرید رای مطرح نیست. این حرف‌ها را برخی بیهوده مطرح کرده‌اند.

براساس آخرین اظهارات مقام‌های به علت گرمای وحشتناک هوا در تابستان،‌ قرار است فیفا این پیکارهای جام جهانی 2014 را در زمستان برگزار کند.



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:32 AM نويسنده : REZA ا
خبرگزاری فارس: پراندلی: تلاش می‌کنیم به فینال جام جهانی برسیم/ بالوتلی اغلب تنهاست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایتالیا با سرمربی‌گری چزاره پراندلی امید زیادی دارد تا به دیدار پایانی جام جهانی 2014 برزیل برسد.

سرمربی ایتالیا در آخرین مصاحبه‌اش که با دیلی میرر انجام داد در خصوص حضور تیمش در جام جهانی اظهار داشت: ما زیاد توجهی به گروه و جدولمان نداریم فقط به این فکر می‌کنیم که باید با پیشرفتی که داریم به هدفمان که رسیدن به فینال جام جهانی است نزدیک‌تر شویم.

وی ادامه داد: باید با سازمان‌دهی تا فینال پیش برویم هدف ما این است که ایتالیا را به فینال جام جهانی برسانیم و برای این موضوع باید صبر کنیم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در باره حضور بالوتلی در جمع 30 بازیکن لاجوردی پوشان عنوان کرد: ماریو 14 گل در لیگ انگلیس به ثمر رسانده و این موضوع نشان می‌دهد که بازیکن توانمندی است. اغلب در خط حمله تنها است و همواره به عنوان مهاجم تنها کار خود را دنبال می‌کند و توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. پس زمانی که او در تیم ملی صاحب توپ و فضا می‌شود می‌تواند موقعیت های خوبی خلق کند.

پراندلی در خصوص اینکه ایتالیا با جه سیستمی در جام جهانی بازی خواهد کرد گفت: این  موضوع سخت است که بخواهم بگویم ما با سیستم 4-3-3 بازی می‌کنیم زیرا در این نوع سیستم حریف می‌تواند ضد حملات خطرناکی انجام دهد. ما برای حضور قدرتمند در جام جهانی به 23 بازیکن نیاز داریم که همه آنها برای رسیدن به ترکیب 11 نفره باید تلاش کنند.



تاريخ : 27 / 2 / 1393 ا 9:30 AM نويسنده : REZA ا
به گزارش سخن، در چارچوب بازی‌های دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، شب گذشته (پنجشنبه) دو دیدار برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های بنفیکای پرتغال و سویای اسپانیا با پیروزی برابر رقبای خود فینالیست شدند.

در شهر تورین ایتالیا که امسال میزبان فینال رقابت‌ها نیز خواهد بود، تیم یوونتوس میزبان بنفیکا بود و در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد تا با توجه به شکست 2 بر یک بازی رفت در لیسبون، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با همین نتیجه برابر حریف پرتغالی خود تن به شکست دهد و در حسرت حضور در فینال خانگی بماند.

این بازی پربرخورد سه اخراجی داشت. انزو پرز در دقیقه 67 و لازار مارکوویچ در دقیقه 89 از بنفیکا و میرکو ووچینیچ در دقیقه 89 از یوونتوس با کارت قرمز داور جریمه شدند.

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی که در ورزشگاه مستایا برگزار شد، والنسیا میزبان سویا بود و با وجود کسب پیروزی 3 بر یک برابر میهمان خود با توجه به شکست 2 بر صفر بازی رفت، در مجموع با نتیجه 3 بر 3 و به خاطر گل زده کمتر در خانه حریف شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

به این ترتیب تیم‌های بنفیکا و سویا فینال این فصل از رقابت‌های لیگ اروپا را 14 می‌ (24 اردیبهشت) را در ورزشگاه یوونتوس تورین برگزار خواهند کرد.

تسنیم



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 3:4 PM نويسنده : REZA ا

 

کونته: شانس تغییر روند بازی نصیب‌مان نشد/ بنفیکا با ۲ شانس روی دروازه فینالیست شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا یوونتوس در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا در خانه خودی با تساوی بدون گل مقابل بنفیکا متوقف شد تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با حساب دو بر یک شکست خورده و از رسیدن به فینال باز بماند.

 
دیدار نهایی که در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس برگزار می‌شود می‌توانست این تیم را از رسیدن به جام قهرمانی تا حدودی مطمئن کند اما این دیدار به حاشیه کشیده شد که نتیجه آن اخراج سه بازیکن بود.
 
آنتونیو کونته در مورد این دیدار به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: متاسف هستم. این دیدارها همواره محدودیت‌هایی دارند اما بنفیکا در تمام دیدار کارشکنی‌هایی داشت و متاسفانه داور هم به آنها اجازه ادامه کارهایشان را می‌داد. داور مسابقه زمانی که ما سه بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم 6 دقیقه وقت اضافه گرفت. برای این متاسف هستم که بنفیکا در طول دو دیدار رفت و برگشت با دو شوت به سمت دروازه ما راهی فینال شد. بدون شک پس از برگزاری این دو دیدار، یوونتوس شایسته رسیدن به دیدار پایانی بود.
 
