بارسلونا جنایت کار است

این چیزی است که پس از خواندن این مقاله در مورد آن شک نخواهید داشت.این مقاله بسیار طولانی خواهد بود طولانی ترین مقاله !!!! پس اگر حوصله ندارید زمان دیگری این را بخوانید زیرا برای فهمیدن این موضوع نباید آن را سر سری بخوانید بلکه باید با دقت این مقاله را بخوانید.

سیاست بارسلونا واقعا با انواع کثافت کاری ها در هم آمیخته می شود.قسمت اعظم آن مربوط به داوری ها و کمک های فراوانی که سال هاست که بارسلونا با کمک های داوری جام هایی معتبر کسب می کند و به این می بالند که طی این4 سالی که با پپ بوده اند 14 جام برده اند غافل از اینکه اگر بخواهیم وجدانی به تمامی این جام ها نگاه کنیم می بینیم که 9 جام از این14 جام با کمک مستقیم داوری به آن ها رسیده!.
جالب است بدانیم که رئیس های کل اسپانیا و اروپا یعنی ویار و پلاتینی همیشه حمایت کامل خود را از تیم بارسلونا نشان می دهند.ابتدا از ویار شروع می کنیم.اول اینکه ویار کاتالانی ست.این خودش گویای خیلی چیز ها است.در همین قسمت سری می زنیم به گفته های خوان لاپورتا مدیر سابق بارسا.خوان لاپورتا در یک مراسم تبلیغاتی در بیانیه ای این حرف ها را به زبان آورد: : لاپورتا باز هم مسئله کمک ویار به بارسا را تائیدکرد . 
مدیر سابق بارسلونا از مدیران فعلی این تیم خواست که روابطشان با فدراسیون فوتبال اسپانیا را بهتر کنند . لاپورتا گفت :" وظیفه مدیران بارسا این است که روابطشان با فدراسیون را به خوبی روابط ما کنند . " 
مدیر سابق بارسا باز هم علنا اعلام کرد که دست های پشت پرده ای وجود داشته و آنها روابط خاصی با فدراسیون داشته اند . خوان لاپورتا ، حرفهای اخیر دستش گودای را تائید کرد که اخیرا تائید کرده بود که دست ویار با بارسا در یک کاسه است . 
کمی بیشتر نگاه کنید چرا ویار در هنگام اهدای جام به بارسا بسیار خوشحال است اما هنگام جام دادن به رئال و کاسیاس آنقدر ناراحت است که یکی نداند فکر می کند ویار رئیس بارسلوناست.
از طرفی دیگر پلاتینی:این مرد یک آنتی رئالی اصیل است در این هم شکی نیست.کافیست فقط به جایزه های فردی که یوفا به بازیکنان مختلف می دهد نگاه کنید.همیشه از بین 3 کاندید نهایی 2 نفر از بارسا هستند اگر به سال2010 برگردیم جایی که اشنایدر در اینتر4 جام برد و تا فینال جام جهانی هم هلند را بالا آورد اما نهایتا حتی جزو 3 نفر نهایی هم نشد حتی رونالدو هم در این لیست حضور نداشت.و در آخر مسی که در کوپا آمریکا گند زده بود برنده این جایزه شد!!!سال قبلش(2009) هم همین طور شد.سال بعدش(2011) هم همین طور.2012 هم همین طورمی شود.نگویید نه چون نه رونالدو و نه کاسیاس نمی توانند با پلاتینی بجنگند. رونالدو هر چقدر هم که عالی بود باز هم هیچ شانسی نداشت زیرا بارسلونا با نفوذ های سیاسی خود در یوفا هر ساله این جایزه را به مسی می رساند و به رونالدو تحمیل می کند که تا وقتی پلاتینی هست توپ طلا به تو نخواهد رسید.دوباره به عقب برمی گردیم سال2006 وقتی که زیدان درخشش غیر قابل باوری در جام جهانی داشت بازهم توپ طلا به یک رئالی نرسید و به کاناوارو رسید در صورتی که آن سال زیدان شایسته ترین فرد برای توپ طلا روی کره ی زمین بود.باز هم به عقب تر برمی گردیم.سال 1999 زمانی که منچستر یونایتد سه گانه کرد اما توپ طلا به پاتریکس کلایورتی رسید که آن سال در بارسا هیچی نبرد ویاداور می کنم که کلایورت بازیکن بارسا بود.
امسال هم که دیدید چطور اینیستا به جایزه ی بهترین بازیکن اروپا رسید.و مسی را دیدید که چطور به جایزه ی اونزه طلایی رسید.مطمئنا پارسال هم دیدید که مسی چگونه کفش طلا را برد با گلی که الکسیس زد و به نام او نوشتند با گل های خنده دارش از روی نقطه پنالتی به اسپانیول(برگشت)که حتی گذارشگر ایرانی ای که قبلش اعلام کرده بود بارسایی است هم اعلام کرد که مسی با کمک داور در این مسابقه چند گل زده. 
از این بحث می گذریم می رویم سراغ داوری ها که تعدادش از یادمان رفته داوری هایی که بارسا با آن ها به قهرمانی هایش رسید.امیدوارم گلی که شفچنکو با پیراهن میلان به بارسا زد را فراموش نکرده باشید گلی که با تمارض پویول به ثمر رسید و داور هم از این گل گذشت.امیدوارم فراموش نکرده باشید زمانی که بوسکتس2 کارت زرد گرفت و اخراج نشد و گواردیولا هم بلافاصله او را تعویض کرد در حالی که خود بوسکتس داشت شاخ در می آورد.یادتان نرود والدز با زانو به سر بازیکن کوپنهاگن در هوا ضربه زد و پویول هم هم زمان با والدز جفت پا از پشت به بازیکن کوپنهاگن زد سپس بسیار عصبانی هم شد انگار که او را زده باشند.اما داور حتی یک کارت زرد هم از جیبش بیرون نکشید.یادتان باشد 6 پنالتی بازی بارسا-چلسی که داورش اکنون در جزیره ناکجا آباد سکونت دارد.الکلاسیکوی نیوکمپ را یادتان می آید.سال2009 بازی رفت در نیوکمپ همان بازی ای که 1-0 با گل زلاتان باختیم.اشتباهات وحشتناک داوری را یادتان می آید تمارض های وحشتناک بازیکنان بارسا.پنالتی های نگرفته برای رئال.گل آفساید زلاتان وانواع کثافت کاری های دیگر یکی از بازیهای وحشتناکی بود که هرگز از یاد دوستداران فوتبال پاک نخواهد شد.یادتان نرود وحشی گری های مسی که در مقابل اینتر که مایکون را به بد ترین نحو ممکن بار ها و بار ها زد اما داوران چه کردند؟دریغ از یک تذکر!!!در همان بازی اما بازی برگشت تمارض ترسناک بوسکتس مقابل تیاگو موتا که موجب اخراج او شد!واقعا نمی شود به او تمارض گفت نیاز به واژه گنده تری دارد.اخراج فن پرسی را به خاطر دارید.اگر ندارید بار دیگر فیلم آن را ببینید که داور چطور آرسنال و ونگر را نابود کرد .در حالی که فقط یک ثانیه از سوت داور می گذشت که فن پرسی آن ضربه را زد.در همان بازی وحشی گری های آبیدال را دیدید.تمارض خنده دار ماسچرانو مقابل لاسانا دیارا در نیوکمپ را دیدید که فقط برای اتلاف وقت بود تا چاشنی اش هم که کارت زرد به لاسانا بود به زیر زبان ماسچرانو برسد یا تمارض خنده دار دیگری مقابل آدبایور را دیدید در فینال کوپا جایی که آدبایور شانه ماسچرانو را لمس کرد تا ماسچرانو دردش را در ناحیه صورتش حس کند و کارت زرد داور را به آدبایور هدیه کند.
حالا می رسیم به فجیح ترین:نیمه نهایی چمپیونز لیگ 2011 جایی که رئال با تمارض های وحشتناک بازیکنان بارسلونا و وحشی گری آنان بازی را باخت.ان بازی واقعا خنده دار بود اخراج په په بر روی تمارض آلوز که جهانیان به آن خندیدند.سیلی پینتو به آربلوا فراموش نشود.توهین نژاد پرستانه بوسکتس به مارسلو توهینی که اگر در انگلیس بود بوسکتس 8 هقته محروم می شد.مانند جدال سوارز و اورا اما بارسا بارساست.بازی برگشت بد تر بود گل سالم هیگوئین پذیرفته نشد تا بارسا با این همه کثافت کاری به فینال برود.بازی 5-0 فراموش نشود زمانی که بازی2-0 بود آقای گواردیولا با رونالدو لج کرد و توپ را به او نداد.زمانی که بازی2-0 بود پنالتی مشخصی که بر روی کریستیانو نگرفتند آن پنالتی می توانست سرنوشت بازی را عوض کند اما...قهرمان چمپیونز لیگ هم شدند.اما داور ها حتی به پورتو هم رحم نمی کنند جایی که بارسلونا بازی را 2-0 برد ولی 2 پنالتی مسلم برای پورتو گرفته نشد تا بارسلونا حتی سوپر کاپ اروپا را هم با کثافت کاری ببرد.بازیکنان بارسلونا بازیگر هستند.داوران هم پدرانشان که نگران فرزندان خود هستند و هر وقت که فرزندانشان به مشکل برمی خورند هوایشان را نگه می دارند.سوپر کاپ اسپانیا را به خاطر دارید پنالتی مشخصی که روی کریستیانو گرفته نشد تا والدز کرم خود را به رونالدو ریخته باشد.بازی برگشت چی ؟مشت ویا به اوزیل بی جواب ماند و فدراسیون هیچ واکنشی نشان نداد پینتو هم گردن هیگوئین را طوری گرفته بود که انگار قصد خفه کردنش را دارد. انگشت مورینیو بسیار بزرگ شد اما حرکت زشت مسی خطاب به نیمکت رئال چی؟ فریاد های پپ که به نیمکت رئال می گفت:شما یک باند هستید چی؟ این بازی هم گذشت.بازی رفت کوپا را یاد دارید.جایی که داور شلوار همه ی طرفداران بارسا را که از ترس کثافت کرده بودند شست. با زود تر تمام کردن بازی با اخراج نادرست راموس.با خیلی چیز هایی که گفتنشان یک شاهنامه می خواهد.بازی بسیار افتضاحی بود از سوی بارسا و تیم داوری هم به مقدار پولی که گرفته بودند 2 برابر کار کردند تا اضافه خدمت کرده باشند.توپ جمع کن های نیو کمپ وقتی ناپدید شدند کسی کثافت کاری ای به این بزرگی را ندید.وقتی هنوز 2 دقیقه به پایان مانده بود کسی ندید که داور سوت پایان را زد.همان سال بارسا –میلان را دیدید.که چگونه داور پنالتی ای که توپ هنوز درون زمین نبود را به بارسا تقدیم کرد تا آن ها بدون مشکل صعود کنند و داور سر پنالتی مشخصی که ژاوی بر روی زلاتان انجام داده بود کور شد.در بازی های دوستانه تمارض الکسیس را دیدید. مقابل پی اس جی آنقدر تمارضش خنده دار بود که بازیکن حریف خندید اگر چه بازی مهمی نبود اما باز هم یکی از بازیکنان بارسا تکنیک ناب کاتالانی را که نام دیگرش تمارض است به نمایش گذاشت.سوپر کاپ اسپانیا جایی که گل آفساید پدرو سرنوشت بازی را به سود خود به پایان رساند.اگر چه رئال در بازی برگشت حال بارسا را گرفت.حالا هم نوبت سویا بود تا بارسا در یک بازی که حقش تساوی هم نبود ناجوانمردانه پیروز شود البته به کمک تمارض فابرگاس وهند تیاگو.گل آفسایدی که 2 بازیکن در موقیعت آفساید بودند. این داستان تمامی ندارد.اما سری بعدی در راه است تا دنیا دنیاست داور طرف بارسلوناست.بارسلونا جنایت کار است.با وجود این همه ناداوری که گفتم و خیلی چیز هایی که نگفتم باز هم فکر می کنید که اشتباه داوری جزوی از فوتبال است.این ها همه برنامه ریزی شده هستند. به نوشته ی زیر توجه کنید
يوفا تماس سرمربي بارسلونا با داور ديدار اين تيم با چلسي را تاييد كرد. گزارش اتحاديه فوتبال اروپا تلاش "فرانك رايكارد" سرمربي بارسلونا براي صحبت با "آندرس فريسك" داور ديدار اين تيم با چلسي را تاييد كرد. براساس گزارش "پاسكال فراتليا" مدير مسابقات يوفا، بنا به گفته داور سوئدي ، رايكارد در پايان نيمه نخست بازي رفت بارسلونا و چلسي در كنار زمين مسابقه و ابتداي راهروي خروجي ورزشگاه اختصاصي نيوكمپ شروع به صحبت و احوال پرسي با فريسك كرد و اين صحبت تا پشت در اتاق رختكن داوران نيز ادامه يافت. به‌گفته فريسك ، رايكارد هلندي قصد داشت تا در مورد رخدادهاي نيمه نخست بازي نيز با داور صحبت كند، ولي فريسك به وي گفت كه صحبت مسوولان تيمها با داور در مورد بازي پيش از اتمام مسابقه عملي نامناسب است. 
درپايان ديدار رفت بارسلونا و چلسي،"خوزه مورينيو" سرمربي تيم لندني چلسي با اعتراض و سر و صدا مدعي شده بود كه سرمربي بارسلونا در بين دو نيمه با داور صحبت كرده و قصد تباني با وي را داشته است. اين اظهارات بلافاصله از سوي رايكارد، ديگر مقامات بارسلونا و مسوولان يوفا مورد تقبيح و تكذيب قرار گرفت. 
اين مساله نهايتا موجب شد تا فريسك كه يكي از باتجربه‌ترين و مشهورترين داوران جهان است اعلام كند از حرفه داوري كنار خواهد رفت. با اين همه پس از چند روز فريسك با ميانجيگري مقامات يوفا و اعلام كرد كه از تصميم قبلي خود چشم‌پوشي كرده و آماده بازگشت مجدد به شغل داوري فوتبال است. 
با اين همه كه با افشاي صحت ادعاي مورينيو توسط داور سوئدي می توان به این پی برد که رایکارد قصد تبانی را داشته.

