از آپاچی و فرعون تا ال کاپیتانو/ ستاره‌هایی که به برزیل دعوت نشدند

 

خبرگزاری فارس: از آپاچی و فرعون تا ال کاپیتانو/ ستاره‌هایی که به برزیل دعوت نشدند+فیلم

 



به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 برزیل اسامی بازیکنان خود را برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبال جهان اعلام کرده اند، برخی از ستارگان بزرگی که در باشگاه های خود درخشش خوبی داشتند به تیم های ملی دعوت نشدند و جام جهانی برزیل را به عنوان تماشاگر نظاره خواهند کرد.

البته برخی از آن ها با مصدومیت مواجه شدند و برخی هم پیش از آغاز جام جهانی از تیم ملی وداع کردند اما به هر نحو در صورت حضور این بازیکنان جام جهانی جذاب تر دنبال می شد.

در میان این بازیکنان می توان به بازیکنانی نظیر آلوارو آربلوا و ایسکو ستاره جوان رئال مادرید، جان تری مدافع چلسی، ماریو گومز مهاجم تیم ملی آلمان، کارلوس توز معروف به آپاچی (مهاجم آرژانتینی که با یووه قهرمان سری A شد)، الشعراوی مهاجم میلان ملقب به فرعون، سمیر نصری هافبک ارزشمند و فرانسوی من سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس، گائل کیلیچی هافبک فرانسوی، فرانچسکو توتی کاپیتان اسطوره ای رم ایتالیا (ال کاپیتانو)، رونالدینیو، روبینیو، کاکا، لوکاس، کوتینیو (برزیلی هایی که در کشورشان به میدان نمی روند) و ... اشاره کرد.

جام جهانی برزیل 22 خردادماه سال جاری با دیدار برزیل و کرواسی آغاز خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1393 ا 10:44 PM نويسنده : REZA ا
 
زلاتان؛ مهاجمی که غیرممکن‌ترین موقعیت‌ها را گل می‌کند

ستاره تیم ملی فوتبال سوئد بازیکنی است که سخت‌ترین و غیرممکن‌ترین موقعیت‌ها را به گل تبدیل می‌کند.

خبرگزاری فارس: زلاتان؛ مهاجمی که غیرممکن‌ترین موقعیت‌ها را گل می‌کند+فیلم


به گزارش خبرگزاری فارس، زلاتان ایبراهیموویچ مهاجم سوئدی تیم فوتبال پاری سن ژرمن را می‌توان بازیکنی نامید که از موقعیت‌های غیر ممکن گل‌های غیر قابل پیش‌بینی به ثمر می‌رساند.

بدون شک گل‌هایی که زلاتان وارد دروازه حریفان می‌کند در نوع خود منحصر به فرد است و مشابه آن توسط کمتر بازیکنی به ثمر رسیده است.

سوئد در مرحله پلی آف در جدال با پرتغال و یاران کریستیانو رونالدو شکست خورد و نتوانست جواز حضور در جام‌جهانی 2014 را بدست آورد و جای خالی زلاتان در کنار سایر ستارگان دنیای فوتبال در برزیل حس خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1393 ا 10:43 PM نويسنده : REZA ا
 
 
گرت بیل در هر ثانیه 8.39 متر دوید

گران قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان در دیدار مقابل بارسلونا روی گل دوم رئال رکورد بی نظیری را از خود به جا گذاشت و 59.1 متر را در 7.04 ثانیه دوید.

خبرگزاری فارس: گرت بیل در هر ثانیه 8.39 متر دوید


به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد پنج شنبه تیم فوتبال رئال مادرید در فینال کوپا دل ری در ورزشگاه اختصاصی والنسیا مقابل بارسلونا با نتیجه دو بر یک پیروز شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در این بازی گرت بیل هافبک ولزی مادریدی ها در دقیقه 85 روی فراری دیدنی و با سرعتی خیره کننده گل برتری کهکشانی ها را به ثمر رساند تا قهرمان ال کلاسیکو لقب بگیرد.

گران قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان در به ثمر رساندن این گل رکورد اعجاب آور و منحصر به فردی را ثبت کرد و موفق شد 59.1 متر را در 7.04 ثانیه طی کند و با شش ضربه به توپ دروازه کاتالان ها را باز کند.

به عبارتی دیگر بیل موفق شد در هر ثانیه در حدود 8.39 متر با توپ بدود آن هم در دقیقه 85 بازی و در اوج خستگی.

گل دیدنی هافبک ولزی مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته است.



تاريخ : 6 / 3 / 1393 ا 10:41 PM نويسنده : REZA ا

 

توره آماده پیوستن به سن‌ژرمن

مهاجم منچسترسیتی آماده پیوستن به قهرمان لیگ یک فرانسه است.

خبرگزاری فارس: توره آماده پیوستن به سن‌ژرمن

به گزارش خبرگزاری فارس، یحیی توره پس از تأیید این موضوع که بازی برای پاری‌سن‌ژرمن برایش افتخار خواهد بود، منچسترسیتی را دچار تردید کرد.

ملی‌پوش ساحل عاج اخیرا پس از اینکه دیمیتری سلوک، مدیر برنامه‌هایش مدعی شد که او از اینکه باشگاه تولد سی و یک سالگی‌اش را تبریک نگفته، ناراحت است، تیتر بسیاری از رسانه‌ها را به خود اختصاص داد.

توره پس از آن اعلام کرد که برنامه‌اش برای آینده را پس از رقابت‌های جام‌جهانی اعلام خواهد کرد. به هر حال وی اکنون اعلام کرده که حاضر است منچستر را به مقصد پاریس ترک کند.

وی در این باره اظهار داشت: وقتی درباره اهداف پاری‌سن‌ژرمن فکر می‌کنم؛ چگونه می‌توان به این باشگاه علاقمند نشد؟ پاری‌سن‌ژرمن یکی از قدرت‌های اروپا خواهد شد. این باعث افتخار است که عضوی از این باشگاه باشید.

توره از زمانی که از سال 2010 از بارسلونا به منچسترسیتی پیوست، نقش زیادی در موفقیت سیتی ایفا کرد و به باشگاه کمک کرد تا دو بار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و لیگ کاپ شود.



تاريخ : 6 / 3 / 1393 ا 10:40 PM نويسنده : REZA ا
 
یادی به 12سال پیش:
آخرین قهرمانی رئال با ضربه مهارنشدنی زیدان

رئال مادرید در شرایطی امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا را مقابل اتلتیکو برگزار می‌کند که انتظاری ۱۲ ساله را برای کسب دهمین عنوان قهرمانی کشیده است.

خبرگزاری فارس: آخرین قهرمانی رئال با ضربه مهارنشدنی زیدان به روایت تصویر و فیلم
 

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب ساعت 23:15 به وقت ایران میان تیم‌های فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار می‌شود.

رئالی‌ها با هدایت کارلو آنچلوتی بسیار امیدوار هستند تا رویای لادسیما و کسب دهمین عنوان قهرمانی این پیکارها را محقق کنند.

آخرین بازی که کهکشانی‌ها توانستند به فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در این مسابقات برسند به فصل 2-2001 بر می‌گردد جایی که رئالی‌ها با ضربه دیدنی و مهارنشدنی زین‌الدین زیدان مقابل دیده‌گان میشاییل بالاک ستاره آلمانی آن‌زمان بایر لورکوزن، دروازه هانس یورگ بوت را باز کرد و در نهایت با نتیجه دو بر یک فاتح اروپا شد.

مرور تصاویر بیادماندنی قهرمانی رئال در آن روزها خالی از لطف نیست.