کونته در ادامه بر این موضوع که تیمش باید راهی فینال می‌شده تاکید کرد و گفت حریف پرتغالی با شانس زیادی فینالیست شده است.
 
وی در این خصوص هم گفت: فکر می‌کنم هر کاری از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم. فصلی هیجان انگیز و در عین حال سخت را سپری کردیم زیرا برای نخستین بار بود که به مراحل پایانی لیگ اروپا می‌رسیدیم. نمی‌توانم از شاگردانم ایراد بگیرم زیرا آنها از دقیقه نخست تا 95 در حال دویدن بودند. نمایش قدرتمندی داشتیم اما در طول مسابقه شانسی که بتوانیم نتیجه دیدار را تغییر دهد نصیب‌مان نشد. از این لحاظ بنفیکا شانس بیشتری داشت. در دیدار رفت هم به خاطر خطایی که روی جورجیو کیه‌لینی انجام شد باید یک پنالتی به سود ما گرفته می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. در این دیدار هم یک پنالتی ما نادیده گرفته شد. حداقل چیزی که تیم من شایسته آن بود رسیدن به فینال بود.


تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:59 PM نويسنده : REZA ا

یدار تیم های یوونتوس و بنفیکا با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا تیم پرتغالی به دیدار فینال این فصل یورو لیگ صعود کند و والنسیا را در دیدار پایانی این رقابت ها پیش رو داشته باشد.

در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا تیم یوونتوس از ساعت 23:30 در تورین میزبان بنفیکا بود و در حالیکه بازی رفت را 2 بر یک واگذار کرده بود در دیدار برگشت نتوانست از امتیاز میزبانی سود ببرد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا این بنفیکا جواز صعود به دیدار فینال این رقابت ها را کسب کند.

اگرچه در دقایق ابتدایی این بازی همان پرتغالی بازی خوبی را به نمایش گذشت ولی این تورینی ها بودند که بازی را در اختیار گرفتند و از هر دو سمت زمین حملات زیادی را بار روی دروازه بنفیکا تدرک می دیدند تا بتوانند در نیمه نخست کار را تمام کنند که البته اوبلاک و خط دفاعی بنفیکا به خوبی از دروازه تیم خودی دفاع کردند تا در 45 دقیقه نخست دروازه این تیم بسته بماند.

کونته و شاگردانش در 45 دقیقه دوم نیز تلاش زیادی کردند تا شکست بازی رفت را جبران کنند و نگذارند خسوس و شاگردانش در تورین جشن صعود به فینالی را کسب کنند که قرار است در همین ورزشگاه برگزار شود. اخراح پرز در دقیقه 67 بهترین موقعیت را به یوونتوس داد تا با استفاده از 10 نفره شدن بنفیکا بتواند گل برتری را به ثمر برساند که البته راه راه پوشان تورین از این فرصت نیز نتوانستند بهره ای ببرند تا شهد جشن صعود خسوس و شاگردانش در تورین باشند.

در دیگر دیدار این مرحله نیز تیم اگرچه والنسیا موفق شد با نتیجه 3 بر یک مقابل سویا به برتری برسد. کار دو تیم به تساوی 3-3 رسید ولی این سویا بود که با توجه به گل زده در خانه حریف به دیدار فینال صعود کرد. فگولی در دقیقه 14 گل نخست این بازی را برای والنسیا به ثمر رساند و در دقیقه 26 بتو گل به خودی زد تا والنسیا 2 بر صفر پیش بیفتد.

در نیمه دوم جرمی متئو در دقیقه 69 گل سوم را برای والنسیا به ثمر رساند تا این تیم برگشتی خیره کننده داشته باشد. اما این پایان کار نبود چراکه در دقیقه 90 استفان ام بیا موفق شد برای سویا گلزنی کند تا با توجه به همین گلی که در خانه والنسیا به ثمر رساند مجوز صعود این تیم به دیدار پایان یورو لیگ را صادر کند تا شب تلخی را برای والنسیا در مستایا رقم بزند.



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:53 PM نويسنده : REZA ا

همه آنچه لازم است در مورد فینال و فینالیست های لیگ قهرمانان بدانید

شفقناورزشی- برای اولین بار در تاریخ لیگ اروپا، دو باشگاه از یک شهر به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اند.

 

به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی و به نقل از گل، دو باشگاه مادریدی رئال و اتلتیکو پس از طی کردن یک مسیر طولانی و دشوار به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و تا به فینال اروپایی رنگ و بویی کاملا مادریدی ببخشند.