از بحث داوری ها خارج می شویم : پپ چرا استعفا داد؟ خواهشا تخیلی فکر نکنید از شکست به رئال نترسید.ماجرا چیز دیگری است.او قبل از اینکه از بارسا کنار برود از ماه ها پیش اش تحت فشار صهیونیست (اسرائیل) بود.اگر در جشن خداحافظی گواردیولا کمی بهتر نگاه کنیم میبینیم که ساندرو راسل و جرارد پیکه چندان هم ناراحت نبودند.وقتی که لاپورتا جایش را به روسل داد کسی وجود داشت که پشت تمام جنایت های بارسلونا بود او کسی نبود جز پینی ذهابی دلال بزرگ یهودی صهیونیست.وقتی که لاپورتا به جشن عروسی دختر پینی ذهابی به اسرائیل سفر می کند قراردادی سری و مخفی را امضا می کند تا از صهیونیست کمک بگیرد.در این میان از دیدار دوستانه سفیر اسرائیل و روسل نباید به راحتی گذشت.امضای ذهابی در بسیاری از انتقالات مشکوک دهه اخیر دیده می شود.از آوردن آبرآموویچ به چلسی گرفته تا سپردن پورت موث به دست الکساند گایداماچ پسر ارکادی سیاست مدار رژیم اشغالگر قدس.
نکته جالب توجه دیگر این است که دلال هر سه بازیکن مورد غضب پپ(رونالدینیهو-ابراهیموویچ ـ پیکه)ذهابی بوده است. وقتی که رونالدینیهو آرزوی پیروزی لبنان بر اسرائیل را کرد با این که این بازیکن در اوج آمادگی بود پپ او را از لیست بارسا خط زد.خط خوردن او از لیست پپ درست چند روز پس از این بیانیه ی رونالدینیهو صورت گرفت.زلاتان هم که در کتاب خاطرات خود نوشت پپ با من رفتار سردی داشت و من به هر جایی که وارد می شدم پپ از آن جا خارج می شد. 
جرارد پیکه نیز برای اثبات ارادت خود به صهیونیست از هیچ کاری اعم از سفر به سرزمین های اشغالی و دیدار با شیمون فرز دریغ نورزید.از طرف دیگر گواردیولا با مضحک خواندن جریمه کانوته برای دفاع از فلسطین گفت :این که کانوته برای ابراز نظرش در مورد کشتار مردم بی گناه جریمه شود کاری بسیار مضحک است.اظهاراتی که بازتاب گسترده ای را درپی داشت.اوج اختلاف با مافیای صهیونیستی هم از همین جا آغاز شد اما افکار عمومی پذیرای برکناری مربی ای که در 4 سال 14 جام برای بارسا آورد(بحث داوری رو در بالا آنجام دادم!) نبود.فشار ها افزایش یافت تا پپ مجبور شود تا سفری تحمیلی به اسرائیل داشته باشد به بهانه حضور در یک کنسرت!!!درخواست او برای کم شدن فشار های رسانه ای موجب خشم رسانه های اسرائیل می شود این عامل در کنار رابطه ی خواننده کنسرت با لابی صهیونیست ها می تواند قطعات پازل سردی رابطه ی پپ با لابی صهیونیست را تکمیل کند پازلی که نتیجه آن بعد ها می شود علت خداحافظی 24 ساعته پپ از بارسا.!!!راز های پیچیده تر جریان وقتی آشکار می شود که نام بانک ja caixa اسپانسر باشگاه بارسلونا با نام صهیونیستی عجیر شده است از سرمایه گذاری های عظیم تا فعالیت های تبلیغاتی! البته ماهیت صهیونیستی این بانک چندان هم پیچیده و محرمانه نبود چرا که همین چندی پیش بود که کار به جایی می رسد که مدافعین حقوق فلسطین در مقابل یکی از شعبه های این بانک در کاتالونیا تجمع می کنند و انزجار خود را از این روابط نشان می دهند.از دست دادن لالیگا با شکست در الکلاسیکو و حذف شدن در نیمه نهایی چمپیونزلیگ بهترین فرصت بود تا مدیریت علیرقم شایستگی های پپ از او چشم پوشی شود.و پپ از بارسا برکنار می شود.
حالا چه می گویید باز هم شک دارید که بارسلونا جنایت کار است ادامه نوشته را بخوانید.صحبت از اسرائیل است شوخی که نیست اینها افرادی هستند که مردم بی گناه را اعم از زن و بچه و پیر مرد می کشند.آدم ها را زنده زنده سر می برند. آدم ها را به رگبار می بندند.اینها یک کشور را اشغال می کنند .فیلمی ضد پیامبر(ص) می سازند. آیا با وجود اینها خریدن داور ها برایشان کار سختی است مسلما نه.کاتالان ها از قبیله ای هستند که انگلیس فرار کرده اند و دلیل وجود پرچم انگلیس در لوگوی بارسا نیز همین است.آن ها افرادی هستند که قهرمانی های رئال را زیر سوال می برند.آن ها قومی وحشی هستند.آن ها سرباز اسرائیلی را دعوت به ال کلاسیکو می کنند.اما از طرفی دیگر صفحه فیس بوک مارسلو را به خاطر دفاع از فلستین بلاک می کنند.خوشحالیم که کریستیانو طرف فلسطین است و در رئال کسی طرف اسرائیل نیست.اما چوب خدا صدا ندارد با مصدومیت های بازیکنان بارسا و شکست احتمالی شان در نیوکمپ این موضوع اثبات می شود و به امید خدا رئال قهرمان لالیگا می شود.آیا باز هم جای شکی باقی مانده چه کسی پس از خواندن این مقاله فکر می کند که بارسلونا جنایت کار نیست؟ مطمئنا هیچ کس چون حقیقتی است سپید تر از برف:بارسلونا جنایت کار است.