 

 



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 11:10 AM نويسنده : REZA ا

 

سیمئونه: رئال بهترین تیم دنیاست

سرمربی اتلتیکومادرید، رئال مادرید را بهترین تیم دنیا توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: سیمئونه: رئال بهترین تیم دنیاست

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دیگو سیمئونه اعلام کرد که بازیکنان تیمش تلاش می‌کنند تا حرف های او و دستیارانش را در مسابقه اجرا کنند و فینال لیگ قهرمانان اروپا را بازی منحصر به فردی دانست که تیمش را مقابل بهترین تیم دنیا قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: بدون شک این تیم به گروهی از تمرین‌دهنده‌ها که دو سال و نیم پیش به این باشگاه آمدند تا آن را پیش ببرند، قدرت می‌دهد. کلمات نمی‌توانند اشتیاق من را برای تشکر از آنها به خاطر تلاششان بیان کنند.

مشکل‌ترین مسئله برای تمرین دادن تیم این است که خواسته‌های خود را به بازیکنان منتقل کنید و کادر فنی اتلتیکو عالی این کار را کرده و ما با احساسات، فروتنی، تعهد و سخت‌کوشی به این ورزش مشغولیم.

سرمربی آرژانتینی، تیمش را از لحاظ ساختاری بسیار منسجم دانست و اضافه کرد: شاگردانم به خوبی می‌دانند که در هر لحظه متفاوت از مسابقه باید چه کاری انجام دهند و همین باعث جنگندگی ما می‌شود. فوتبال بسیار وسیع است. می‌توانید با استفاده از فضاها یا ضدحملات کنترل بازی را در دست بگیرید.

وی افزود: تصور من این است که رئال مادرید 4-3-3 یا 4-4-2 بازی کند. شاید ایسکو پشت سر بیل یا رونالدو به زمین بیاید. آنها توانایی‌های زیادی دارند و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر خنثی کردن استراتژی‌های آنها، بازی را به سمتی ببریم که برای ما بهتر است.

سرمربی اتلتیکو مادرید ادامه داد: رئال تیم بسیار کاملی دارد؛ آنها گروه بسیار خوبی هستند؛ خیلی خوب با هم ارتباط برقرار می‌کنند؛ در ضدحملات خوب هستند؛ عالی از توپ استفاده می‌کنند؛ دفاع منسجم و دروازه‌بان خوبی دارند... آنها بهترین تیم دنیا هستند.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 11:6 AM نويسنده : REZA ا

 

جشن قهرمانی بیادماندنی رئال مادرید به روایت تصاویر

رئال مادرید در شبی رؤیایی موفق شد دهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد.

خبرگزاری فارس: جشن قهرمانی بیادماندنی رئال مادرید به روایت تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رئال مادرید شب گذشته در لیسبون پرتغال موفق شد در وقت‌های اضافه با نتیجه چهار بر یک مقابل اتلتیکو مادرید پیروز شود و دهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت.

 

 

انتهای پیام/آ



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 11:4 AM نويسنده : REZA ا
فینال لیگ قهرمانان اروپا زیر نظر 2 هواپیمای بدون سرنشین پرتغال برگزار شد

دو فروند هواپیمای بدون سرنشین پرتغال، هواداران دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا را زیر نظر خواهند گرفت.

خبرگزاری فارس: فینال لیگ قهرمانان اروپا زیر نظر 2 هواپیمای بدون سرنشین پرتغال
 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری الجدید اسپورت لبنان، سرانجام پلیس پرتغال موفق شد مجوز استفاده از دو فروند هواپیمای بدون سرنشین را برای تأمین امنیت فینال لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد.

ماموریت این دو فروند هواپیما، زیر نظر گرفتن هواداران دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا و حرکت و توقف خودروها و نقاط تجمع هواداران است.

بر اساس این گزارش، پرتغال به دلیل شمار بالای تماشاگران این مسابقه، اقدامات و تدابیر امنیتی را به شدت افزایش داده است و قرار است بیش از هزار نیروی امنیتی در لیسبون محل برگزاری فینال و در ورودی و خروجی‌های این شهر مستقر شوند.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 11:2 AM نويسنده : REZA ا
گل کلیدی راموس کهکشانی‌ها را به جاده قهرمانی بازگرداند/ ثبت دهمین قهرمانی اروپا برای رئال

رئال مادرید با درخشش سرخیو راموس به بازی باخته مقابل اتلتیکومادرید بازگشت و در وقت اضافه با زدن ۳ گل به دهمین مقام قهرمانی خود در اروپا رسید.

خبرگزاری فارس: گل کلیدی راموس کهکشانی‌ها را به جاده قهرمانی بازگرداند/ ثبت دهمین قهرمانی اروپا برای رئال

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس مصاف نهایی لیگ قهرمانان اروپا که از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه لیسبون آغاز شد، با کسب برد 4 بر یک رئال مقابل اتلتیکو در دربی مادریدی در وقت اضافه دوم به پایان رسید و آرزوی کسب دهمین مقام نخست کهکشانی‌ها تحقق یافت

 

در این دوئل پرفشار و سنگین این اتلتیکو بود که گل نخست را زد و تا سومین دقیقه وقت اضافه پایان بازی در آستانه کسب جام و اولین عنوان قهرمانی‌ قرار داشت.

 

وقتی در دقیقه 37 گودین روی اشتباه خط دفاعی رئال و ایکر کاسیاس‌، دروازه‌بانش گلزنی کرد، همه چیز برای افتخار‌آفرینی مردان دیگو سیمئونه مهیا شد. این تیم تا دقیقه 3+90 نیز برتر بود اما در این هنگام سرخیو راموس روی یک ضربه کرنر دروازه اتلتیکو را باز کرد و باعث شد رئال به بازی برگردد.

 

در دو وقت اضافه رئالی‌ها با حفظ برتری توان فیزیکی موفق شدند 3 گل دیگر توسط گرت بیل 110، مارسلو 118 و کریس‌رونالدو 120 (پنالتی)‌ بر همشهری خسته خود غلبه کنند.

 

به این ترتیب رئال توانست به آنچه خواسته خود بود در وقت اضافه دست یابد و رویای کسب دهمین مقام نخست خود را در اروپا تحقق ببخشند و در عین حال آنچلوتی، مربی ایتالیایی این تیم نیز سومین قهرمانی خود را در این مسابقات کسب کند.

 

 

 

 



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 11:0 AM نويسنده : REZA ا
حرکت ناشایست مدافع رئال و عصبانیت شدید سیمئونه+فیلم

در دقایق پایانی بازی فینال لیگ قهرمانان، حرکت ناشایست مدافع رئال مادرید باعث شد سرمربی اتلتیکومادرید از کوره در برود و به سمت او حمله‌ور شود.

خبرگزاری فارس: حرکت ناشایست مدافع رئال و عصبانیت شدید سیمئونه+فیلم

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از گلزنی رونالدو از روی نقطه پنالتی، دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی با عصبانیت و به سرعت به سمت واران مدافع رئال مادرید حمله‌ور شد و با او درگیر شد.

اقدام زشت مدافع فرانسوی رئال مادرید و شوت کردن توپ به سمت نیمکت اتلتیکو پس از اینکه نتیجه چهار بر یک شد، دلیل عصبانیت چولو سیمئونه بود.

البته در ادامه سیمئونه هم به سمت واران شوت کرد و به سرعت به سمت این مدافع فرانسوی دوید، این واکنش سیمئونه با کارت قرمز از سوی داور مواجه شد و واران هم کارت زرد گرفت.

پس از پایان نیمه دوم و کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه هم سیمئونه نسبت به اعلام 5 دقیقه وقت اضافه توسط داور هلندی اعتراض داشت.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:59 AM نويسنده : REZA ا

 

شادی غیرمعمول فلورنتیو پرز مقابل پلاتینی و مدیر اتلتیکو+عکس

مدیرعامل رئال مادرید پس از گلزنی مدافع خود در دقیقه 3+90 به شکل غیر معمولی در جایگاه ویژه ورزشگاه مقابل دیده‌گان پلاتینی و مدیر عامل اتلتیکو به شادمانی پرداخت.