 

ورزشگاه و زمان برگزاری فینال

 

بزرگترین رخداد فوتبالی جهان در سطح باشگاهی روز 24 می(3 خرداد) و در ورزشگاه "استادیو دا لوز" در شهر لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد. این ورزشگاه متعلق به باشگاه بنفیکا است و در سال 1954 افتتاح و در سال 2003 و پیش از مسابقات یورو 2004 در پرتغال بازسازی شد. ظرفیت این ورزشگاه 647/65 نفر است.

 

این ورزشگاه قبلا هرگز میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا نبود است اما در شهر لیسبون قبلا هم یک بار دیگر  در سلا 1967 یک فینال لیگ قهرمانان برگزار شده بود. این فینال بین دو تیم سلتیک و اینترمیلان برگزار شد که نهایتا با پیروزی 2-1 سلتیک به پایان رسید.

 

فینالیست ها چگونه به این مرحله رسیدند؟

 

در شرایطی که در چند سال گذشته قدرت مسلط فوتبال اسپانیا، کاتالان های بندر بارسلونا بودند و در پنج فصل گذشته چهار بار فاتح لالیگا شدند و همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان محسوب می شدند. این بار کاتالان ها نتوانستند کاری از پیش ببرند و دو قدرت از پایتخت اسپانیا خود را به فینال رسانده اند. جالب اینکه خود بارسلونا هم جلوی یکی از دو فینالیست مغلوب و از لیگ قهرمانان کنار رفت.

 

رئال مادرید

 

تیم نام آشنای رئال مادرید برای سیزدهمین بار است که قدم به فینال لیگ قهرمانان می گذارد و به دنبال کسب دهمین جام قهرمانی خود است. رئال مادرید در این زمینه بین باشگاههای اروپایی رکورد دار است. با این حال مدت ها از آخرین باری که آنها در فینال لیگ قهرمانان حاضر بوده اند، می گذرد. آخرین بار آنها در سال 2002 مقابل بایرن لورکوزن قرار گرفتند که توانستند با غلبه بر این باشگاه آلمانی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

 

جالب آنکه رئال مادرید برای رسیدن به فینال سه تیم آلمانی را پشت سر گذاشت. آنها در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع دو بازی رفت و برگشت 9-2 شالکه را در هم کوبیدند. در مرحله یک چهارم نهایی به سختی و با نتیجه 3- 2 در مجموع از سد بوروسیا دورتموند گذشتند و نهایتا در نیمه نهایی هم تیم پرآوازه و پرمهرۀ بایرن مونیخ را مجموعا 5-0 شکست دادند.

 

در مرحله گروهی شاگردان آنچلوتی تقریبا قرعه آسانی داشتند و مقابل تیم های یوونتوس، گالاتسرای و کپنهاگن 5 پیروزی و یک تساوی به دست آوردند تا به اقتدار به عنوان صدرنشین گروه صعود کنند.

 

اتلتیکو مادرید

 

سرخ و سفید پوشان مادرید هم با یک رکورد جالب به فینال لیگ قهرمانان رسیدند آنها در تمام بازی های این فصلشان در لیگ قهرمانان رنگ شکست را به خود ندیدند. اتلتیکویی ها در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع 5-1 تیم صاحب نام آ.ث میلان را گل باران کردند. در مرحله یک چهارم نهایی با حریف اسپانیایی و پرقدرتی به نام بارسلونا مواجه شدند که توانستند با شکست 2-1  این تیم به چمع چهار تیم نیمه نهایی برسند. اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی با یک تساوی بدون گل در خانه و یک پیروزی 3-1 در استمفورد بریدج لندن، چلسی را شکست داد تا در کنار رقیب همشهری اش "ال دربی" دیگری را این بار در لیسبون رقم بزنند.

 

اتلتیکو هم مانند رئال در مرحله گروهی به 5 پیروزی و یک تساوی دست یافت. آنها در این مرحله با زنیت، پورتو و آسترا وین همگروه بودند.



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:50 PM نويسنده : REZA ا

  25 سال پیش در چنين روزهايي، تیتو ویلانوا سرمربی فقید بارسلونا اولین مسابقه اش را با لباس بارسا انجام داد.

عکس مربوط به همین روز است، روزی که تیتو در یک می‌ 1989 به عنوان بازیکن تعویضی جانشین پپ گواردیولای معروف شد که اتفاقا او هم اولین مسابقه اش را برای بارسا انجام می‌ داد.

این مسابقه مقابل تیم بانیولس با نتیجه 6 بر 2 به سود بارسلونا به پایان رسید و جالب اینکه 20 سال طول کشید تا آنها این نتیجه را تکرار کنند، آنهم زماني كهتیتو و پپ روی نیمکت بارسلونا در برنابئو با 6 گل رئال مادرید را در هم شکست.

در این پست می‌ توانید ترکیب اولیه بارسلونا را به خط یوهان کرویف ببینید؛ کاغذ پاره ای با ارزش باقیمانده از 25 سال پیش که حالا ارزشی دراماتیک و استثنایی دارد.