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 6:32 PM نويسنده : REZA ا

ساندرو روسل در این گفتگوی تلویزیونی آرام و مطمئن به نظر می رسید و از مسائل مختلف صحبت کرد.

دراینجا می توانید این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

*گواردیولا: همه ما از شنیدن صحبت های گواردیولا واقعا متعجب شدیم و من شخصا از صحبت های او خوشم نیامد. آنچه گواردیولا راجع به اعضای کادر مدیریتی بارسا در مورد بیماری تیتو گفته دروغ است. ما رفتار سازمانی خوبی داشتیم. این سرو صدا ها برای بارسلونا خوب نیست. ما باید این سروصداها را به منزله ضربه کوچکی ببینیم که نباید تاریخ بزرگی باشگاه بارسلونا را بپوشاند. ما باید از گذشته درس بگیریم که درمورد کرویف چه اتفاقاتی رخ داد. من درخواست کردم که «گواردیولائیزم» راه نیفتد و همه مان در کنار هم باشیم. من دوست داشتم که «گواردیولائیزم» طوری بود که همه بارسایی ها را کنار هم جمع می کند. این شیوه ای است که می توانستیم با آن دوره ای را آغاز کرده و یک چند سال دیگر به این حرکت ادامه دهیم. کم وبیش این دوران سه سال به طول انجامید ولی با تیتو یک فصل خوب دیگر راهم پشت سرگذاشتیم. بین بایرن و بارسا، پپ همیشه باشگاه خودش، بارسا را انتخاب می کند.

*درخواست پپ که ۶۰۰۰ کیلومتر از بارسا دور شده تا او را در آرامش بگذارند: نمی دانم منظورش چیست. از زمانی که ما در مراسم بزرگداشت پپ از او خداحافظی کردیم تا همین امروز تنها ارتباط میان ما زمانی بود که او به عنوان سرمربی بایرن انتخاب شد. ما هفته گذشته هم با هم صحبت کردیم ولی این موضوعی خصوصی است. گواردیولا باید افسانه زنده باشگاه ما باشد

*پپ ناراحت: نمی دانم چرا. اعضای کادر مدیریتی بارسلونا هیچ وقت از بیماری تیتو برای حمله به کسی استفاده نکرده اند! لطفا اینها را نگوئید! باید به آنچه پیش رو داریم فکر کنیم. فصلی هیجان انگیز با حضور تمام بازیکنان،اعضای کادر فنی و هواداران

*تیتو- پپ : من هیچ ایده ای ندارم که بین آنها چه گذشته. من خودم به اندازه کافی مشکل دارم که نخواهم درمورد چیزی که در آن مشارکتی نداشته ام(رابطه میان تیتو و پپ) صحبت کنم. برایم عجیب است که پپ چیزی راجع به تیتو ویلانووا و توانایی های او برای هدایت نیمار نگفته.

*انتقال نیمار به بارسا: شرکت های NyN، DIS و باشگاه سانتوس کسانی بودند که مبلغ ۵۷ میلیون یوروی پرداختی ما برای نیمار میان آنها تقسیم شد. هیچ کمیسیونی به کسی پرداخت نشده . می توانید مدارکی که ما ارائه کردیم را ببینید. آنچه سران سانتوس گفته اند به خودشان مربوط است. اگر۴ طرف این معامله اجازه دهند، ما راجع به بند مخفیانه و سری ای که در آن زمان آن را امضا کردیم، صحبت خواهیم کرد. ما واقعا از نحوه پیشبرد کارهایم راضی هستیم و با شفافیت تمام کار می کنیم.

*گواردیولا: آخرین دوره حضور او در باشگاه بارسلونا ، باید با ریاست او درباشگاه همراه شود. اگر پپ نامزد ریاست باشگاه بارسلونا باشد، من به او رای می دهم؛ حتی اگر برادرم نامزد ریاست باشد

*پره گواردیولا (برادر پپ): او را خوب می شناسم. در یک شرکت آمریکایی، من رئیس او بودم. بعد از کار کردن در آن شرکت پره، تصمیم گرفت مسیر دیگری را دنبال کند و مبدل به مدیربرنامه های بازیکنان فوتبال شد

*تیاگو آلکانتارا: پپ گواردیولا او را خریداری کرد و برادرش دراین میان نقش خاصی نداشت. تیاگو هم دوست داشت که به بایرن برود. او به ما گفت که دوست دارد برود

*فروش بد و ارزان ویا: دستمزد سالانه بازیکن، سن و سال او، سالهای باقی مانده از قراردادش و خواسته سرمربی، همه اینها مهم هستند. داوید می دانست که اگر می ماند، فرصت کافی برای بازی کردن دراختیارش قرار نمی گرفت

*بارسا خرید بلد است؟ : بارسلونا و تمام تیم های بزرگ، همیشه خریدار هستند.اگر بازیکنی بخواهد از بارسلونا برود، او را با حداکثر قیمت به فروش می رسانیم. بهترین بازیکنان با ما هستند و این کاری است که تیم های کوچک نمی توانند انجام دهند.

*ویکتور والدس: نفهمیدم که چرا والدس خواست که بماند. او به ما گفت که می خواهد بماند.ما به دنبال جانشین او خواهیم بود، چرا که در پایان فصل بعد از بارسا خواهد رفت. والدس با حرفه ای گری تمام تمرین می کند و برای حضور در درون دروازه با پینتو رقابت سختی دارد

*حملات متعدد به اعضای کادر مدیریتی بارسا: این ساده ترین کاری است که می توان انجام داد و به اعضای کادر مدیریتی آسیب وارد کرد. زمانی که درحال ریاست یک باشگاه هستی نباید به این چیزها فکر کنی. هرکاری که انجام می دهی با انتقاد مواجه می شود و خستگی ممکن است تو را از پا دربیاورد.

*از کرویف خوشتان نمی آید؟ : او یکی از افسانه های بارسلوناست. از بچگی پوستری از او و از سوتیل را در اتاقم داشتم. کسی که از فلسفه «کرویفیزم» دست کشید، خود یوهان بود. نمی دانم که او چیست ولی می توانم بگویم که فراتر از یک افسانه است. چیزهایی از او می دانم که از این چیزها خوشم نمی آید

*مدل و سبک کاری بایرن:گواردیولا ممکن است تلاش کند که سبک کاری بارسا را با بازیکنان سابق تیمش پیاده سازی کند. این ایده خوبی خواهد بود

*صحبت با تیتو: ما همیشه راجع به مسائل ورزشی با هم حرف می زنیم و نه بیشتر. هیچ پزشکی به من نگفته که تیتو نمی تواند مربیگری کند. او را کاملا قوی و آماده می بینم.

*آبیدال: در طول دوره ای که او بیمار بود، بارسلونا قراردادش راتمدید کرد. ما حرکت فوق العاده ای انجام دادیم. وقتی آبیدال خوب شد، با او مثل یک فوتبالیست دیگررفتار کردیم..بعد از آن تصمیم گرفتیم که قراردادش را تکدید نکنیم. او به عنوان یک فوتبالیست ناراحت از جمع ما رفت ولی به عنوان یک انسان ، نه..او می خواست در بارسلونا بماند

*پویول: او بازیکن بزرگی است و قلب بزرگی دارد که همیشه آماده کمک به همه است. با اراده ای که او دارد، بعد از انجام عمل جراحی روی زانویش، می تواند مثل یک خرید خوب برای فصل جدید بارسا محسوب شود

*جشن عروسی چابی: او هیچ یک از اعضای کادر مدیریتی را به جشن عروسی اش دعوت نکرد ولی به او تبریک می گوئیم.

*دشمنان: زمانی که به مدیریت یک باشگاه می رسی، خیلی چیزهای پیشین را فراموش می کنی و خیلی از افراد این را درک نمی کنند. سودها ومزایای ارتباطاتت از میان می رود و این ناراحت کننده است

*داوران: من همه دنیا را دعوت می کنم که به آمار پنالتی هایی که علیه ما اعلام شده توجه کنند

*رفراندوم در نوکمپ: این لازم و ضروری است. این تصمیم می تواند تاریخ ۱۰۰ ساله باشگاه بارسلونا را تحت تاثیر قرار دهد. ما می توانیم استادیوم جدیدی در جایی دیگر بسازیم ، کمپ تمرینی بارسلونا را تجهیز کنیم؛ نوکمپ را بازسازی کنیم و یا اصلا هیچ کاری نکنیم. این ۴ گزینه پیش روی ماست. در طول دورانی که من رئیس باشگاه بارسلونا بودم، هیچ کسی برای هیچ چیزی کمیسیونی دریافت نکرد.

*مشکل مالیاتی مسی: مسی هرکاری که بتواند را انجام می دهد. هرکاری که او از ما بخواهد و قانونی باشد، آماده کمک کردن به او هستیم. هرسال مسی نشان می دهد که شایستگی های بیشتری دارد. موفقیت ها بدون گواردیولا قابل درک نبود ولی بدون مسی و بدون بارسا هم همین حس وجود دارد. مسی بهترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است. ما پول جریمه مالیاتی او را پرداخت نخواهیم کرد ولی اگر کمک بخواهد به او کمک خواهیم کرد.