خبرگزاری فارس: شادی غیرمعمول فلورنتیو پرز مقابل پلاتینی و مدیر اتلتیکو+عکس و فیلم

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رئال مادرید شب گذشته در دقیقه 3+90 توسط سرخیو راموس بازی را به تساوی کشاند تا این دیدار به وقت‌های اضافه کشیده شود و در نهایت رئالی‌ها با سه گل دیگر که به ثمر رساندند در مجموع با نتیجه 4 بر یک پیروز شدند.

زمانی که گل تساوی بخش رئال توسط راموس زده شد، فلورنتینو پرز مدیرعامل رئال مادرید که در جایگاه ویژه در کنار میشل پلاتینی و مدیرعامل اتلتیکو نشسته بود نتوانست جلوی شادمانی خود را بگیرد و در اقدامی غیرمعمول به تشویق تیمش پرداخت.

 



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:58 AM نويسنده : REZA ا
تاتنهام ۲ میلیون دلار برای آزمون می‌پردازد/ سرمربی روبین کازان در اندیشه حفظ سردار

سرمربی روبین کازان قصد دارد مانع از انتقال مهاجم ایرانی تیمش به باشگاه‌های بزرگ اروپا شود.

خبرگزاری فارس: تاتنهام ۲ میلیون دلار برای آزمون می‌پردازد/ سرمربی روبین کازان در اندیشه حفظ سردار

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از «business gazeta»، سردار آزمون در مرکز توجه باشگاه تاتنهام قرار گرفته و مبلغ انتقال این بازیکن 2 میلیون دلار اعلام شده است.

فرانکو بالدینی، مدیر فنی تاتنهام به زودی لندن را به مقصد کازان ترک خواهد کرد تا مذاکرات برای انتقال بازیکن ایرانی را آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از این است که مبلغ این انتقال می‌تواند 2 میلیون دلار ارزش داشته باشد.

این در حالی است که رینات بیلیالتدینوف، سرمربی روبین کازان از تمایلش برای حفظ آزمون در تیمش خبر داد و اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا او را در همین تیم نگه دارد. این بازیکن در تیم ملی قرار گرفته و خودش را برای رقابت‌های جام‌‌جهانی آماده می‌کند.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:55 AM نويسنده : REZA ا
 
ژست رونالدو به سبک یاغی ایتالیایی سوژه رسانه‌ها+عکس

رونالدو پس از به ثمر رساندن هفدهمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا ژست جالبی به سبک یاغی ایتالیایی گرفت.

خبرگزاری فارس: ژست رونالدو به سبک یاغی ایتالیایی سوژه رسانه‌ها+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته رونالدو آخرین گل خود در پیکارهای لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند و در نهایت رئال مادرید با نتیجه چهار بر یک در وقت‌های اضافی عنوان قهرمانی این پیکارها را از آن خود کرد.

رونالدو که موفق شد هفدهمین گل خود در این مسابقات را به ثمر برساند و همچنین رکورد خود را در این رقابت‌ها بهبود بخشید، ژست جالبی را از خود به نمایش گذاشت.

وی به سبک ماریو بالوتلی مهاجم تیم ملی ایتالیا (ملقب به یاغی) به شادمانی پرداخت تا به نوعی عضلات در هم تنیده شده خود را به نمایش بگذارد و سوژه خوبی برای رسانه‌ها شود.

 

 

بالوتلی این شادی پس از گل خود را در نیمه نهایی یورو 2012 پس از به ثمر رساندن گل دوم خود به تیم ملی فوتبال آلمان به نمایش گذاشت.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:53 AM نويسنده : REZA ا

تیمهای همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را شنبه شب در ورزشگاه دالوز شهر لیسبون برگزار کردند که در نهایت تیم فوتبال رئال مادرید در پایان 120 دقیقه با نتیجه 4 بر یک برابر قهرمان لالیگا به پیروزی رسید و برای دهمین بار فاتح معتبرترین لیگ باشگاهی اروپا شد.
در این دیدار دیگو گودین در دقیقه 36 برای تیم آتلتیکو مادرید گلزنی کرد و گل های تیم رئال مادرید را سرخیوراموس در 3+90 ، گرت بیل در دقیقه 111، مارسلو در دقیقه 118 و کریستیانو رونالدو در دقیقه 119 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و قهرمانی را برای تیمشان به ارمغان آوردند.

 12 سال طول کشید تا قوهای سفید پایتخت اسپانیا طلسم شکنی کرده و دسیما (دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) را کسب کنند.

کارلو آنچلوتی در حالی تعداد قهرمانی‌های رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دو رقمی کرد که خودش نیز یک رکورد جالب برجا گذاشت و برای سومین بار فاتح این جام شد. رونالدو نیز با تک گل خود 68 گله شد و یک پله بالاتر از مسی در جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا ایستاد هر چند با رائول 3 گل فاصله دارد.

نیمه اول
در نیمه نخست دو تیم بازی را محتاطانه شروع کردند و تمایل چندانی برای بی‌محابا حمله کردن نشان نمی‌دادند به خصوص اتلتیکومادرید که نسبت به همشهری سفیدپوش خود دفاعی‌تر بازی می‌کرد و تنها 10 دقیقه پس از آغاز مهاجم اسپانیایی‌اش، دیه‌گو کاستا را به دلیل عود کردن مصدومیتش از دست داد. کاستا که به زور و زحمت پزشکان توانسته بود خود را به این بازی برساند جای خود را به آدریان لوپس داد.

 
قهرمانی دراماتیک رئال مادرید و پایان طلسم 12 ساله +تصاویر

با وجود حذف تهدیدی همچون کاستا که بهترین گلزن این فصل اتلتیکومادرید بوده است، رئال باز هم تمایلی برای فشار آوردن به خط دفاع همشهری قرمزوسفیدپوش خود نشان نمی‌داد و لو ندادن توپ به جای ریسک برای زدن استارت‌های خطرناک در دستور کار بازیکنان دو تیم قرار داشت.

رئال یکی دوبار از ضربات شروع مجدد و ارسال از جناحین سعی کرد دروازه اتلتیکومادرید را تهدید کند اما این حملات ضعیف‌تر از آن بود که دروازه‌بان مطمئنی مانند تیبا کورتوا را به دردسر بیندازد. در دقیقه 25 جدی‌ترین حمله رئال مادرید روی دروازه اتلتیکومادرید شکل گرفت زمانی که آنخل دی‌ماریا در یک ضدحمله حرکتی پا به توپ را به سمت دروازه حریف آغاز کرد هرچند با خطای رائول گارسیا متوقف شد‌ و کریستیانو رونالدو هم نتوانست از ضربه ایستگاهی به دست آمده استفاده کند.

این اتفاق و درگیری‌هایی که میان بازیکنان دو تیم به خصوص میان راموس و گارسیا به وجود آمد و به سبب آن هر دو کارت زرد گرفتند، بازی را از رخوت درآورد و چند دقیقه بیشتر طول نکشید که دو موقعیت خطرناک متوالی در دو سوی میدان برای دو تیم به وجود آمد که هر دوی آنها به هدر رفت، به خصوص موقعیت رئال مادرید که در آن گرث بیل، بال ولزی رئال فرصتی استثنایی داشت.

در دقیقه 36 سرانجام قفل دروازه‌ها شکست و این کار توسط اتلتیکومادرید انجام شد زمانی که دیه‌گو گودین، مدافع اروگوئه‌ای روخی بلانکو از ناهماهنگی و غفلت مدافعان رئال نهایت استفاده را انجام داد و با یک ضربه سر قوسی توپ را از روی سر ایکر کاسیاس جلو کشیده عبور داد و گل نخست بازی را به سود قهرمان لالیگا به ثمر رساند. او همان کسی بود که در بازی آخر تیمش در لالیگا در خانه بارسلونا گل تساوی را به ثمر رساند تا قرمزوسفیدپوشان فاتح لالیگا شوند.