 

 



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:49 PM نويسنده : REZA ا

یک برد قاطعانه برای رئال در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی مقابل بایرن‌مونیخ کافی بود تا این تیم حالا تنها یک گام دیگر با دهمین قهرمانی اروپایی‌اش فاصله داشته باشد. در پایان دیدار سه‌شنبه‌شب بازیکنان رئال‌ مادرید غرق در شادی و سرور بودند و کریستیانو رونالدو ، ستاره پرتغالی این تیم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که این موفقیت را مرهون سرمربی ایتالیایی تیمش است:

باید پاهایمان روی زمین باشد

رونالدو در مورد بازی خوب تیمش در دیدار برگشت گفت: «زدن 4 گل در خارج از خانه، آن‌هم به بایرن‌مونیخ کار ساده‌ای نیست. تیم ما خیلی خوب بود. ما در روزهای خوبی هستیم و باید به تیم تبریک گفت که اینقدر منسجم کار می‌کند. ما به بهترین نحو ممکن بازی را مدیریت کردیم و بعد کارها برایمان ساده‌تر شد. تیم ما در شرایط فوق‌‌العاده‌ای است. حالا به فینال رسیده‌ایم واین دقیقاً همان چیزی است که می‌خواستیم. باید سرهایمان را بالا بگیریم ولی پاهایمان هم باید روی زمین باشد و فروتنی‌مان را حفظ کنیم. باید گام به گام پیش برویم. در طول تمام امسال برای همین تلاش می‌کردیم؛ برای حضور در فینال‌ها و کسب جام‌های قهرمانی. فینال بازی خیلی سختی خواهد بود و شانس برد ما 50-50 است. تکلیف چنین بازی‌هایی را جزئیات مشخص می‌کنند.»
رکوردشکنی

ستاره پرتغالی در این بازی موفق شد تا با گذشتن از مرز 14 گل رکورد گلزنی در یک فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به نام خودش ثبت کند: «به دنبال آن نبودم که رکورد گلزنی را بشکنم. تعداد گل‌ها برایم آنچنان مهم نبود و مهم این بود که بتوانیم به فینال برسیم. طبیعتاً می‌دانستم که در این بازی ممکن است این رکورد را بشکنم. هم‌تیمی‌هایم خیلی به من کمک کردند و من خیلی خوشحالم، به ویژه برای اینکه حالا این فرصت را دارم تا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم.»

بخش بعدی صحبت‌های رونالدو در مورد انسجام گروهی رئال بود: «از این بابت اصلاً تعجب نمی‌کنم. چون در بازی رفت هم تیم ما همین‌طور کار کرد. من راضی هستم. چون عملکرد خط دفاعی‌مان فوق‌‌العاده است. تمام کسانی که در ترکیب تیم قرار می‌گیرند خیلی خوب بازی می‌کنند و با حضور مهاجمان در خطوط جلویی می‌توانیم از فرصت‌ها بهره ببریم.»
راموس و آلونسو

سوپراستار رئال راجع به توانایی سرزنی سرخیو راموس و محرومیت ژابی آلونسو از حضور در بازی فینال گفت: «سرخیو در زدن ضربات سر خیلی خوب است. او اول یک مهاجم نوک بود و روحیه بازی در چنین پستی را دارد. من برایش خوشحالم‌ چون بازیکن حرفه‌ای بزرگی است. ژابی هم بازیکن خیلی مهمی برای ماست. او در بازی فینال حضور نخواهد داشت ولی در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد فوق‌‌العاده‌ای داشته. این‌ها شرایطی است که در جریان بازی رخ می‌دهد. فینال در شهر لیسبون، درکشور زادگاه من برگزار می‌شود ولی من برای همه بازی‌ها خودم را به خوبی آماده می‌کنم، جدا از اینکه چه بازی‌ای پیش‌ رو باشد».

علاوه بر رونالدو ، گرت بیل، ستاره ولزی رئال هم با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت. او در مورد برد 4- صفر تیمش در آلیانس آره‌نا گفت: «نتیجه فوق‌‌العاده‌ای برای تیم ما به ‌دست آمد. ما شایسته این برد بودیم. ما به شدت تلاش کردیم و به خوبی توانستیم تاکتیک‌هایمان را پیاده کنیم و شایستگی‌‌اش را داشتیم که به پیروزی برسیم.»



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:48 PM نويسنده : REZA ا

به گزارش پارس به نقل از فرارو،   تیم بارسلونا قصد دارد در پایان همین فصل عذر تاتا مارتینو مربی کنونی اش را بخواهد. این خبری است که روزنامه کاتالونیایی « اسپرت» آن را منتشر کرده و در ادامه هم از لوئیس انریکه به عنوان مربی فصل بعد بارسلونا نام برده است.