*خروسها در رختکن(منظور از خروس، بازیکنانی قدرتمند فراتر از بازیکنان معمولی درتیم است): اگر یک خروس (قدرتمندترین فرد ) در رختکن ما باشد، اسمش مسی است. نیمار هنوز باید خیلی چیزها را اثبات کند.او یک هم تیمی فوق العاده برای همه خواهد بود. ولی بهتر از مسی کسی وجود ندارد. در نهایت همه این افراد، احساسات خاص خودشان را دارند. مسی و نیمار هر دو قلب خوبی دارند ونهایت تلاششان را به کار می گیرند تا مسیر و فلسفه «گواردیولائیزم» که در ۵ سال اخیر دنبال می شد را ادامه دهند و امیدواریم که این ۵ سال، ۶ شوند. باید درخیلی چیزها خوش شانس بود و از نظر مصدومیت ها، برای بازیکنان آرزوی سلامت کرد تا در بهترین شرایط ممکن به زمین چمن بیایند



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 6:22 PM نويسنده : REZA ا

 رئیس جدید باشگاه بارسلونا خبر منتشر شده اخیر در روزنامه موندو دپورتیوو مبنی بر غیرواقعی بودن رقم اعلام شده اولیه برای قرارداد نیمار را تایید کرد.
خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس جدید باشگاه بارسلونا در اولین نشست خبری خود پس از جانشینی ساندرو روسل تصمیم به شفاف‌سازی درباره جنجال به وجود آمده پیرامون انتقال نیمار به بارسلونا گرفت.
بارتومئو که همراه با رائول سان‌یه‌ای، مدیر فوتبال باشگاه در این نشست خبری شرکت کرده بود، تنها چند دقیقه پس از ورود به اتاق کنفرانس، اعلام کرد که پدر ستاره برزیلی جدید بارسلونا به آنها این اجازه را داده است تا جزئیات دقیق قرارداد پسرش با کاتالان‌ها را فاش کنند.
رئیس جدید باشگاه بارسلونا سپس به‌ سان‌یه‌ای این اجازه را داد تا به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و بر ادعای هفته گذشته روزنامه موندو دپورتیوو صحه بگذارد. سان‌ یه‌ای اعلام کرد بارسلونا نیمار را نه 57 میلیون یورو بلکه 88.2 میلیون یورو از سانتوس خریداری کرده است.
وی همچنین جزئیات دیگری از این قرارداد را فاش کرد که یکی از آنها اختصاص 2.7 میلیون یورو به مدیربرنامه‌های نیمار بوده است. کل مبلغ قرارداد نیمار 86.2 میلیون یورو بوده است که 2 میلیون دیگر به عنوان پاداش به آن اضافه خواهد شد اگر این بازیکن برزیلی در طول مدت حضورش در نیوکمپ در جمع 3 نامزد نهایی توپ طلای فیفا قرار بگیرد. به این ترتیب رقم کلی قرارداد نیمار 88.2 میلیون یورو می‌شود که تفاوت بسیار زیادی با رقم اعلام شده اولیه توسط ساندرو روسل فاصله دارد.
طبق ادعای بارتومئو ابراز تمایل رئال مادرید برای جذب نیمار سبب افزایش قیمت این بازیکن برزیلی شده است. او با مقایسه وضعیت نیمار با وضعیت آلفردو دی استفانو، اسطوره باشگاه رئال مادرید گفت: مشابه چنین اتفاقی چندین سال پیش هم رخ داد. هنوز برخی از اعضای بارسلونا آن را به یاد دارند، چون آن اتفاق اپیزود تلخی را در تاریخ باشگاه به یادگار گذاشت و اگر آن ماجرا رخ نمی‌داد سلطه فوتبال ما طور دیگری بود. ما دی‌استفانو را در دفتر باشگاه از دست دادیم اما این بار نیمار را از دست ندادیم.



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 6:16 PM نويسنده : REZA ا

 


http://axgig.com/images/54237380125340925311.png

 

 

دعوت ساندرو راسل از گیلاد شالیط

در ال کلاسیکو7 اکتبروپافشاری بر دعوت از وی است که هنگامی که خبر دعوت مدیر عامل بارسلونا از گیلادشالیط(یک نظامی اسراییلی زندانی در بند فلسطینی ها بود که هنگام به اسارت در آمدن در ژوئن دو هزار و شش در داخل یک تانک. در کشتار غیر نظامیان فلسطینی مشارکت داشت)منتشر شد خشم گروه های مسلمانان و به خصوص مسلمانان فلسطین را برانگیخت که نمونه ای از این حرکت ها را برای شما بازگو میکنم:"د فراخــوان تــظاهرات علیــه تیم بارسلونــا برای دعوت ازشالیــط گروههای فلسطینی از تیمهای فوتبال و اتحادیه های ورزشی عرب خواستند تا در اعتراض به دعوت تیم باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا از گیلعاد شالیط، نظامی سابق رژیم صهیونیستی و اعطای مدال به وی تظاهرات و این تیم را تحریم کنند.. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت دراین زمینه نوشته است، دعوت ساندرو راسل مدیر باشگاه بارسلونای اسپانیا از گیلعاد شالیط به عنوان مهمان افتخاری برای حضور در بازی روز هفتم اکتبر این تیم برابر رقیب دیرینه اش، رئال مادرید، که قرار است در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار شود با واکنش تند و گسترده گروه های فلسطینی مواجه شده است.پیشتر نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار تحریم این تیم اسپانیایی شد و از همه رسانه های مسلمان، عربی و فلسطینی خواست تا این بازی را در صورتی که بارسلونا در تصمیم خود تجدید نظر نکند، پخش نکنند .

این دعوت بارسلونا از شالیط جنایتکار و قدردانی از او نادیده گرفتن احساسات مردم فلسطین، و مسلمانان است ". حتی فوتبالیسات آزاده فلسطینی محمود سرسک دعوتنامه تیم بارسلون را به دلیل دعوت از گیلعاد شیلت رد کرد:" نیز فوتبالیست آزاده فلسطینی: نشستن کنار شالیط در نیوکمپ یعنی عادی سازی رابطه با اسراییل محمود السرسک فوتبالیست آزاده فلسطینی دعوتنامه تیم بارسلونای اسپانیا برای حضور در ورزشگاه نیوکمپ به عنوان مهمان ویژه بازی رفت ال کلاسیکو در فصل جدید لا لیگای کشور اسپانیا را به خاطر دعوت همزمان این باشگاه از گیلعاد شالیط اسیر سابق صهیونیستی در نزد گروههای مقاومت فلسطینی رد کردبه گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) السرسک روز گذشته درخصوص دعوتنامه تیم فوتبال ایالت کاتالانیای اسپانیا برای حضور در ورزشگاه نیوکمپ به عنوان میهمان ویژه بازی بارسلونا و رئال مادرید (در هفتم اکتبر آینده) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: اگرچه از صمیم قلب دوست دارم این بازی را از نزدیک ببینم اما نمی توانم جایی باشم که شالیط هم حضور داردوی گفت: این دعوت برای من و ملت فلسطین بسیار مهم است اما بخاطر حضور شالیط در این مراسم در آن شرکت نمی کنمالسرسک که بعد از چند ماه اعتصاب غذا دراعتراض به بازداشت اداری طولانی مدتش ماه جولای گذشته از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است، خاطرنشان کرد که قرار گرفتن مقابل شالیط در این بازی معادل است با عادی سازی روابط با اسراییلاین دربی قرار است هفتم اکتبر برگزار شود.

چندین گروه فلسطینی خواستار برگزاری تظاهرات و تحریم علیه تیم اسپانیایی شدنددعوت ساندرو راسل مدیر باشگاه بارسلونای اسپانیا از گیلعاد شالیط به عنوان مهمان افتخاری برای حضور در بازی روز هفتم اکتبر این تیم برابر رقیب دیرینه اش، رئال مادرید، که قرار است در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار شود با واکنش تند و گسترده گروه های فلسطینی مواجه شده استاز شالیط به عنوان مهمان افتخاری در این مراسم دعوت شده است و قرار است به وی مدال افتخاری اعطا شود." اما با وجود تمام این مخالفت ها و حرکت ها وخشم و انزجار از این سرباز اسرائیلی اما وی و باشگاه زیر نظرش بر دعوت خود پافشاری نموده و به خواست مسلمانان بی اعتنایی نمود که متن زیر حکایت از این امر دارد:" باشگاه بارسلونا روز چهارشنبه اعلام كرد كه با وجود اعتراضات زياد حاميان فلسطين، با حضور شاليط در نو كمپ موافق است كارلس ويلاروبي نايب رييس باشگاه بارسلونا گفت: شاليط كه از سال 2006 تا 2011 در غزه اسير بود قبل از اينكه در ماه اكتبر گذشته با بيشتر از 1000 اسير فلسطيني معاوضه شود رسما خواستار حضور در بازي ال كلاسيكو شده بود وي افزود: بارسلونا كانون نزديكي ملت ها و نه درگيري و جدايي آنها است. پس از درخواست شاليط، يك صندلي را در قسمت بالاي ورزشگاه براي او در نظر گرفتيم اما وي آن را رد كرد و خواستار نشستن در صندليهاي نزديك زمين شد.مطمئنا ما در پي نزديكي بين ملت ها هستيم و اصلا قصد ايجاد تشنج و تفرقه را نداريم.(چگونه است پس که شما خواهان جدایی از اسپانیا هستید) حتي در سال 2005 خواستار برگزاري بازي با تيم منتخب فلسطين و رژيم اشغالگر قدس شديماما در این قضیه یک مطلب قابل تعمل وجود دارد و آن اینکه ساندری راسل با یک زیرکی احمقانه در دیدار بارئیس فدراسیون فلسطین این قضیه را تکذیب کرد رئیس بارسلونا دعوت از گیلعاد شالیت سرباز صهیونیست را تکذیب کرد ...!