رئال مادرید در یک دیدار دراماتیک قهرمان شد/ کسب قاطعانه

برخلاف آنچه که پیش‌بینی می‌شد رئال مادرید پس از دریافت این گل برای جبران آن به آب و آتش نزد و در عوض این اتلتیکومادرید بود که برای افزایش اختلاف تمایل نشان می‌داد. در نهایت نیمه نخست با پیروزی یک گله اتلتیکومادرید به پایان رسید.

نیمه دوم
نیمه دوم نیز شروعی مانند نیمه اول داشت با این تفاوت که اتلتیکومادرید به واسطه پیش بودن در نتیجه از روحیه بهتری برخوردار بود اما به جای فرو رفتن در لاک دفاعی برای محافظت از گل زده حمله را در دستور کار قرارداد تا دفاع را از نیمه زمین حریف آغاز کند.

در دقیقه 53 اما رئال اولین موقعیت خطرناک خود را به وجود آورد و این بار هم آنخل دی‌ماریا بود که حرکتی پا به توپ را به سمت دروازه اتلتیکو آغاز کرد و در نهایت با خطای میراندا متوقف شد. بعد از اعلام خطا به سود کهکشانی‌ها رونالدو پشت ضربه ایستگاهی ایستاد تا با یک ضربه قوسی تیبا کورتوا را برای مهار توپ به دردسر بیندازد اما بازهم ضربه او راهی به دروازه نیافت. ریتم بازی پس از این اتفاق سرعت بیشتری پیدا کرد.

رئال مادرید در یک دیدار دراماتیک قهرمان شد/ کسب قاطعانه

کارلو آنچلوتی برای سنگین کردن کفه ترازو به سود کهکشانی‌ها دو نیرو تازه نفس به میدان فرستاد و دو تعویض همزمان انجام داد. او مارسلوی برزیلی را به جای فابیو کوئنترائو و ایسکو را به جای سامی خدیرا که حضورش در ترکیب اصلی تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسید، به میدان فرستاد.

با وجود این تعویض‌ها این اتلتیکومادرید بود که بیشتر حمله می‌کرد و چند بار دیگر دیگر دروازه کهکشانی‌ها را تهدید کرد، طوری که به نظر می‌رسید این تیم در نتیجه از حریف خود عقب است نه رئال مادرید.

بازی به تدریج حالت متعادل‌تری به خود گرفت و رئال کمی از زیر فشار همشهری خود بیرون آمد و یکی دو بار به صورت نصفه و نیمه هم توسط گرث بیل دروازه اتلتیکو را تهدید کرد اما باز هم در ایجاد موقعیت مسلم گلزنی مستاصل نشان می‌داد.

رفته رفته بر فشار حملات رئال مادرید افزده شد به طوری که در 15 دقیقه پایانی تقریباً به استثنای ایکر کاسیاس دیگر بازیکنان در نیمه اتلتیکوحضور داشتند. رئال چند بار از جناحین دروازه اتلتیکو را تهدید کرد اما باز هم راه به جایی نبرد. در حالی که لحظه به لحظه بر  استرس و اضطراب هواداران رئال از بابت شکست افزوده می‌شد سرخیو راموس در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده با ضربه سر در یک کرنر گلزنی کرد تا کهکشانی‌ها را از شکست نجات دهد و بازی را به وقت‌های اضافی بکشاند.

رئال مادرید در یک دیدار دراماتیک قهرمان شد/ کسب قاطعانه

طوفان رئال در وقت‌های اضافی
در وقت‌های اضافی همچون ابتدای دیدار دو تیم بار دیگر به بازی محتاطانه روی آوردند، چون بیم باز شدن دروازه خود و نداشتن فرصت کافی برای جبران آن را داشتند و علاوه بر آن انژری آنها نیز کمتر شده بود. دو تیم خطر چندانی را روی دروازه یکدیگر به وجود نیاورد تا اولین نیمه از وقت‌های اضافی هم بدون گل خاتمه یابد اما در نیمه دوم داستان بازی کاملاً عوض شد.

قهرمانی دراماتیک رئال مادرید و پایان طلسم 12 ساله

رئالی‌ها هجومی‌تر نشان دادند و در نهایت در دقیقه 111 با فراری از سوی آنخل دی‌ماریا و ارسال عرضی او که تیبا کورتوا آن را ناقص دفع کرد با ضربه سر گرث بیل به گل دوم خود رسیدند. اتلتیکومادرید که برای جبران شکست مستأصل به نظر می‌رسید دقایقی بعد رسماً تسلیم همشهری خود شد زمانی که مارسلو سومین گل رئال مادرید را در دقیقه 118 به ثمر رساند. شکست روخی بلانکو سنگین‌تر شد زمانی که کریستانو رونالدو چهارمین گل رئال مادرید را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و خود را در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا 17 گله کرد.

قهرمانی دراماتیک رئال مادرید و پایان طلسم 12 ساله

به این ترتیب رئال مادرید پس از 12 سال به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست بافت و طلسم دسیما (کسب دهمین قهرمانی) را شکست. رئال‌مادرید اولین باشگاه اروپاست که توانسته است به 10 قهرمانی در اروپا برسد.

قهرمانی های رئال مادرید:
1955-56
1956-57
1957-58
1958-59
1959-60
1965-66
1997-98
1999-2000
2001-02

2013-2014



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:50 AM نويسنده : REZA ا
آگوئرو: ایران بازی مهیجی به نمایش می‌‌گذارد/ گروه آسانی نداریم

مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی معتقد است که تیم ملی فوتبال ایران فوتبالی مهیج به نمایش می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: آگوئرو: ایران بازی مهیجی به نمایش می‌‌گذارد/ گروه آسانی نداریم

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سرجیو آگوئرو اعلام کرد که آماده است تا به همراه لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین برای قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی مبارزه کند.

آگوئرو اظهار داشت: برای حضور در جام‌جهانی کاملا آماده‌ام. در آخرین مسابقه برای باشگاهم بازی کردم و مشتاق بودم تا به تیمم برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر کمک کنم. اکنون منتظر جام‌ جهانی هستم. شانس فوق‌العاده‌ای است که در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی در برزیل بازی کنم.

وی ادامه داد: آرژانتین می‌تواند قهرمان شود، چرا که نه؟ ما لیونل مسی، بهترین بازیکن کره زمین را در تیم‌مان داریم. او در رقابت‌های مقدماتی ما را در سخت‌ترین گروه صدرنشین کرد. خط حمله فوق‌العاده‌ای داریم که لاوتزی و من تلاش می‌کنیم بیشتر گل بزنیم و هافبک‌های بسیار خوبی داریم که ما را حمایت می‌کنند. ما استعداد و توانایی شکست هر تیمی را در روز معینش داریم.

برخی معتقدند رقبای ایران در گروه F کار را برای آلبی سلسته راحت می‌کنند و آگوئرو در این باره گفت: مردم می‌گویند این گروه آسان است اما چه‌طور می‌توانند این حرف را بزنند؟ هیچ مسابقه آسانی در جام جهانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بوسنی هرزگوین، ایران و نیجریه در گروه ما هستند. نیجریه قهرمان آفریقا است؛ در حالی که ایران فوتبال مهیجی را به نمایش می‌گذارد. بوسنی و هرزگوین اولین حضورش در جام‌ جهانی را تجربه می‌کند اما تاریخچه‌ای غنی دارد. بازی در این گروه به هیچ وجه آسان نخواهد بود.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:49 AM نويسنده : REZA ا
رونالدو: منتظر شگفتی‌سازی پرتغال در جام جهانی باشید!

فوق‌ ستاره رئال مادرید معتقد است تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۴ شگفتی‌ساز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: رونالدو: منتظر شگفتی‌سازی پرتغال در جام جهانی باشید!

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کریس‌رونالدو اکنون خود را در اوج خوشبختی می‌بیند. او که دو شب قبل همراه تیم باشگاهی‌اش به مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا رسید، حالا خود را برای حضوری مطلوب در جام جهانی آماده‌ می‌کند.