 
در واقع بارسا در این فصل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از گردونه این بازی های مهم کنار رفت و در فینال کوپا دل ری هم برابر رئال مادرید تن به شکست داد. عنوان سومی کنونی اش در لالیگا هم به آن معنی است که احتمالا این تیم در رقابت های داخلی هم به عنوان قهرمانی نمی رسد. مجموع این ناکامی ها حالا باعث شده تا سران بارسلونا تصمیمشان برای اخراج تاتا مارتینو را به طور قطعی اتخاذ کنند.
 
انریکه، انتخابی داخلی
بارسلونا نیاز به تغییر دارد؛ این خبری است که نه خوسپ ماریا بارتومئو رییس باشگاه و نه سوبی سارتا، مدیر فنی بارسا هیچکدام آن را تکذیب نکرده اند. با قطعی شدن جدایی ویکتور والدس و کارلس پویول در پایان این فصل از تیم بارسلونا حالا به نظر می رسد پیش از خریدن بازیکن این باشگاه کاتالونیایی در پی آوردن یک مربی تازه است.
 
این خبرها در شرایطی به بیرون درز کرده که ظاهرا بازیکنان بارسلونا از جمله آندرس اینیستا هم از تاکتیکی که تاتا مارتینو برای بارسا اتخاذ کرده ناراضی هستند و نارضایتی اشان را هم علنی کرده اند. حالا همه این موارد دست به دست هم داده اند تا رفتن تاتا، مربی سابق نیو ولز اولد بویز از بارسا قطعی شود. اما گزینه ای هم که بارسایی ها ظاهرا تا امروز درباره آن اتفاق نظر دارند کسی نیست جز لوئیس انریکه.
 
انریکه درست مثل پپ گواردیولا سه سال از دوران حرفه ای اش را به عنوان مربی تیم B بارسلونا سپری کرده است و به خوبی با زندگی در دل باشگاه هم آشنا است. از همه مهتر اینکه او تجربه مربیگری در سطح اول فوتبال را هم دارد و یک فصل به عنوان مربی تیم رم فعالیت کرده است.
 
هافبک سابق تیم بارسلونا بعد از آن هدایت تیم سلتاویگو در لالیگا را در دست گرفت و هم اکنون در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت های این فصل با امکاناتی بسیار بسیار محدود این تیم را درست در رتبه دهم جدول لالیگا نگه داشته است.
 
مربی ای با « دی ان ای» بارسا
بارسایی ها ظاهرا دوست دارند ابتکار عمل را به کسی بسپارند که به خوبی با استایل این تیم آشنا باشد. برای آنها انریکه به خوبی این ویژگی را دارد. او نه تنها سه سال به عنوان مربی تیم دوم باشگاه مشغول به کار بوده بلکه ۸ سال هم به عنوان بازیکن پیراهن تیم بارسا را به تن کرده و در میادین مختلف برای « بلوگرانا» به میدان رفته است. البته بارسایی ها برای به خدمت گرفتن لوئیس انریکه باید مبلغ ۳ میلیون یورو هم به تیم سلتاویگو بپردازند چرا که این مربی تا سال ۲۰۱۶ با این باشگاه قرار داد دارد.


تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 2:48 PM نويسنده : REZA ا
نسخه ساده
مورینیو دیگر آقای خاص نیست بلکه مرد نیمه نهایی هاˈست مورینیو دیگر آقای خاص نیست بلکه مرد نیمه نهایی هاˈست

نشریه اسپانیایی مارکا بعد از دیدار دیشب چلسی مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، در مورد خوزه مورینیو سرمربی آبی های لندن نوشت: از این بعد او دیگر آقای خاص نیست بلکه لقب ˈمرد نیمه نهایی ها ˈ برازنده او است.

خبرگزاری پارس فوتبال- روزنامه ورزشی مارکا پنجشنبه به دنبال باخت 3 بر یک تیم چلسی مقابل اتلتیکومادرید که موجب ناکام ماندن این تیم از صعود به دیدار نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شد نوشت: The Semifinal One لقبی است که از این پس باید به جای ˈThe Special Oneˈبه مورینیو گفته شود.

این روزنامه به نتایج این مربی پرتغالی در لیگ قهرمانان اروپا طی چند سال اخیر استدلال کرده است و افزوده است: خوزه مورینیو توانسته 8 بار تیم های تحت رهبری خود را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند اما فقط دو بار موفق به رساندن این تیم ها به فینال رقابت های مزبور شده است.

مارکا خاتمه داد: خروج دیشب وی از دایره رقابت ها، چهارمین فصل پیاپی ناکامی این مربی پرتغالی را رقم زد.



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 1:24 AM نويسنده : REZA ا

بلیچر ریپورت نوشت: اگرچه دنیا در حال حاضر کمبودی از نظر بازیکنان درجه یک فوتبال، از نام های مطرح اروپا و آسیا گرفته تا ستاره های نوظهور آمریکا، ندارد ولی بیشتر نگاه ها به چهار نفر خواهد بود؛ کریستیانو رونالدو از تیم پرتغال، لیونل مسی از تیم آرژانتین، نیمار از برزیل و لوییس سوارز از اروگوئه.