• مسئولان بارسلونا دعوت از سرباز رژیم صهیونیستی برای دیدار ال کلاسیکو را تکذیب کردند.

• سندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونااسپانیا گفت: این باشگاه از گیلعاد شالیت ( سرباز رژپم صهیونیستی) برای تماشای ال کلاسیکو که شب گذشته میان بارسلونا ورئال مادرید در نیوکمپ برگزار شد، دعوت نکرده است.

• به گزارش فوتبال برتر و به نقل از ایرنا ، وی روز دوشنبه در نشست با رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین دراسپانیا افزود: ماهیچ گاه اجازه نخواهیم داد، اقدام نسنجیده ای انجام شود تا بازی رنگ وبوی سیاسی بگیرد. به همین خاطر باشگاه بارسلونا اقدام به دعوت از شالیت نکرده است واخبار منتشره اخیر صرفا یک هیاهوی تبلیغاتی بود.

• وی که به همراه نائب رئس باشگاه وجمعی از اعضای هیات مدیره باشگاه بارسلونا با جبریل الرجوب رئیس فدراسیون فلسطین دیدار می کرد، اظهار داشت:شالیت باشناسنامه فرانسوی وارد اسپانیا شد واز روی سکوها بازی دو تیم رئال وبارسا را تماشا کرد.

• راسیل افزود: طرفهای زیادی برما فشار وارد کردند تا شالیت در جایگاه ویژه بنشیند اما ما زیر بار نرفتیم.

• وی باتقدیر از رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین بخاطر دیدار با مقامات باشگاه بارسلونا اظهار داشت: این دیدارها پل ارتباطی ما با مردم فلسطین بویژه برای گسترش فوتبال پایه در کشور فلسطین که مردم آن در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند، می باش



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 6:9 PM نويسنده : REZA ا

مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا2016. گروه بندی مرحله مقدماتی این رقابت ها به ترتیب زیر است:

گروه A : هلند - جمهوری چک - ترکیه - لتونی - ایسلند - قزاقستان

گروه B : بوستی‌هرزگووین - بلژیک - اسرائیل - ولز - قبرس - آندورا

گروه C : اسپانیا - اوکراین - اسلواکی - بلاروس - مقدونیه - لوکزامبورگ

گروه D : آلمان - جمهوری ایرلند - لهستان - اسکاتلند - گرجستان - جبل‌الطارق

گروه E : انگلیس - سوئیس - اسلوونی - استونی - لیتوانی - سن مارینو

گروه F : یونان - مجارستان - رومانی - فنلاند - ایرلندشمالی - جزایر فارو

گروه G : روسیه - سوئد - اتریش - مونته‌نگرو - مولداوی - لیختن اشتاین

گروه H : ایتالیا - کرواسی - نروژ - بلغارستان - آذربایجان - مالت

گروه I : پرتغال - دانمارک - صربستان - ارمنستان - آلبانی 

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 6:4 PM نويسنده : REZA ا

بر همین اساس تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد در گروه‌‌بندی‌های زیر به مصاف حریفان خود می‌رود:

گروه A: استقلال، الریان قطر، الجزیره امارات، الشباب عربستان

گروه B: الفاتح عربستان، فولاد، برنده پلی‌آف، بنیادکار ازبکستان

گروه C: العین امارات، الاتحاد عربستان، تراکتورسازی و برنده پلی‌آ‌ف

گروه D: السد قطر، الاهلی امارات، الهلال عربستان، سپاهان

گروه E: پوهانگ استیلرز کره جنوبی، بوریرام یونایتد تایلند، شاندونگ چین، کاوازاکی فرونتال ژاپن

گروه F: هیروشیما ژاپن، سنترال کوئست استرالیا، اف سی سئول کره جنوبی، برنده پلی آف شرق

گروه G: گوانگژو چین، تیم قهرمان جام امپراتوری ژاپن، چونبوک موتورز کره جنوبی، پیروز پلی آف شرق

گروه H: وسترن سیدنی استرالیا، گیژو رنه چین، یوکوهاما مارینوس ژاپن، اولسان هیوندای کره جنوبی

برنامه کامل دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا:

استقلال:

۶ اسفند ۹۲: استقلال ــ الشباب عربستان

۲۰ اسفند ۹۲: الریان قطر ــ استقلال

۲۷ اسفند ۹۲: استقلال ــ الجزیره امارات

۱۳ فروردین ۹۳: الجزیره امارات ــ استقلال

۲۷ فروردین ۹۳: الشباب عربستان ــ استقلال

۳ اردیبهشت ۹۳: استقلال ــ الریان قطر

فولاد خوزستان:

۶ اسفند: برنده پلی‌آف ــ فولاد

۲۰ اسفند: فولاد ــ الفاتح عربستان

۲۸ اسفتد: بنیادکار ازبکستان ــ فولاد

۱۲ فروردین: فولاد ــ بنیادکار ازبکستان

۲۷ فروردین: فولاد ــ برنده پلی‌آف

۳ اردیبهشت: الفاتح عربستان ــ فولاد

تراکتورسازی:

۷ اسفند: تراکتورسازی ــ الاتحاد عربستان

۲۱ اسفند: برنده پلی‌آف ــ تراکتورسازی

۲۷ اسفند: تراکتورسازی – العین امارات

۱۳ فروردین: العین امارات ــ تراکتورسازی

۲۶ فروردین: الاتحاد عربستان ــ تراکتورسازی

۲ اردیبهشت: تراکتورسازی ــ برنده پلی‌آف

سپاهان:

۷ اسفند: السد قطر ــ سپاهان

۲۱ اسفند: سپاهان ــ الهلال عربستان

۲۸ اسفند: سپاهان ــ الاهلی امارات

۱۲ فروردین: الاهلی امارات ــ سپاهان

۲۶ فروردین:‌ سپاهان ــ السد قطر

۲ اردیبهشت: الهلال عربستان ــ سپاهان

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392 ا 5:54 PM نويسنده : REZA ا



تاريخ : 2 / 12 / 1392 ا 5:21 PM نويسنده : REZA ا

 

بازم جام جهانی رسید این بار در زادگاه فوتبال مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل در شهر کاستا دو ساپ در ایالت باهیا برزیل برگزار شد.

قرعه کشی دقایقی قبل به پایان رسید و نتیجه به صورت زیر می باشد.

گروه A:
برزیل - کرواسی - مکزیک - کامرون
گروه B:
اسپانیا - هلند - شیلی - استرالیا
گروه C:
کلمبیا - یونان -  ساحل عاج  -  ژاپن
گروه D:
اروگوئه - کاستاریکا - انگلستان - ایتالیا
گروه E:
سوئیس - اکوادور - فرانسه - هندوراس
گروه F:
آرژانتین - بوسنی هرزگوین - ایران - نیجریه
گروه G:
آلمان - پرتغال - غنا - آمریکا
گروه H:
بلژیک - الجزایر - روسیه - کره جنوبی

برنامه بازیهای گروه ششم که ایران در این گروه قرار دارد به شکل زیر می باشد.

 گروه F:
15 جون (25 خرداد)
آرژانتين ـ بوسني هرزگوين (ريودوژانيرو ـ ساعت 19)
16 جون (26 خرداد)
ايران ـ نيجريه (کوريتيبا ـ ساعت 16)
21 جون (31 خرداد)
آرژانتين ـ ايران (بلوهوريزونته ـ ساعت 13)
نيجريه ـ بوسني هرزگوين (کوئييابا ـ ساعت 18)
25 جون (4 تير)
نيجريه ـ آرژانتين (پورتوآلگره ـ ساعت 13)
بوسني هرزگوين ـ ايران (سالوادور ـ ساعت 13)

 

 



تاريخ : 2 / 12 / 1392 ا 5:15 PM نويسنده : REZA ا
 
ریبری: بودن در کنار دو بازیکن بزرگ برایم افتخارآمیز است
به گزارش مشرق، فرانک ریبری یکی از سه بازیکن نهایی برترین فوتبال جهان در سال 2013 است که طی مراسمی در شهر زوریخ قرار است برنده آن تا ساعاتی دیگر اعلام شود.


فرانک ریبری در نشست خبری خود قبل از مراسم توپ طلای جهان گفت: من سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم همراه بایرن مونیخ افتخارات زیادی کسب کنم که برای من بسیار مهم بودند. همچنین توانستم همراه تیم ملی فرانسه به جام جهانی 2014 صعود کنیم که این‌ها دو اتفاق به یادماندنی برای من در سال 2013 بود. اینکه در بین سه نامزد نهایی برترین بازیکنان فوتبال جهان قرار دارم یک اتفاق خیلی خوب برای من است و به آن افتخار می‌کنم. در کل 2013 سال بسیار خوبی برای من بود. هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی. قرار گرفتن در کنار دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای من افتخار است.

او ادامه داد:‌ دوست دارم در سال 2014 نیز بتوانم به همراه بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه به افتخارات مهمی دست پیدا کنم. سال آینده باید همراه تیم ملی فرانسه در جام جهانی باشیم که برای ما بسیار مهم است و دوست دارم که در آن بازی‌های خوبی را از خود نشان دهم. 

رونالدو: زندگی بدون بردن توپ طلا هم ادامه دارد
به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو یکی از سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 پیش از آغاز مراسم اهدای توپ طلا در نشستی خبری شرکت کرد.