رونالدو به همین خاطر به یکی از روزنامه‌های کشورش گفت: فکر می‌کنم در وضعیت فیزیکی و روحی بسیار خوبی قرار دارم. سایر بازیکنان تیم پرتغال را هم در شرایط مطلوبی می‌بینم. از این رو تصور می‌کنم پرتغال در جام جهانی شگفتی‌ساز شود.

وی ادامه داد: فرصتی کوتاه تا جام جهانی باقی مانده است اما شرایط بازیکنان پرتغال عالی است. فکر می‌کنم در این دوره بتوانیم در کنار یکدیگر مجموعه قوی و شگفتی‌سازی ایجاد کنیم. آن وقت به انتظارات زیاد پاسخ خواهیم داد.

پرتغال (سلسائو اروپا) در گروه 7 با آلمان، غنا و آمریکا همگروه است.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:49 AM نويسنده : REZA ا

 

سیمئونه در کنفرانس خبری توسط خبرنگاران تشویق شد

سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید با وجود شکست تیمش در فینال لیگ قهرمانان اروپا توسط خبرنگاران و افراد حاضر در نشست خبری مورد تشویق قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: سیمئونه در کنفرانس خبری توسط خبرنگاران تشویق شد+فیلم

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا دو دقیقه کم‌آورد و در دقیقه 3+90 گل تساوی را دریافت کرد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود و در نهایت با نتیجه چهار بر یک شکست خورد.

سیمئونه سرمربی اتلتیکو با وجود این شکست در نشست خبری پس از بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در بدو ورود به سالن با استقبال و تشویق گرم خبرنگاران و افراد حاضر در سالن مواجه شد تا مشخص شود که این مربی آرژانتینی فصلی رویایی را به همراه اتلتیکو داشته است.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:48 AM نويسنده : REZA ا
 
شوخی بازیکنان رئال با آنچلوتی در کنفرانس خبری و همراهی جالب کارلتو

بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید در شرایطی که سرمربی ایتالیایی این تیم مشغول پاسخ دادن به سوال خبرنگاران بود وارد سالن کنفرانس خبری شدند و به شادمانی با همراهی سرمربی خود پرداختند.

خبرگزاری فارس: شوخی بازیکنان رئال با آنچلوتی در کنفرانس خبری و همراهی جالب کارلتو+فیلم
 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال رئال مادرید شب گذشته موفق شد با نتیجه چهار بر یک اتلتیکو مادرید را در وقت‌های اضافی مغلوب کند و برای دهمین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داد.

پس از قهرمانی این تیم و در سالن کنفرانس خبری، اتفاق جالبی رخ داد و هنگامی که کارلو آنچلوتی مشغول پاسخگویی به سوال خبرنگاران بود ناگهان هجوم بازیکنان رئال به سالن کنفرانس و ابراز شادمانی آن‌ها فضای جلسه را برهم ریخت و کارلو آنچلوتی هم با آن‌ها همراهی کرد.



تاريخ : 5 / 3 / 1393 ا 10:46 AM نويسنده : REZA ا
 
مراسم معارفه دروازه‌بان جدید بارسا در نیوکمپ+تصاویر

مراسم معارفه دروازه‌بان آلمانی و جدید بارسا در نیوکمپ برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم معارفه دروازه‌بان جدید بارسا در نیوکمپ+تصاویر
 

به گزارش خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته مسئولان بارسلونا دروازه‌بان آلمانی و 22 ساله خود مارک آندره تراشتگن را در ورزشگاه نیوکمپ معرفی کردند.

این دروازه‌بان آلمانی سابق مونشن‌گلادباخ قراردادی 5 ساله تا سال 2019 با بارسا منعقد کرده است.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:51 AM نويسنده : REZA ا

 

 
اولین رویارویی دو تیم همشهری در فینال لیگ قهرمانان اروپا/ شاگردان آنچلوتی به لادسیما می‌رسند؟

رئال مادرید و اتلتیکومادرید فردا شب در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

خبرگزاری فارس: اولین رویارویی دو تیم همشهری در فینال لیگ قهرمانان اروپا/ شاگردان آنچلوتی به لادسیما می‌رسند؟

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فردا شب ساعت 23:15 میان دو تیم اتلتیکو مادرید، قهرمان لالیگا و رقیب همشهری‌‌اش رئال مادرید در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد.

اتلتیکو مادرید که در آخرین بازی خود مقابل بارسلونا در هفته پایانی رقابت‌های لالیگا به یک تساوی نیاز داشت تا قهرمان شود و به همین دلیل از تمام توان خود استفاده کرد، این قهرمانی را به بهای مصدومیت دیگو کاستا و آردا توران به دست آورد تا حضور آنها در فینال لیگ قهرمانان اروپا در تردید قرار بگیرد. کاستا بر اساس گزارش‌ها این مسابقه را قطعا از دست خواهد داد. در سوی دیگر میدان رونالدو که به دلیل مصدومیت در آخرین بازی لیگ مقابل اسپانیول حاضر نشد، به موقع آماده شد تا در این دیدار تیمش حاضر باشد و برای کسب «لادسیما» مبارزه کند. با این حال سفیدپوشان بنزما و په‌په را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نخواهند داشت.

شاگردان آنچلوتی که پس از چند حضور متوالی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بالاخره با پیروزی مقتدرانه مقابل بایرن‌مونیخ راهی فینال مسابقات شدند، برای کسب «لادسیما» (دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا) که به آرزوی چندین ساله رئالی‌ها تبدیل شده، مبارزه خواهند کرد اما شاگردان دیگو سیمئونه که با قهرمانی در لالیگا افتخار آفریدند، در صورت قهرمانی در این مسابقات بزرگترین شگفتی فصل اروپا لقب خواهند گرفت.

این اولین بار در تاریخ 59 ساله لیگ قهرمانان اروپا است که دو تیم همشهری در فینال این مسابقات به مصاف هم می‌روند.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:50 AM نويسنده : REZA ا

 

 
ایتالیا؛ تیمی با تنوع تاکتیکی/ حمله به پنجمین جام

تیم ملی فوتبال ایتالیا با عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل به این کشور می‌آید تا بتواند پنجمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را کسب کند.

خبرگزاری فارس: ایتالیا؛ تیمی با تنوع تاکتیکی/ حمله به پنجمین جام

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایتالیا یکی از تیم‌های پرافتخار حاضر در جام جهانی 2014 برزیل به شمار می‌رود و امروز از زوایای گوناگون این کشور اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* ایتالیا

این کشور در جنوب اروپا واقع شده و پایتخت آن رم است. ایتالیا از شبه جزیره‌ای با همین نام و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. امروزه این کشور، کشور توسعه یافته به حساب می‌آید و جزو 8 کشور صنعتی قرار دارد. واحد پول ایتالیا یورو و زبان رسمی این کشور ایتالیایی است. جمعیت این کشور را بالغ بر 60 میلیون نفر تشکیل می‌دهند که باعث شده ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت دنیا و بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان باشد. این کشور آب و هوایی معتدل دارد و دو کشور مستقل اما بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو را در خود جای داده است. البته یک تکه از خاک ایتالیا هم در بیرون خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود. رم پایتخت ایتالیا به عنوان پایتخت امپراطوری رم و اقامتگاه پاپ برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

* جغرافیای ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و مساحت کل آن 301 هزار و 323 کیلومتر است که تقریبا یک پنجم ایران به حساب می‌آید و 7 هزار و 600 کیلومتر ساحل در ایتالیا وجود دارد. نکته جالب در مورد نقشه کشور ایتالیا این است که این کشور شبیه چکمه است. ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان‌مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. در شمال این کشور به دلیل وجود رشته کوه آلپ سرد و در جنوب ایتالیا تقریبا هوا  گرم است. بلندترین نقطه ایتالیا کوه مونته بیانکو با ارتفاع 4 هزار و 808 است.