** کریستیانو رونالدو
وی شاید بزرگترین بازیکن جام جهانی 2014 باشد که امسال با روحیه ای متفاوت تیم ملی پرتغال را همراهی خواهد کرد.
این بازیکن 29 ساله با توجه به عملکرد درخشانی که در رئال مادرید دارد، شاید بتواند سرانجام منتقدان را ساکت کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد چرا که بسیاری معتقدند او هم اکنون در اوج است و این به نفع تیم ملی پرتغال در جام جهانی خواهد بود.

** لیونل مسی
بزرگترین رقیب رونالدو در لالیگا که پرچم دار تیم ملی آرژانتین در جام جهانی خواهد بود.
او ماشین گلزنی بارسلونا است و در طول دوران حرفه ای خود بیش از 350 گل به ثمر سانده است.
با وجود این، مسی در تیم ملی آرژانتین در 83 بازی فقط 37 گل زده است اما هنوز هم از نظر بسیاری، بهترین بازیکن دنیا به شمار می رود.
گفته می شود تا وقتی او در اوج آمادگی باشد، آرژانتین می تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی باشد.

** نیمار
در مورد نیمار همین بس که په له اسطوره فوتبال برزیل، او را بهتر از مسی می داند.
نیمار در جام جهانی 2010 معروف شد اما برزیل در آن مسابقات از هلند شکست خورد و برای هشتمین بار نتوانست به نیمه نهایی برسد.
ولی در این دوره نیمار چهار سال با تجربه تر شده است و با بازی در کنار بزرگانی چون مسی، قطعا در خاک خود عملکردی تماشایی در مقابل هوادارانی که او را می پرستند، به نمایش خواهد گذاشت.

** لوییس سوارز
بازیکنی که امسال دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده است. مهاجم لیورپول در فصل جاری مسابقات لیگ برتر، توقف ناپذیر ظاهر شده است و تلاش می کند همین روند را در تیم ملی کشورش هم ادامه بدهد.
وی چند روز پیش به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال انگلیس انتخاب شد و در جام جهانی قرار است در کنار دیه گو فورلان بازی کند.

وین رونی از تیم انگلیس، باستیان شوان اشتایگر از تیم آلمان، روبین فان پرسی از تیم هلند و رادامل فالکائو از تیم کلمبیا دیگر ستاره های جام جهانی 2014 برزیل خواهند بود.



تاريخ : 12 / 2 / 1393 ا 1:20 AM نويسنده : REZA ا
عکس و تصویر تفاوت استوره ابی با استوره قرمز


تاريخ : 7 / 2 / 1393 ا 3:24 PM نويسنده : REZA ا

توپ طلا تا 10 سال تحت سلطه مسی و رونالدو است ...

----------

رئیس یوفا، در مصاحبه با روزنامه Le Journal du Dimanche، در مورد مسائلی که دنیای فوتبال را تحت تأثیر قرار می دهد صحبت کرده است.

    یورو 2016: "برخی از ورزشگاه ها به طور قابل توجهی مجدداً توسعه داده شده اند، مثل ورزشگاه های مارسی و سنت اتین. فرانسه یک کشور خیلی خیلی خوب نیست، اما بهتر از بسیاری کشورهای دیگر است. نمی دانم نتیجه اش مانند جام جهانی 1998 خواهد بود یا نه، اما اکنون زمان رؤیا پردازی است. شانس استقبال از طرفدارانی که از 23 کشور مختلف اروپایی خواهند آمد، باید هیجان انگیز باشد. مطمئنم که سطح رقابت ها با 24 تیم افت نخواهد کرد [این رقابت ها از یورو 96 با 16 تیم برگزار می شود]."

    بایرن مونیخ، قدرت غالب در اروپا: "همین مسئله 3 سال پیش در مورد بارسلونا اتفاق افتاد، اما هیچ تیمی 2 سال متوالی قهرمان چمپیونزلیگ نشده است. امروزه با وجود بایرن، بارسلونا،... ما در دروه ای هستیم که فوتبال آن کاملاً فنی و جهانی است. بایرن توسط یک مربی اسپانیایی هدایت می شود، و تیم هایی مثل چلسی و آرسنال دیگر به سبک تیم های انگلیسی بازی نمی کنند."

    پاریسن ژرمن و چمپیونزلیگ: "همه فکر می کنند که آنها می توانند قهرمان شوند. اگر بگویم نمی توانند، مردم مرا خواهند کشت. و اگر بگویم می توانند، مردم مرا به طرفداری از قطر متهم خواهند کرد."