او درباره احساسش از حضور در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان گفت:‌ خیلی خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانستم که یکی از سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان خواهم بود. هر کدام از ما می‌توانیم برنده این عنوان شویم. اگر من بتوانم به این عنوان دست پیدا کنم خیلی فوق‌العاده خواهد بود اما اگر هم نتوانم اتفاقی نیفتاده و زندگی در جریان خواهد بود.

رونالدو درباره رابطه‌اش با سپ‌بلاتر گفت: آن موضوع گذشته‌ است. ما تلفنی با هم صحبت کردیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شده است. حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان مزد یک سال زحمت و تلاش شماست. امیدوارم که سال دیگر هم اینجا باشم.

مهاجم پرتغالی رئال مادرید درباره تمجید لیونل مسی از او گفت: من آدمی هستم که همیشه دوست دارم رقابت کنم از اینکه در فوتبالم با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می‌کنم افتخار می‌کنم. ما همه سعی می‌کنیم که برای باشگاه‌هایمان تمام تلاش خود را انجام دهیم. این می‌تواند هم به سود ما باشد هم به سود فوتبال.

رونالدو درباره اوزه بیو که چندی پیش درگذشت نیز گفت: از اینکه در کنار اوزه بیو بودم افتخار می‌کنم. او همیشه نصیحت‌های قابل توجهی به من می‌کرد و همیشه از این نصیحت‌ها در راه رسیدن به موفقیت استفاده می‌کردم. او همیشه به عنوان یک انسان بزرگ در ذهن من باقی می‌ماند. درگذشت او باعث ناراحتی زیاد من شد.

رونالدو در پایان درباره حضور در جام جهانی 2014 گفت: پیش‌بینی می‌کنم که جام جهانی بسیار فشرده‌ای را در پیش داشته باشیم. بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌ها در جام جهانی حضور دارند و مطمئنم که رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار خواهد شد. خوشحالم که توانستم همراه پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشیم. 

مسی: برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا پایان بجنگید
به گزارش مشرق، لیونل مسی یکی از سه نامزد توپ طلای فوتبال جهان در مراسم برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ شرکت کرد و درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

فوق ستاره آرژانتینی درباره حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل گفت: جام جهانی بالاترین رویداد فوتبالی برای هر بازیکن است. این که در جام جهانی حضور داری، خیلی خوب است. همه از ما انتظار موفقیت در جام جهانی را دارند. تیم ما انگیزه زیادی برای جبران آن چه در آفریقای جنوبی رخ داد را دارد و می‌خواهیم در جام جهانی 2014 آن‌ را جبران کنیم. امیدوارم که بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مسی در ادامه درباره کریستیانو رونالدو رقیبش در کسب توپ طلای فوتبال جهان گفت:‌ آنچه کریستیانو رونالدو با باشگاهش و تیم ملی‌اش انجام داده است، قابل ستایش بوده فرقی ندارد که ما در دو تیم مخالف هستیم و همیشه با هم رقابت داریم. چیزی که واضح این است که همیشه باید بازیکنانی را که خوب هستند، ستایش کنیم و من کریستیانو رونالدو را برای آنچه در سال 2013 انجام داد، ستایش می‌کنم.

مسی درباره هفتمین حضورش در جمع‌ برترین‌های فوتبال جهان گفت: هیچ وقت به این دست مسایل فکر نمی‌کنم. تمرکز من روی موفقیت با بارسلونا و کسب قهرمانی با تیمم است. برای من موفقیت با تیمم از کسب جوایز فردی بااهمیت‌تر است. از اینکه توانسته‌ام از لحاظ فردی و تیمی جوایز مختلفی را در سال‌های مختلف کسب کنم، خوشحالم. همین که امسال در بین سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان هستم به خودی خود برای من یک جایزه است. امیدوارم که به اندازه کافی خوش‌شانس باشم که یک توپ طلای دیگر را کسب کنم.

مسی در پایان به فوتبالیست‌های جوانی که می‌خواهند فوتبال را دنبال کنند، پیشنهاد کرد برای رسیدن به سطح بالای فوتبال جهان سخت‌کوش باشند. آنچه که من به بازیکنان جهان پیشنهاد می‌کنم این است که برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا آخر بجنگید. 

تیم برگزیده فوتبال جهان در سال 2013

به گزارش مشرق، اسامی 11 بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 در مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال 2013 در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

بازیکنان تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 که به شیوه 3-4-4 بازی می‌کند، به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: مانوئل نویر

مدافعان: فیلیپ لام، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، دنی آلوس

هافبک‌ها: آندرس اینیستا، ژاوی هرناندس، فرانک ریبری

مهاجمان: لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ 

کلوپ: هاینکس سزاوار کسب جایزه برترین مربی سال است
به گزارش مشرق، مراسم توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 تا دقایقی دیگر در زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد و در این میان برترین مربی سال 2013 هم انتخاب خواهد شد.

یورگن کلوپ که خود به عنوان نامزد برترین مربی سال در این مراسم حضور دارد، اظهار داشت: حضور در این مراسم خوشحال کننده است و این یک افتخار بزرگ برای من است که اینجا حضور دارم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم یوپ هاینکس بتواند جایزه برترین مربی سال را به دست آورد و او از همه بیشتر سزاوار کسب این عنوان است.

یورگن کلوپ در کنار هاینکس و فرگوسن نامزد کسب برترین مربی مرد سال 2013 هستند.

ژاک روگ جایزه ریاست فیفا را دریافت کرد
به گزارش مشرق، در مراسم اهدای بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2013،  ژاک روگ جایزه ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا را دریافت کرد.

سیلویا ناید برترین مربی زن سال 2013 شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین مربی زن سال 2013 انتخاب شد.

رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سیلویا ناید (آلمان)، پیا سانداژ (سوئد) نامزدهای این بخش بودند که سیلویا ناید از آلمان این عنوان را کسب کرد. جایزه وی را روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس به وی اهدا کرد.

یوپ هاینکس برترین مربی فوتبال جهان شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و یوپ هاینکس موفق شد عنوان برترین مربی فوتبال جهان در سال 2013 را بدست آورد.
الکس فرگوسن و یورگن کلوپ هم در این بخش نامزد بودند.



هاینکس: 10 سال پیش رویای چنین افتخاری را هم نمی‌دیدم
به گزارش مشرق، یوپ هاینکس، سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ پس از دریافت جایزه‌اش به عنوان بهترین سرمربی فوتبال دنیا در سال 2013 گفت: بی‌نهایت خوشحالم و قدران موقعیتی هستم که به من داده شد، موقعیتی که باعث شد در اینجا حضور پیدا کرده و این جایزه را کسب کنم. کسب این جایزه در پایان دوران کاری‌ام برای من ارزش فراوانی دارد. معمولاً در ورزش‌های تیمی مانند فوتبال رو به راه کردن اوضاع کاری بسیار سخت است. موفقیتی که بایرن مونیخ در فصل گذشته به دست آورد تنها به خاطر حضور من نبود بلکه به لطف تلاش تمامی اعضای باشگاه بود. همه کنار هم کار کردند تا بایرن این دوره موفق را تجربه کند.

هاینکس افزود: ما در تیم‌مان بازیکنان طراز اول و بزرگی داریم که شاهد ارائه بازی‌های حیرت‌آوری از سوی آنها بودیم. البته کادر فنی هم تاثیر خود را گذاشت. می‌خواهم از همه کسانی که در کنار یکدیگر تلاش و به من کمک کردند تا این تیم قهرمان را بسازم تشکر کنم. شاید 10 سال پیش من حتی رویایی چنین روزی را هم نمی‌دیدم. از بودن در این مراسم احساس شعف می‌کنم. از همه شما بسیار متشکرم.

جایزه بازی جوانمردانه سال 2013 به تیم ملی افغانستان رسید
به گزارش مشرق، در مراسم اعلام برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 جایزه بازی جوانمردانه سال به تیم ملی افغانستان رسید.

ایبراهیموویچ جایزه پوشکاش را به دست آورد
به گزارش مشرق، فیفا در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013، جایزه پوشکاش که به زیباترین گل اختصاص دارد را به زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد به خاطر گل زیبایش به تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه اهدا کرد. جایزه زلاتان را جولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل اهدا کرد.
در این بخش نیمار ستاره تیم ملی برزیل و نمانیا ماتیچ از صربستان هم نامزد بودند. (فیلم سه گل نامزد زیباترین گل سال)

نخستین توپ طلای افتخاری جهان در دستان پله
به گزارش مشرق، فیفا برای اولین بار جایزه برترین بازیکن گذشته فوتبال جهان را به پله اسطوره فوتبال برزیل اهدا کرد. او پس از حضور روی سن بابت این تقدیر گریست.

فیفا در سال 2000 پله را به عنوان فوتبالیست قرن برگزید. پله موفق شد 3 بار قهرمان جام جهانی شود ولی هرگز موفق به دریافت توپ طلا نشد چرا که در آن زمان این جایزه وجود نداشت! 



پله: همیشه به برندگان توپ طلا حسودی می‌کردم!/ قول داده بودم گریه نکنم
به گزارش مشرق، پله، اسطوره فوتبال برزیل در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 جایزه توپ طلای افتخاری فیفا را از دستان سپ بلاتر گرفت تا به نوعی از حسرت او برای پیوستن به فهرست ستاره‌های دارنده توپ طلای دنیا کاسته شود.

پله پس از دریافت این جایزه اظهار داشت: من به خانواده‌ام قول داده بودم که در این مراسم گریه نکنم اما من آدم احساساتی هستم و نتوانستم جلوی خودم را بگیرم. اول از همه باید از خدا تشکر کنم که به من سلامتی داد تا سال‌های متمادی بازی کنم.