* مردم ایتالیا

مردم ایتالیا را گروه‌های نژادی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، آلبانی‌تبار و ایتالیایی‌های یونانی‌تبار تشکیل می‌دهند. در سال 2005 نزدیک به 5.8 درصد از جمعیت ایتالیا را خارجی‌ها تشکیل دادند. بیش از 11 درصد از کودکانی که در این کشور به دنیا می‌آیند دست کم یکی از والدینشان خارجی بودند. بیشترین مهاجرت به این کشور از اروپای شرقی، شمال آفریقا،‌ آسیا و آمریکای لاتین انجام شده است.

* زبان ایتالیا

عمده ایتالیایی‌ها رومی‌تبار هستند و زبان‌های رایج در ایتالیا هم تقریبا همگی شاخه‌هایی از زبان رومی به شمار می‌روند. البته در این کشور گویش‌های دیگری وجود دارد که حالت نیمه رسمی یا محلی دارند. هر چند که بسیاری از این زبان‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند. ایتالیایی زبان رسمی ایتالیاست که از سال 1861 تاکنون به صورت رسمی دراین کشور وجود دارد.

* مذاهب ایتالیا

اکثریت مردم این کشور کاتولیک هستند اما پروتستان‌ها و مسلمانان هم در این کشور زندگی می‌کنند. امروزه نزدیک به یک میلیون نفر مسلمان در ایتالیا وجود دارند که حدود 50 هزار نفر آن ایتالیایی هستند.

* اقتصاد ایتالیا

از مهمترین صنایع ایتالیا می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، ‌وسایل نقلیه، مواد غذایی، البسه، کشتی‌سازی و پتروشیمی اشاره کرد. هر چند که گندم،‌جو،‌سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، ماهی و انگور هم از محصولات مهم کشاورزی و دامپروری ایتالیا هستند. تولید سالیانه الکتریسته در این کشور ماهانه 241 میلیارد کیلووات ساعت است.

* فوتبال ایتالیا

ایتالیا با 4 قهرمانی در جام‌جهانی در سال‌های 1934- 1938- 1982 و 2006 دومین تیم موفق جهان در رقابت‌های جام جهانی پس از برزیل است. همچنین ایتالیا قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های اروپا و مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی را در اختیار دارد. از بازیکنان معروف این کشور می‌توان به مالدینی، توتی، دل‌پیه‌رو، باجو، اینزاگی، برگومی، روسی، دونادونی، نستا، کاناوارو و باره‌سی اشاره کرد. نخستین بازی ملی تیم ملی فوتبال ایتالیا در سال 1910 با پیروزی 6 بر دو مقابل فرانسه بوده و بهترین پیروزی این کشور برد 9 بر صفر مقابل آمریکا به حساب می‌آید. این تیم اما بدترین شکست خود را با نتیجه 7 بر یک با باخت از مجارستان کسب کرده است.

* نظر کارشناس

جواد زرینچه/تیم ملی فوتبال ایتالیا هم مانند برزیل به این جام می آید تا جام جهانی را برای فوتبالدوستان و هواداران قشنگ و زیبا کند که این هم به خاطر تنوع بازی لاجوردی‌پوشان ایتالیا است.‌ آنها در دفاع مستحکم و در خط میانی و هجومی قدرتمند هستند و توان بالایی در ضدحملات دارند و در مجموع فکر می‌کنم ایتالیا امسال تیم قدرتمندی داشته باشد.تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2014 با تیم‌های کاستاریکا، اوروگوئه و انگلیس هم‌گروه است که فکر می‌کنم به جز اوروگوئه که یک مقدار از لحاظ قدرتی و سرعتی شبیه ایتالیا بازی می‌کند و می‌تواند در دیدار مقابل این تیم کار را برای لاجوردی‌پوشان سخت کند، شاگردان پرندلی مقابل انگلیس و کاستاریکا مشکلی نداشته باشند و این هم به خاطر تنوع تاکتیکی و بازیکنان این تیم است.فکر می‌کنم در مجموع امسال ایتالیا نسبت به هم‌گروه‌هایش وزنه سنگین‌تری دارد و به جز اروگوئه که رقیب اصلی این تیم در گروهش محسوب می شود انگلیس و کاستاریکا مقابل ایتالیا حرفی برای گفتن نداشته باشند.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:48 AM نويسنده : REZA ا
جهانبخش؛ ستاره‌ای که در برزیل باید تماشایش کرد

سایت استارآفریکا در گزارشی جهانبخش را ستاره‌ای خواند که باید در جام‌جهانی به تماشای بازی‌اش نشست.

خبرگزاری فارس: جهانبخش؛ ستاره‌ای که در برزیل باید تماشایش کرد
 

به گزارش خبرگزاری فارس، استار آفریکا در گزارشی با عنوان ستارگانی که در جام‌جهانی باید آنها را تماشا کرد؛ در خصوص علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی نایمخن هلند نوشت: علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان تیم ملی ایران است که هشتم اکتبر 1993 در قزوین متولد شد و در تیم نایمخن هلند و تیم ملی ایران به عنوان هافبک راست بازی می‌کند.

جهانبخش اول جولای 2013 با تیم نایمخن هلند  قراردادی سه ساله امضا کرد. وی در دیدار با والویک اولین حضور رسمی‌اش در این تیم را تجربه کرد و تلاش زیادی برای باقی ماندن تیمش در لیگ برتر هلند انجام داد و با زدن دو گل در دقایق پایانی دیدار مقابل آژاکس مانع از سقوط مستقیم تیمش شد اما با این حال نایمخن با شکست در رقابت‌های پلی‌آف از لیگ هلند سقوط کرد.

جهانبخش پنجم اکتبر 2013 برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا 2015 مقابل تایلند از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی ملی خود را به عنوان یار تعویضی در دقیقه 82 انجام داد. اولین گل ملی وی در دومین بازی‌اش در تاریخ 15 نوامبر در پیروزی سه بر صفر مقابل تایلند به ثمر رسید.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:47 AM نويسنده : REZA ا
رونی: برای کاپیتانی منچستریونایتد آماده هستم

بازیکن منچستریونایتد مدعی شد که آماده است، کاپیتان تیمش شود.

خبرگزاری فارس: رونی: برای کاپیتانی منچستریونایتد آماده هستم
 

به گزارش خبرگزاری فارس، فان خال پس از جدایی ویدیچ و ریو فردیناند و بازنشستگی رایان گیگز باید کاپیتان جدیدی برای منچستریونایتد انتخاب کند.

رونی بخت اول در اختیار گرفتن بازوبند کاپیتانی پس از رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل بود اما برکناری دیوید مویس همه‌چیز را تغییر داد و اکنون به نظر می‌رسد روبین فان‌پرسی شانس اول کاپیتانی باشد زیرا کاپیتان هلند نیز در رقابت‌های جام‌جهانی زیر نظر فان خال است.

این بازیکن 28 ساله بر این باور است که برای هدایت این تیم آماده است، با این حال مشکلی ندارد که هم‌تیمی هلندی‌اش بازوبند کاپیتانی را در اختیار بگیرد.

وی در این باره اظهار داشت: احساس می‌کنم که برای بستن بازوبند کاپیتانی آماده هستم اما همه‌چیز به تصمیم سرمربی بستگی دارد. پیش از این هم گفتم که چند بار کاپیتان منچستر یوده‌ام و در دست داشتن طولانی مدت این عنوان افتخار بزرگی است.

رونی ادامه داد: هرکسی که به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شود، مایه احترام است و مشکلی وجود ندارد. اگر فان‌خال فرد دیگری را انتخاب کند؛ واقعا مشکلی با این موضوع ندارم و به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم.