    لیگ فرانسه: "در آنجا یک باشگاه هست [PSG] که به مدت 10 سال قهرمان خواهد شد. موناکو به مدت 10 سال پشت سر آنها خواهد بود. و لیون، مارسی، سنت اتین، لیل، مون پلیه برای جایگاه سوم تلاش خواهند کرد. هر دو تیم [موناکو و پاریسن ژرمن] سطح خود را بالا برده اند. سایر تیمها هر کاری که بتوانند می کنند."

    توپ طلای 2013: "کریستیانو، مسی و ریبری برندگان با شکوهی برای توپ طلا بودند. اما ریبری همه چیز برده بود، بنابراینمن به او رأی می دادم. و نه به خاطر فرانسوی بودن او. من می توانستم به روبن یا شواین اشتایگر هم رأی بدهم. بر اساس معیار های فعلی، رهبری توپ طلا به مدت 10 سال با کریستیانو، مسی، مسی، کریستیانو،... خواهد بود. نیمار هنوز هم برای خلع کردن مسی به زمان نیاز دارد، حتی در بارسلونا."

    تیم ملی فرانسه: "دیدیه [سرمربی فرانسه] 40 بازیکن تاپ در اختیار دارد. باید منتظر ظهور یک بازیکن واقعاً تاپ باشیم. ریبری تنهاست. یک لیدر کسی است که بتواند با بازیکنان صحبت کند، کسی که بتواند هم تیمی هایش را متحد کند، کسی که بتواند همه را در یک مسیر مستقیم حرکت دهد. ریبری مجبور به انجام این کار است. یا یک نفر دیگر."

    جام جهانی 2014: "شکست دادن تیم های آمریکای جنوبی واقعاً سخت خواهد بود: برزیل، آرژانتین، شیلی و اروگوئه. شرط های امن ما اسپانیا و ایتالیا هستند، با دو نسلی که اکنون در حال رشد هستند، و آلمان که در حال بلوغ است. بعد از آنها، شکست دادن پرتغال، فرانسه، انگلیس می تواند سخت باشد."

    آمادگی برای ریاست فیفا: "بعد از جام جهانی چیزی خواهم گفت. شاید در زمان های خاص به این مورد هم فکر کنم."



تاريخ : 4 / 2 / 1393 ا 9:32 PM نويسنده : REZA ا


خطاب به بازیکنان رئال: شما حرام زاده و خائن هستید ...


    به گزارش Daily Mail و Football Espana، بخش هایی از کتاب جدید خاطرات خوزه مورینیو که درباره اتفاقات دنیای فوتبالی اوست، به بیرون درز کرده است.

    این کتاب "آقای خاص، نیمه تاریک خوزه مورینیو" نام دارد و بخش های زیادی از آن مربوط به حضور مربی پرتغالی در رئال مادرید است. در قسمت هایی از آن که مربوط به آوریل 2011 و قبل از ال کلاسیکو می باشد، خوزه مورینیو از انتشار ترکیب تیم خود در رسانه ها عصبانی است و بازیکنان را خائن می داند. "شما خائن هستید و نشان دادید که طرف من نیستید. من از شما خواستم که درباره ترکیب و سیستم تیم من با کسی صحبت نکنید. شما حرام زاده هستید. تنها کسی که من می توانم در رختکن به او اعتماد کنم، گرانرو است که از این به بعد به او هم نمی توانم بیشتر از این اعتماد کنم. شما همگی من را تنها گذاشتید و خائن ترین تیمی هستید که من سرمربیگری آن را کرده ام." این ها صحبت هایی بوده است که در بخشی از کتاب او به نوشته دیگو تورس به چاپ خواهد رسید.

    او همچنین در قسمتی دیگر در مورد بازیکنان اسپانیایی بارسلونا گفته است: "آن ها از کودکی آموزش دیده اند که از دیگر بازیکنان اسپانیایی مثل کاسیاس و راموس و ... فاصله بگیرند. شما اشتباه می کنید اگر فکر می کنید که آن ها با هم دوست هستند."

    خوزه مورینیو با وجود قهرمانی در فصل 12-2011 به همراه کهکشانی ها، باز هم نتوانست شرایط خوبی در تیم ایجاد کند و بارها با فوق ستارگان این تیم از جمله کریستیانو رونالدو، ایکر کاسیاس و سرجیو راموس به مشکل برخورد.



تاريخ : 4 / 2 / 1393 ا 12:52 AM نويسنده : REZA ا
تاريخ : 4 / 2 / 1393 ا 12:51 AM نويسنده : REZA ا


بیشتر از خودم برای تیم خوشحالم ...


 

    به گزارش مارکا، بیل به تاریخ رئال مادرید ملحق شد. بیل پس از نمایش فوق العاده خود در فینال جام حذفی برابر بارسلونا گفت: "بسیار خوشحالم. رویایی بود که به حقیقت پیوست. شب خاصی‌ بود. من به مادرید آمدم که جام‌های مختلف را ببرم و امیدوارم که این یکی‌ از جام‌های زیادی باشد که اینجا می‌‌برم. امسال ما هر سه‌ جام را می‌‌توانیم ببریم. ما برای رسیدن به آن می‌‌جنگیم. خیلی‌ خوشحالم. بیشتر از خودم برای تیم خوشحالم."