وی در ادامه افزود: البته من هرگز تنها نبودم. زمانی که ما درباره دوستانم حرف می‌زنیم، مردم بازیکنان را به یاد می‌آورند اما ما نباید حتی آن پسری که کفش‌های‌مان را تمیز می‌کرد، ماساژور تیم و افرادی دیگری که در تیم مان بودند را از یاد ببریم. من این جام را با همه آنها تقسیم می‌کنم.

پله تصریح کرد: من در طول حرفه‌ام جام‌ها و جوایز بسیاری کسب کرده‌ام اما همیشه به همه آن بازیکنانی که توپ طلا را می‌بردند، حسادت می‌کردم. توپ طلا جایزه‌ای بود که من هرگز نمی‌توانستم آن را ببرم، چون در فوتبال اروپا بازی نمی‌کردم. حالا خدا را شکر می‌کنم که با دریافت این جایزه می‌توانم ویترین جام‌های خانه‌ام را کامل کنم.

 

آنجرر برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013
به گزارش مشرق، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ سوییس برگزار شد و نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان به عنوان برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013 انتخاب شد. 

آنجرر: تصور نمی‌کردم برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال باشم
به گزارش مشرق، نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی بانوان آلمان که سال گذشته به همراه ژرمن‌ها برای ششمین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های اروپا شد، پس از دریافت جایزه بهترین فوتبالیست زن سال 2013 اظهار داشت: باید بگویم که کمی تعجب کردم اما بابت دریافت این جایزه از همه آنهایی که به من رای داده‌اند، تشکر می‌کنم. من فقط می‌خواهم به مارتا و ابی ومباک (2 نامزد دیگر دریافت جایزه برترین بازیکن زن سال) که آنها هم سالی باورنکردنی داشتند، ادای احترام کنم.

آنجرر افزود: یک بازیکن هرگز به تنهایی نمی‌تواند چنین موفقیتی را کسب کند. من باید از هم‌تیمی‌هایم و همینطور مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بانوان آلمان تشکر کنم. او مرا به سطحی رساند که هرگز تصورش را نمی‌کردم. همچنین باید از همه اعضای خانواده‌ام که همیشه با تمام وجود از من حمایت کردند، قدردانی کنم. ضمن اینکه دوستانم نیز همواره حامی من بوده‌اند. از همه متشکرم.

رونالدو توپ طلای 2013 را به دست آورد 

 ستاره پرتغالی در شرایطی به این عنوان رسید که از سوی کارشناسان در حدود 27.99 درصد رای آورد و این درحالی بود که اختلافش با نامزدهای دوم و سوم بسیار اندک بود.

لیونل مسی در رای‌گیری انجام گرفته 24.72 درصد رای آورد و فرانک ریبری 23.36 درصد و اختلاف بسیار اندکی با دو ستاره فوتبال جهان داشت. رونالدو پیش از این در سال 2008 هم توپ طلای فوتبال جهان را کسب کرده بود.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند. 

 

ستاره رئال مادرید پس از کسب این جایزه در حالی که می گریست از همسر و پسرش هم تشکر کرد. لیونل مسی و فرانک ریبری هم نامزد دریافت توپ طلای فوتبال سال 2013 بودند.

رونالدو که پیش از این در سال 2008، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال 2013  که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها 4 گلی بود که در دور پلی‌‌اف مرحله انتخابی 4 جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که 4 سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرد پایان داد.

رونالدو: بدون کمک هم‌تیمی‌هایم امکان نداشت توپ طلا را ببرم
به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو پس از دریافت توپ طلای فیفا و معرفی شدن به عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2013 اظهار داشت: اول از همه باید از همه هم‌تیمی‌هایم در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال یک قدردانی بزرگ انجام دهم. بدون تلاش‌های آنها کسب این جایزه امکانپذیر نبود. من بسیار خوشحالم چون بردن این جایزه بسیار سخت است.


رونالدو افزود: تمام کسانی که به من برای کسب این جایزه انفرادی کمک کردند سزاوار تقدیر و تشکر هستند، همسرم، دوستانم و پسرم. اکنون برای من لحظه فوق‌العاده احساسی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از همه کسانی که سبب شدند این جایزه به من برسد تشکر می‌کنم.
رونالدو در شرایطی موفق به کسب توپ طلا شد که در مسیر رسیدن به این افتخار رقبایی مانند لیونل مسی و فرانک ریبری داشت.

رونالدو با چند اختلاف برنده توپ طلا شد؟ 
به گزارش مشرق، سایت فیفا امتیازاتی که کریستیانو رونالدو، فرانک ریبری و لیونل مسی به عنوان 3 نامزد نهایی کسب توپ طلا دریافت کرده‌اند را منتشر کرد. در میان این 3 نامزد، رونالدو، ستاره پرتغالی خط حمله رئال مادرید با کسب 1365 امتیاز به عنوان نفر اول انتخاب و برنده توپ طلا شد. پس از او لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا با کسب 1205 امتیاز عنوان دومین بازیکن برتر و فرانک ریبری، بال فرانسوی بایرن مونیخ با 1127 امتیاز به عنوان سومین بازیکن برتر دنیای فوتبال در سال 2013 معرفی شدند.
برای مشخص شدن چهره برترین بازیکن فوتبال جهان 184 سرمربی و 184 کاپیتان تیم‌های ملی عضو فیفا و همچنین 173 کارشناس رسانه‌ای رای دادند.
 در بخش زنان نیز آرای کسب شده توسط 3 نامزد نهایی اعلام شد به طوری که نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان و برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال 612 رای، ابی ومباک، مهاجم تیم ملی آمریکا 539 رای و مارتا، ستاره تیم ملی برزیل با 493 رای به ترتیب اول تا سوم شدند.

مسی:رونالدو برنده‌ای شایسته برای توپ طلا بود و هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد
به گزارش مشرق، لیونل مسی در واکنش به اهدای توپ طلای سال 2013 به کریستیانو رونالدو اظهار داشت: رونالدو سال فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت بنابراین هیچ حرف و حدیثی درباره رسیدن توپ طلا به او باقی نمی‌ماند. سال گذشته برای هر 3 ما (رونالدو، مسی و ریبری) فوق‌العاده بود و به همین دلیل است که ما در مراسم حضور داشتیم.

مسی افزود: هر کسی که توپ طلا را می‌برد برنده‌ای شایسته برای آن است. نمی‌دانم اگر سال گذشته مصدوم نمی‌شدم وضعیت فرق می‌کرد یا خیر اما من به دلیل مصدومیت زمان زیادی از میادین دور بودم. آن مصدومیت‌ها سبب شد که من سال گذشته در پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در اوج نباشم و فصل جدید را هم با مصدومیت آغاز کنم. من مدت زیادی از میادین دور بودم اما نمی‌شد کاری در موردش انجام داد. کریستیانو سال خوبی داشت و با شایستگی توپ طلا را برد.

ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها افزود: امیدوارم که سال آینده به این مراسم برگردم و بارسلونا بار دیگر نمایندگانی در این مراسم داشته باشد، درست مثل امسال که 4 نماینده در تیم منتخب فیف پرو داشت. من خیلی دوست داشتم که امسال هم توپ طلا را ببرم، در واقع همیشه خواسته‌ام که آن را ببرم اما همانطور که گفتم شکایتی به خاطر از دست دادن آن ندارم. کریستیانو برنده‌ای شایسته برای توپ طلا بود.

مسی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا 4 دوره پیروزی متوالی‌اش برای کسب توپ طلا، از دست دادن توپ طلای 2013 را برای او سخت‌تر کرده یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. من در هر حال می‌خواستم توپ طلا را ببرم و این وضعیت فرقی در انگیزه من به وجود نیاورده بود.


تاريخ : 2 / 12 / 1392 ا 5:10 PM نويسنده : REZA ا



تاريخ : 2 / 12 / 1392 ا 5:5 PM نويسنده : REZA ا

 

  • نام کامل» لیونل آندرس مسی
  • تاریخ و محل تولد: 24 ژوئن 1987 در روزاریوی آرژانتین
  • ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
  • قد: 169 سانتی متر
  • وزن: 67 کیلوگرم
  • باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
  • نخستین بازی ملی: آگوست 2005 برابر مجارستان
  • افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (2005)، لالیگای اسپانیا (2005)، سوپر جام اسپانیا (2005)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (2005) ، بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(2005)بهترین بازیکن جوان جهان (2006)

     

 
لیونل آندره مسی 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.

وی عضو تیم ملی بزرگسالا ن آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده «جانشین» است.

لیونل در سن 5سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست. وی 11 سال  داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.

باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.

آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل  کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند.

 لیونل مسی در اکتبر 2004 توانست اولین بازی رسمی‌اش  را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

 

زمانی که در تاریخ 1 می 2005 مسی توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن بارسلونا در لا لیگامطرح کند.

 به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در ژوئن سال 2004 مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر 20 ساله‌های آرژانتین و پاراگوئهبه میدان رفت.

در ژوئن 2005 توانست همراه با تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد.

لیونل با زدن 6 گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

در تاریخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال 2010 منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ 150 میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ  30 میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.

در سال 2005 خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه 63 وارد میدان شد اما به فاصله 40 ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ 27 سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی 2005 را که به بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی 2006 در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتین  برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند.

مسی پس از روماریو (فصل 94-93) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند. در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازیکنان حریف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود.

تمام کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب «مسیدونا» دادند.