مهاجم منچستریونایتد خاطرنشان کرد: روبین فان‌پرسی کاپیتان تیم ملی کشورش است و کاپیتان آرسنال هم بوده است و اگر او کاپیتان شود، مطمئنم که کارش را عالی انجام خواهد داد. این زمان هیجان‌انگیزی برای باشگاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: وقتی سرمربی جدیدی به تیم می‌آید همیشه احساس می‌کنید می‌توانید دوباره خودتان را اثبات کنید. وقتی در تمرینات حاضر می‌شوید، مثل شروعی تازه است و باید خودتان را دوباره اثبات کنید تا مطمئن شوید مربی شما را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:46 AM نويسنده : REZA ا

 

 
آرزوی موفقیت سرمربی لاس‌پالماس برای شجاعی در جام‌جهانی

سرمربی لاس‌پالماس برای بازیکن ایرانی تیمش در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل آرزوی موفقیت کرد.

خبرگزاری فارس: آرزوی موفقیت سرمربی لاس‌پالماس برای شجاعی در جام‌جهانی

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت مارکا در گزارشی به جدایی مسعود شجاعی از لاس‌پالماس و پیوستنش به تیم ملی ایران در اردوی اتریش پرداخت و نوشت: بالاخره زمانش فرا رسید. لاس‌پالماس هفته‌ها این را می‌دانست و  چهارشنبه گذشته، مسعود شجاعی این تیم را ترک کرد تا به هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی ایران ملحق شود.

شجاعی  در اردوی اتریش و پیش از اعلام فهرست 23 نفره برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل از سوی کارلوس کی‌روش در دو دیدار دوستانه بازی خواهد کرد. شجاعی با آرزوی بازگشت تیمش به لالیگا پس از بازگشتش از جام‌جهانی اظهار داشت: امیدوارم وقتی برگشتم، به لالیگا صعود کرده باشیم.

همچنین شماره 12 زردپوشان در صحبت‌هایی به هواداران لاس‌پالماس گفت: از رفتار فوق‌العاده هواداران که در زمان حضورم به عنوان بازیکن لاس‌پالماس دیدم، تشکر می‌کنم. باید به خاطر همه‌چیز از شما تشکر کنم.

سرجیو لوبرا، سرمربی لاس‌پالماس نیز حمایتش از مسعود شجاعی در جام‌جهانی را که ایران در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین مبارزه می‌کند، اعلام کرد و گفت: شجاعی یک حرفه‌ای واقعی و بازیکن و انسان فوق‌العاده‌ای است. در جام‌جهانی برایش آرزوی موفقیت دارم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که تابستان گذشته از اوساسونا به این تیم ملحق شد، کیفیت زیادی را به تیم جزایر قناری اضافه کرد. وی در حالی تیم را ترک می‌کند که کارش را نیمه‌تمام رها خواهد کرد زیرا نمی‌تواند در سه مسابقه پایانی تیمش شرکت کند.

در حالی که تنها یک فصل سپری شده است، شجاعی تأثیر زیادی روی کیفیت و توانایی تیمش داشت و زردپوشان علاقمند هستند  که قرارداد این بازیکن را که سی‌ام ژوئن 2014 به پایان می‌رسد، تمدید کنند. مسعود در این رقابت‌ها 6 گل و سه پاس گل در 31 حضورش در این مسابقات برای زردپوشان به ثمر رسانده و این بهترین رکورد وی از زمان حضورش در فوتبال اسپانیا است.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:45 AM نويسنده : REZA ا

 

تاتنهام مشتری جدید مسی ایرانی

باشگاه تاتنهام نیز به کورس رقابت برای جذب مهاجم ایرانی روبین‌کازان روسیه ملحق شد.

خبرگزاری فارس: تاتنهام مشتری جدید مسی ایرانی

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه تاتنهام در حال حاضر آماده مبارزه با لیورپول و آرسنال برای خرید تابستانی سردار آزمون، مهاجم جوان روبین کازان روسیه است که به نام لیونل مسی ایرانی مشهور شده است.

یک منبع نزدیک به وایت هارت لین اعلام کرد که باشگاه شمال لندن که به لیگ اروپا راه یافته مطمئنا به این بازیکن 19 ساله پیشنهاد خواهد داد تا زودتر از حریفان بتوانند او را وارد ترکیب اصلی تیمش کند.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:44 AM نويسنده : REZA ا

 

 
رویای نیمار برای رویارویی با مسی در فینال جام‌جهانی

بازیکن برزیلی بارسلونا از رویایش برای رویارویی با هم‌تیمی آرژانتینی‌اش در فینال رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ صحبت کرد.

خبرگزاری فارس: رویای نیمار برای رویارویی با مسی در فینال جام‌جهانی

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نیمار مدعی شد که رویایش شکست دادن لیونل مسی، هم‌تیمی‌اش در بارسلونا در فینال جام‌جهانی است. برزیل در گروه A در کنار تیم‌های کامرون، مکزیک و کرواسی قرار گرفته است و مهاجم بارسلونا تأیید کرده که امیدوار است در 13 جولای در ریودوژانیرو مقابل هم‌تیمی‌اش در بارسلونا قرار بگیرد.

وی در این باره اظهار داشت: باید تلاش کنم تا بیشترین استفاده را از توانایی‌‌هایم ببرم در حالی که مسی هم همین کار را می‌کند. پس از مسابقه یکدیگر را در آغوش خواهیم کشید. این دو مسئله را مطمئنم؛ بقیه چیزها مشخص نیست.

نیمار ادامه داد: در حقیقت در رختکن نیوکمپ چنین صحبتی با هم داشتیم و من همیشه گفته‌ام که اگر در فینال با هم روبرو شویم، ما باید برنده شویم اما او هم همین را می‌گوید. شناختن چنین نابغه‌ای از نزدیک واقعا فوق‌العاده است. من واقعا خوش‌شانس هستم.

میزبان می‌تواند در مرحله یک‌‌هشتم نهایی مقابل اسپانیا بازی کند اما مهاجم جوان برزیل تأکید کرد که تیمش آماده است تا با هر تیمی که مقابلش قرار می‌گیرد، بازی کند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها هیچ مسئله ناشناخته‌ای درباره حریفان وجود ندارد. ما آنها را می‌شناسیم و آنها هم ما را می‌شناسند. وقتی تلاش می‌کنید که بهترین باشید، نمی‌توانید حریفتان را انتخاب کنید، می‌توانید؟ باید با تمام توانایی‌هایتان مقابل تمام تیم‌ها بازی کنید و فقط در این صورت است که می‌توانید بهترین باشید.

نیمار اضافه کرد: اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی است و دو بار قهرمان اروپا شده‌اند. نیازی به گفتن نیست که بهترین تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی هستند اما ما هم آماده‌ایم تا رویایمان را به حقیقت تبدیل کنیم.

بازیکن بارسلونا گفت: باید مسابقات را عالی شروع کنیم مثل کاری که در جام کنفدراسیون‌ها انجام دادیم. شما باید از سوت آغاز مسابقه در بهترین شرایطتان باشید.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:43 AM نويسنده : REZA ا
 
کورتوئیس: من هم به اندازه رونالدو بزرگ هستم/ تاکتیک‌های بایرن‌مونیخ احمقانه بود

دروازه‌بان بلژیکی اتلتیکو مادرید معتقد است که او هم به اندازه ستاره پرتغالی رئال مادرید بزرگ است.

خبرگزاری فارس: کورتوئیس: من هم به اندازه رونالدو بزرگ هستم/ تاکتیک‌های بایرن‌مونیخ احمقانه بود
 

به گزارش خبرگزاری فارس، کورتوئیس در آستانه دیدار تیمش مقابل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا تأکید کرد که از کریستیانو رونالدو نمی‌ترسد.

کورتوئیس اظهار داشت: به روش خاصی خودم را برای رویارویی با رونالدو آماده نمی‌کنم. از او نمی‌ترسم. مطمئنا او بازیکن بزرگی است اما من هم بازیکن بزرگی هستم. باید از بازی دور برگشت مقابل دورتموند در یک‌چهارم نهایی درس بگیریم.