    بعد از آن گل مهیج و فوق العاده ای که به ثمر رساندید تبدیل به بهترین بازیکن فینال شدید. چطور در آن دقیقه از مسابقه توانستید چنان استارت انفجاری داشته باشید؟ "من شبیه این گل را اخیراً در پیراهن تیم ملی ولز نیز به ثمر رسانده بودم. من باید برای عبور از بارترا از لب خط حرکت می کردم و تا حدودی مجبور به خروج از زمین نیز شدم تا توانستم این کار را انجام دهم. خوشبختانه در نهایت این حرکت به گل تبدیل شد. من تنها روی توپ تمرکز کرده بودم. او می خواست راه رسیدن من به توپ را سد کند – اما نتوانست. به عقب نگاه نکردم تا ببینم تعقیبم می کند یا نه. تنها چیزی که در ذهن داشتم، توپ بود."

    گل تعیین کننده ای بود که باعث شد اولین عنوان قهرمانی خود به همراه رئال مادرید را به دست آورید... "این فقط احساسی باور نکردنی است. این اولین عنوان من با رئال مادرید است و امیدوارم قهرمانی های بیشتری در راه باشد. به ثمر رساندن آن گل، پیروز شدن در بازی و بالا بردن جام فوق العاده بود. من واقعاً خوشحالم اما فکر می کنم در این فصل می توانیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم."

    فینال برای شما چگونه بود؟ مادرید بازی را تحت کنترل داشت تا زمانی که بارترا گل مساوی را زد و به نظر می رسید بارسا احیا شده است... "بعد از اینکه آنها کار را به تساوی کشاندند، ما شخصیت خود را نشان دادیم؛ گل بارترا واقعاً به مانند یک ضربه غیر منتظره به ما آمد."

    تقریباً یک دقیقه قبل از گل تساوی بارسلونا، مادرید توپ را وارد دروازه بارسلونا کرده بود اما گل به دلیل خطا به روی پینتو مردود اعلام شد. آیا فکر می کنید داور اشتباه کرد؟ "صادقانه می گویم که واقعاً مطمئن نیستم. من پخش مجدد صحنه را ندیده ام اما حالا دیگر به تاریخ پیوسته است و مهم نیست."

    آیا خواهی گفت که این گل مهمترین گل دوران بازیگری شما تاکنون بوده است؟ "بله، تقریباً همینطور بود."

    وقتی توپ وارد دروازه شد، در ذهنت چه می گذشت؟ "من واقعاً به چیزی فکر نمی کردم. من سعی کردم تا در همان لحظه جشن بگیرم و از لحظه لذت ببرم و امیدوارم در سال های پیش رو بتوانم به عقب نگاه کنم و اهمیت و بزرگی آن لحظه را درک کنم."

    کسب این قهرمانی در کوپا دل ری چه معنایی برای شما داشت؟ "من همیشه رئال مادرید را دنبال می کردم و دلیل اینکه به اینجا آمدم فتح عناوین قهرمانی بود. این باعث می شود تا بسیار خوشحال شوم."

    حریف بعدی شما بایرن مونیخ در چمپیونزلیگ است، این پیروزی در آستانه دیدار مقابل رقیب آلمانی به شما اعتماد به نفس می دهد؟ "مهمترین نکته این است که مغرور نشویم. بایرن تیم فوق العاده ای است. ما باید بازی به بازی پیش برویم."

    عملکرد شب گذشته شما مطمئناً دهان منتقدان را خواهد بست... "من واقعاً از چیزهایی که دیگران می گویند چندان اذیت نمی شوم. برای من مهم این است که روی بازی خودم تمرکز کنم و خودم را تحت کمترین فشار ممکن قرار دهم. من شب گذشته از عملکرد خودم راضی بودم."

    بعد از بازی کریستیانو وارد میدان شد تا تو را بغل کند. چه چیزی به شما گفت؟ "کریستیانو به من تبریک گفت، او بسیار خوشحال بود. او در تمام بازی های منتهی به فینال بازی کرده بود. این پیروزی نتیجه تلاش زیاد تیمی بود. همه ما به سختی کار کرده بودیم و شایسته این پیروزی بودیم. ما یک تورنمنت بسیار خوب را پشت سر گذاشتیم و این به زحمات بسیار زیاد ما بستگی داشت."

    من شرط می بندم که هواداران واقعاً از تماشای شکست بارسلونا در مستایا بسیار لذت برده اند... "این پیروزی برای آنهاست، هوادارانی که همیشه از ما حمایت کردند. جو حاکم بر ورزشگاه فوق العاده بود. تیم خوب بازی کرد و شبی عالی رقم خورد."



تاريخ : 4 / 2 / 1393 ا 12:42 AM نويسنده : REZA ا
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By violetSkin :.