لیونل مسی در فصل 2008- 2007 توانست در یک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تیم بارسا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برده‌اند

.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1392 ا 5:2 PM نويسنده : REZA ا

 

زندگی نامه کریستین رونالدو

 

 

زندگینامه کریستین رونالدو

 

کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد،فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است.

کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.

نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر (رونالد ریگان) رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است

وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در شش سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم (بنفیکا) بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی (اسپورتینگ) پیوست.

او ابتدا با یک تیم آماتور به نام (آندورنیا) بازی می‌کرد زیرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت. در سال 1995 یعنی در ده سالگی (کریستیانو رونالدو) کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند

کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم (اسپورتینگ لیسبون) مورد توجه (جرارد هولر) سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم (سرالکس فرگوسن) بیاید.

در تابستان 2003 او در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند.پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آینده در کنار این جوان باشند تا مقابل او.

در منچستر یونایتد

فرگوسن این جوان را می‌خواست. او می‌خواست از رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و بدین ترتیب کریستیانو با قیمت 24 میلیون و 12 هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد شد.

رونالدو در ابتدا با پیراهن شماره هفت ظاهر شد ولی با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد.

انتظاراتی که از شماره پیراهن او نشات می‌گرفت. او ترجیح می‌داد پیراهن شماره 27 را بپوشد زیرا در اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، با این وجود فرگوسن تمام حیثیت کاری خود را بر روی او گذاشته و مجددا با او قراردادی تا پایان سال 2010 به امضا رسانده است.

رونالدو در مصاحبه‌ای با نشریه (ایونینگ نیوز) گفت: (منچستریونایتد همیشه برای کمک به من حاضر است و همیشه از من حمایت می‌کند. من باید این را تلافی کنم.)ولی رونالدو اغلب در بازی‌ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود. او یک بار به خاطر رفتار خشونت‌بار و انگشت تکان دادن به نشانه تهدید به سوی تماشاچیان از بازی اخراج و از یک مسابقه نیز محروم شد.

(فیلیپ اسکولاری) مربی تیم ملی پرتغال نیز به او هشدار داد در مسابقات جام‌جهانی رفتار خودش را کنترل کند.

کریستیانو رونالدو در سال 2005 به (بازیکن جوان ویژه فیلیپو) معروف شد و از سوی فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت. او با وجود اخلاق تندش محبوب طرفداران منچستریونایتد باقی ماند. به همین خاطر دوست ندارد هرگز تیم منچستریونایتد را ترک کند. او در بازی‌های جام‌جهانی اولین گل خود را با ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زد.

زندگی خصوصی

پدر رونالدو که (دینیس آویرا) نام داشت هفتم سپتامبر 2005 و در زمان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از دنیا رفت.

رونالدو چند ساعت پس از شنیدن این خبر مجبور بود برابر تیم روسیه بازی کند و این برای او بسیار سخت بود ولی می‌دانست امکان ندارد در بازی غایب باشد. پس از بازی، سرالکس فرگوسن خود، رونالدو را مشایعت کرد و به کشورش فرستاد.

رونالدوبا زنی به نام (مرچه رومرو) مجری اسپانیایی تلویزیون پرتغال آشنا شد. هر چند اصلیت اسپانیایی دارد ولی در پرتغال به دنیا آمده و رشد کرده است. او با آشنایی خود با رونالدو تنفر خیلی‌ها را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران رونالدو او را شایسته نامزدی فوتبالیست محبوب خود نمی‌دانستند و سایت‌های اینترنتی علیه او ایجاد کردند.

(مرچه) نه سال از کریستیانو بزرگ‌تر بود و از همسر اولش طلاق گرفته بود. کریستین همیشه دوست دارد زندگی خصوصی خود را به معنای واقعی آن خصوصی نگه دارد و معتقد است زندگی خانوادگی از زندگی حرفه‌ای جداست و هیچ گاه در این مورد صحبتی نکرد و نامزدی او با خود را تأیید نمی کرد.سرانجام در بیستم سپتامبر 2006 (مرچه) هم تایید کرد که دیگر رابطه‌ای با کریستیانو رونالدو ندارد.

او هزینه سفر (مارتونیز) پسربچه یازده ساله اندونزیایی و پدرش که از بازماندگان سونامی بودند را پرداخت تا آنها بتوانند به خاطر علاقه پسرک برای دیدن بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی به اروپا بروند. 

دیگر هم‌تیمی‌های رونالدو پس از ملاقات این پدر و پسر تقبل کردند که با کمک یکدیگر هزینه خرید یک خانه جدید در اندونزی را برای آنها فراهم آورند. پس از پایان بازی‌های مقدماتی، رونالدو به اندونزی رفت تا از سرزمین‌های مصیبت‌زده آن دیدن و برای آنها کمک‌های خیریه جمع‌آوری کند. او در این سفر با (یوسف کالا) رییس‌جمهور اندونزی نیز دیدار کرد و توانست با به حراج گذاشتن وسایل ورزشی خود در جاکاراتا پایتخت اندونزی، 120 هزار دلار آمریکا کمک جمع کند.

رونالدو هم اکنون یک خانه دو میلیون پوندی در (وود فورد) واقع در انگلیس دارد. پس از حضور کریستیانو در تیم ملی کشور پرتغال و بازی مقابل تیم انگلیس در مسابقات جام‌جهانی آلمان، طرفداران تیم انگلیس به نشانه خشم خود شیشه‌های خانه گران‌قیمت کریستیانو را شکستند.

رونالدو نیز از این عکس‌العمل غیرمنطقی مردم ناراحت شد و اعلام کرد منچستر را ترک می‌کند و آینده او در اسپانیاست. (مرچه) سی ساله که در آن زمان هنوز با کریستیانو رابطه داشت گفت: اگر کریستیانو قبل از این‌که خشم مردم فرو بنشیند به انگلیس بازگردد، کار احمقانه‌ای کرده است. او حتی از ستاره منچستریونایتد تقاضا کرد برای بردن وسایلش هم به آن جا بازنگردد.

شایعه رابطه کریستیانو رونالدو با دختری به نام (جمااتکینسون) به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است. با این وجود نامزد قبلی کریستیانو پیام تبریک خود را برای او فرستاد (مرچه رومرو) که در سال 2005 از کریستیانو جدا شد بهترین آرزوهایش را نثار این زوج کرده است. گفته می‌شود (جما) نیز به تازگی از نامزد سابقش که اتفاقا او نیز یک فوتبالیست بوده، جدا شده است. رابطه کریستیانو و (جمااتکینسون) ناگهان تیتر درشت صفحه اول تمام نشریات پرتغال شد.

(جمااتکینسون) هنرپیشه نوپای شبکه ITV خود اظهار داشته که با کریستیانو رونالدو آشنا شده است.

او نخستین بار کریستیانو را همین اواخر در یک مهمانی ملاقات و اعتراف کرد از این آشنایی بسیار خوشحال است. وی اظهار داشت: (کریستیانو مرد خیلی خوبی است. شنیده‌ام خیلی‌ها به من حسادت می‌کنند. این موضوع برای من اصلا عجیب نیست.) این هنرپیشه 22 ساله که پیش از این با (مارکوس بنت) بازیکن تیم (چارلتون) آشنا بود، گفت: (من به فوتبال علاقه خاصی ندارم و اگر با کریستیانو آشنا شده‌ام به خاطر شخصیت اوست. اصولا فوتبالیست‌ها همه آدم‌های خوبی هستند. در ضمن دلم نمی‌خواهد زیاد درباره این موضوع صحبت کنم چون نامزدی من با مارکوس به خاطر مصاحبه‌ام با خبرنگارها به هم خورد. نمی‌خواهم این موضوع دوباره تکرار شود.) ظاهرا از این پس یک زن به جرگه زنان خبرساز فوتبالیست‌های انگلیس افزوده شده است.

سرالکس فرگوسن همیشه از کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن برتر نام می‌برد. او در یک مصاحبه مطبوعاتی در جواب به این سوال که آیا رونالدو بازیکن سال می‌شود یا نه، اظهار داشت: (مطمئنم نام او در لیست است. او 23 سال دارد و به نظر من بهتر از این هم می‌شود. او به بلوغ لازم رسیده و امیدوارم بازیکنان جوان ما مثل او خود را نشان دهند.

 خیلی کم هستند کسانی که مانند کریستیانو می‌توانند برابر بازیکنان هجومی بایستند. مدافعان نمی‌توانند این جور بازیکنان را کنترل نمایند؛ به همین خاطر است که همه به او به چشم یک (خطر بزرگ) نگاه می‌کنند.)

کوتاه از کریستیانو

_ او در بازی‌های یورو 2004 و جام‌جهانی 2006 به عنوان جذاب‌ترین بازیکن شناخته شد.

_ در کودکی با نام مستعار (کلویورت) نامیده می‌شد.

_ او از سهام‌داران (نایک)، (پیپ جینز)، (اکسترا جاس) (نوشیدنی انرژی‌زای اندونزی) و اتومبیل سوزوکی است هر چند که خود یک اتومبیل بی‌‌ام‌و مشکی دارد.

_ تیم محبوب کودکی او (بنفیکا) بود 

_ قهرمان کودکی رونالدو (مارادونا) بود.

_ قهرمان کنونی او (لوییس فیگو) و (تیه ری‌آنری) هستند.

_ رونالدو که در لیسبون بزرگ شده است همیشه به خاطر لهجه (مادیرایی)‌اش مورد تمسخر بچه‌ها قرار می‌گرفت.

_ رونالدو با (آلبرتو جاردیم) فرماندار زادگاه خود دوست صمیمی است

 



تاريخ : 30 / 11 / 1392 ا 5:31 PM نويسنده : REZA ا
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By violetSkin :.