وی ادامه داد: تاکتیک‌های بایرن‌مونیخ احمقانه بودند. آنها از شیوه بازی بارسلونا تقلید کردند و مادرید فلسفه آنها را می‌دانست. بازیکنان آنها فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارند تا توپ را در سراسر زمین به گردش درآورند. آنها سلاح کاملی مقابل فوتبال بر پایه مالکیت توپ دارند.

اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در این فصل تاکنون چهار بار مقابل یکدیگر به میدان رفتند که شاگردان دیگو سیمئونه یک بار برنده شدند، دو بار شکست خوردند و یک بار هم به تساوی رسیدند.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:41 AM نويسنده : REZA ا

 

حضور اسطوره‌ها در تمرین رئال‌مادرید/ رونالدو در آغوش رائول+تصاویر

اسطوره‌های رئال مادرید برای تقویت روحیه این تیم در فینال امشب لیگ قهرمانان اروپا در تمرین کهکشانی‌ها حاضر شدند.

خبرگزاری فارس: حضور اسطوره‌ها در تمرین رئال‌مادرید/ رونالدو در آغوش رائول+تصاویر

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود و دو تیم همشهری و مادرید رئال و اتلتیکو مقابل هم صف‌‌آرایی خواهند کرد.

بر این اساس روز گذشته اسطوره‌های رئال مادرید شامل رائول گونزالس، فرناندو هیرو، پدراک میاتوویچ و خنتو برای افزایش روحیه کهکشانی‌ها برای فتح لیگ قهرمانان در تمرینات این تیم که در چمن ورزشگاه دالوژ برگزار شد، حاضر شدند.

این دیدار امشب ساعت 23:15 به وقت ایران برگزار می‌شود.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:38 AM نويسنده : REZA ا
 
کیفیت لباس‌ها بهتر هم خواهد شد
تیموریان: فوتبال پل دوستی‌هاست/در چند سال گذشته چنین تیم ملی نداشته ایم

یک روزنامه چاپ اتریش از قول هافبک استقلالی تیم ملی ایران نوشت: فوتبال پل دوستی‌ها است.

خبرگزاری فارس: تیموریان: فوتبال پل دوستی‌هاست/در چند سال گذشته  چنین تیم ملی نداشته ایم
 

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه وینر‌سایتونگ در گزارشی وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان را مورد تحلیل و ارزیابی قرارداده است. این نشریه چاپ شهر وین عنوان کرد: در اشتگرباخ، جایی که تیم ایران اردوی آماده‌سازی برپا کرده، هیچکس در مورد سیاست حرف نمی‌زند. همه صحبت‌ها حول و حوش فوتبال و بحث  جام جهانی در برزیل و در نهایت افتخارآفرینی پارسیان است. این شعار که غرور ملی و امید‌ را یکدست می‌کند، قرار است که برای تیم ملی ایران موفقیت به بار آورد که البته روی اتوبوس مخصوص ایران در جام جهانی نیز حک شده است.

این روزنامه ادامه داد: حتی در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بیشتر به خاطر بحث چالش اتمی و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابقش در رسانه‌های اروپایی مطرح بوده، تیم ملی ایران که اکنون اردوی آماده‌سازی 3 هفته‌ای را در اتریش به انجام می‌رساند، چهره متفاوتی از ایران را به به معرض نمایش خواهد گذاشت.

برای این منظور 28 بازیکن منتخب بی وقفه مشغول کار و تمرین هستند. در کنار رژیم غذایی بسیار دقیق و جلسات تمرینی کاملا تعریف شده، فرصت‌های نیز مثل انجام تست‌های دوپینگ توسط فیفا و یا انجام مصاحبه در محل اردو وجود دارد. البته شمار اعضایی که اعتماد می‌کنند و با رسانه‌های غربی مصاحبه می کنند، کم است و آن دسته هم که حاضر به صحبت می‌شوند، از پرداختن به موضوعات بحث‌انگیز خودداری می‌کنند.

به باور ستاره‌ای مثل آندرانیک تیموریان که با 31 سال سن ستاره ثابت تیم ایران است، فوتبال هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.

این نشریه سپس از قول هافبک فصل گذشت استقلال تهران نوشت: اما فوتبال می‌تواند پل دوستی‌ها شود.

وی که هدف تیم ملی را صعود به دور بعد جام جهانی می‌داند، در مورد داستان لباس‌های تیم ملی که در چند وقت گذشته نیز بحث‌انگیز شد، اظهار داشت: بحث لباس‌ها تمام شد. به قدر کافی اینجا لباس داریم و امیدواریم در آینده بازهم کیفیت‌شان بهبود یابد.

*کار دشوارتر می‌شود

به باور تیموریان کار و تمرین با توجه در روزهای آینده سخت‌تر خواهد شد.وی اظهار داشت: ما در یک و ماه نیم اخیر کاملا سخت و پرفشار تمرین کرده‌ایم و گمان نمی‌کنم در چند سال گذشته چنین تیم ملی داشته باشیم. با این حال می‌دانیم که کار دشوار خواهد شد.

روزنامه اتریشی سپس عنوان کرد: 3 بازی دوستانه در 3 هفته‌ای که تیم ایران در اردوی اتریش است، در دستور کار قراردارد که یکی از این مسابقات که بلاروس بود، با تساوی بدون گل انجام گرفت. در این نبرد کارلوس کی‌روش در کاپفن‌برگ و برابر 1500 نفر تماشاگر از کل کادر بازیکنانش تقریبا استفاده کرد.تنها دنیل داوری و اشکان دژاگه که در گذشته در بوندس‌لیگای آلمان بازی کرده ،‌ مورد استفاده واقع  نشدند.

در شرایطی که در خود اتریش حدود 30 هزار ایرانی مهاجر حضور دارند، صدها نفر راهی این بازی به عنوان تماشاگر شدند تا از تیم ملی کشورشان حمایت کنند. یکی از این نفرات آرش است.

وی اظهار داشت: باید در بازی‌ها حضور داشته باشیم تا دنیا بینید ایران به جز بحث اتمی چیزهای دیگری نیز برای عرضه دارد. تیم ملی ایران یکی از قوی‌ترین و بهترین تیم‌های آسیا است. به همین دلیل بود که برای جام جهانی برزیل انتخاب شد.در رنکینگ فیفا در سال ماه مه، ایران با 750 امتیاز در رده 37 جای داشت.

این نشریه در پایان علت برگزاری اردوی آماده‌سازی در اتریش را مناسبات خوب میان تهران و وین توصیف کرد.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:37 AM نويسنده : REZA ا
 

 

از رونالدو و مسی تا پیرلو و ایبرا؛ برترین ضربه آزادزن فوتبال جهان کیست؟

در میان برترین ضربه آزادزنان حال حاضر فوتبال جهان می‌توان به رونالدو، مسی، پیرلو و ایبراهیموویچ اشاره کرد که هر کدام تکنیک خاصی در نواختن ضربات کاشته از پشت محوطه جریمه دارند.

خبرگزاری فارس: از رونالدو و مسی تا پیرلو و ایبرا؛ برترین ضربه آزادزن فوتبال جهان کیست؟+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، در دنیای فوتبال گل های زیبا و تماشایی از روی ضربه آزاد و کاشته توسط برخی بازیکنان به ثمر می رسد.

در این میان برخی ستارگان مهارت بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند و احتمال گل شدن ضربه آزاد توسط آن ها بسیار بیشتر است.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ستارگان رئال مادرید و بارسلونا بازیکنانی هستند که در زدن ضربه کاشته تبحر خاصی دارند اما هستند بازیکنان دیگری نظیر آندرا پیرلو و زلاتان ایبراهیموویچ  که ضربات آن ها بارها تور دروازه حریفان را به لرزه درآورده است.



تاريخ : 3 / 3 / 1393 ا 10:37 AM نويسنده : REZA ا
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By violetSkin :.